KTM


Přeposlat KTM 790 Adventure: Skvělé cestovní enduro středí váhové kategorie

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM 790 Adventure: Skvělé cestovní enduro středí váhové kategorie

13.03.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

KTM 790 Adventure je skvělé cestovní enduro střední kategorie a jedná se o méně výkonného, lehčího a na ovládání snazšího sourozence modelu 1090 Adventure. Tento stroj je sice zaměřený více na silnice než do terénu, ale i v něm funguje naprosto skvěle a průchodnost i náročnějším terénem je velmi dobrá.

KTM 790 Adventure: Skvělé cestovní enduro středí váhové kategorie

Motor
Srdcem cestovního endura KTM 790 Adventure je stejný motor, jaký debutoval u motocyklu 790 Duke při jeho představení. Má ale trochu jiné naladění, a to kvůli výraznějším a hutnějšímu zátahu ve středních otáčkách, což se hodí k charakteru cestovního endura víc než výkonnostní špička v poslední třetině otáčkoměru. Tento paralelní dvouválec disponuje zdvihovým objemem 799cc, má kapalinové chlazení a nabízí nejvyšší výkon 70 kW (95 koní) při 8000 ot/min. Hodnota točivého momentu je 88 Nm a motor ho dosahuje při 6600 ot/min, takže je evidentní, že motor je orientovaný spíše na střed. To jsou velmi podobná čísla jako u stejně zaměřených konkurentů Honda Africa Twin a BMW F 850 GS, ale KTM je podstatně lehčí a působí tak svižnějším a dynamičtějším dojmem. Tento model samozřejmě není tak rychlý a dychtivý jako větší endura, třeba KTM 1290 Super Adventure nebo Ducati Multistrada 1290, ale díky vcelku nízké hmotnosti a dobře přístupnému výkonu je s ním bez debat zábava. Motor má velmi příjemný charakter, dobře se sbírá už z nižších otáček a ve středních předvádí to nejlepší. Potěší i chodem s minimem vibrací a charizmatickým zvukovým projevem. Odezva na plyn je rychlá a dávkování plynu je celkově velmi příjemné, takže řidič bude mít dokonalou kontrolu nad motorem vždy a za všech podmínek. Výrobcem udávaná spotřeba je 4.19 litru paliva na 100 km, ale v reálném světě je odběr paliva o něco vyšší a pohybuje se okolo 4.4 litru.

KTM 790 Adventure: Skvělé cestovní enduro středí váhové kategorie

Jízda ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto cestovního endura jsou velmi dobré a výrobci se povedlo je skvěle vyvážit. KTM 790 Adventure nabídne perfektní stabilitu, jistotu za všech okolností a zároveň i schopnost filtrovat výraznější nerovnosti. Ovladatelnost v terénu je výtečná (i když je to model zaměřený více na silnice), řízení je přesné a celý motocykl je naprosto precizně vybalancovaný, díky čemž si tak dobře vede právě i mimo klasické silnice. Nízké těžiště znamená bezproblémovou stabilitu stroje i ve vysokých rychlostech a tento prvek je nápomocný také při technické jízdě v náročnějším terénu. Na klasické silnici je KTM 790 Adventure hezky komunikativní a prostřednictvím řídítek se vám dostane spousta informací o dění pod kolem, takže jízdně je všechno v pořádku v jakémkoliv prostředí. Pozice za řídítky je hezky pohodlná a sedlo poskytuje tolik potřebou oporu, takže ani po celém dnu v sedle se nebudete cítit rozlámaně, což je pochopitelně velmi důležitý aspekt. Samotný podvozek je postavený na obrácené vidlici WP o průměru 43 mm vpředu a vzadu sedí tlumič od stejné značky, přičemž zdvih je 200 mm vpředu i vzadu. Ještě bychom měli zmínit, že u zadního odpružení je upravitelné předpětí. Brzdná soustava nabízí hromadu výkonu, je na ni spoleh za všech okolností a skládá se ze dvou 320 mm kotoučů vpředu a jednoho 260 mm kotouče vzadu.

KTM 790 Adventure: Skvělé cestovní enduro středí váhové kategorie

Výbava
Motocykly od KTM platí za velmi moderní stroje s bohatou, moderní elektrickou výbavou a nejinak je tomu i u modelu 790 Adventure. V základu je toto enduro vybaveno náklonovým ABS systémem od firmy Bosch (9.1 MP), trojicí jízdním režimů (Street, Rain a Offroad), v devíti úrovních stavitelnou kontrolou trakce a oba tyto prvky, tedy ABS i kontrola trakce, jdou vypnout. Za příplatek je pak možné pořídit si třeba Rally Pack, který přidá k jízdním režimům Rally Mode umožňují ještě podrobnější nastavení elektroniky (třeba citlivost plynu a podobné věci). Součástí výbavy jsou pak například i chrániče rukou, přičemž gripy můžou být za příplatek vyhřívané, a to platí i pro sedlo. Když už jsme nakousli to sedlo, tak to je výškově stavitelné, umožňuje nastavení od 830 do 850 mm a jak jsme se již zmínili, je pohodlné a nabízí dobrou oporu. Světla jsou LED, palubní deska je dle současných zvyklostí plně digitální a před řidičem sedí barevný displej s úhlopříčkou 5 palců, který zobrazuje všechny důležité informace typu aktuálních otáček, rychlost, zařazeného převodového stupně, nastavení elektroniky, stavu paliva v nádrži nebo spotřeby. Suchá hmotnost tohoto stoje je 189 kg a nádrž zvládne pojmout 20 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je skvělý a dá se dostat i na více než 440 km.

KTM 790 Adventure: Skvělé cestovní enduro středí váhové kategorie

Kvalita a spolehlivost
V otázce spolehlivosti se prozatím nelze opřít o žádná konkrétní data, protože se jedná o nový model, ale mašiny od KMT jsou celkově považovány za nadprůměrně spolehlivé a dá se předpokládat, že to bude případ i tohoto modelu. Zmínit bychom určitě měli docela štědré servisní intervaly a třeba výměna oleje je výrobcem nastavena na 15 tisíc kilometrů. Dílenské zpracování je naprosto bez připomínek, všechno sedí bez problémů na svém místě a pocitově se jedná o bytelný a kvalitní stroj postavený na značkových komponentech. Cena byla na našem trhu stanovena 322 990 Kč s DPH, takže je KTM sice levnější než Honda Africa Twin, ale dražší než BMW F 850 GS Adventure.

KTM 790 Adventure: Skvělé cestovní enduro středí váhové kategorie

Verdikt
KTM 790 Adventure je skvělé cestovní enduro střední kategorie a jedná se o méně výkonného, lehčího a na ovládání snazšího sourozence modelu 1090 Adventure. Tento stroj je sice zaměřený více na silnice než do terénu, ale i v něm funguje naprosto skvěle a průchodnost i náročnějším terénem je velmi dobrá. Motor je výkonný více než dostatečně, poskytuje motocyklu nadprůměrnou dynamiku a je naladěný spíše na střed. Navíc má i příjemnou spotřebu. Podvozek je perfektně vybalancovaný a chválíme také už v základu dobrou a moderní výbavu. Cena je nastavena rozumně a KTM 790 Adventure je ve své kategorii určitě jeden z nejlepších počinů.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM 790 Adventure: Skvělé cestovní enduro středí váhové kategorie


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.