Přeposlat Yamaha TMAX DX: Velký, všestranný skútr s výkonným motorem a moderní výbavou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha TMAX DX: Velký, všestranný skútr s výkonným motorem a moderní výbavou

08.03.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha TMAX DX je perfektní velký skútr, který boduje hned v několika ohledech a nabídne hlavně skvělou všestrannost. Je výtečně použitelný jak ve městě, tak na klikatých okreskách a díky vysokému výkonu se neztratí ani na dálnici.

Yamaha TMAX DX: Velký, všestranný skútr s výkonným motorem a moderní výbavou

Motor
O pohon skútru TMAX DX se stará skvělý dvouválcový čtyřtaktní motor s kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem, takže má čtyři ventily na válec. Zdvihový objem tohoto motoru je 530cc, jeho kompresní poměr čítá 10:9:1 a samozřejmě disponuje vstřikováním paliva. Nejvyšší výkon této jednotky je hezkých 33.8 kW (46 koní) při 6750 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 53 Nm při 5250 ot/min. Vysoký výkon je v tomto případě potřeba, protože TMAX patří mezi maxiskútry a je tedy jak rozměrný, tak poměrně těžký a váží značných 216 kg (mokrá hmotnost). Motor si s touto masou ale poradí naprosto suverénně a dynamika jízdy je vskutku parádní, přičemž maximální rychlost se bez větších problémů může vyšplhat až nad hranici 180 km/h. Přesouvání v dálničních rychlostech zvládá tento skútr naprosto suverénně a dominantní vlastností tohoto modelu jsou také rychlé rozjezdy z křižovatek. Motor disponuje dvěma režimy s označením T a S, přičemž první značí Tourist a druhý Sport. Zatímco první je takový na pohodu a nabídne velmi plynulou a čitelnou odezvu na přidání plynu, sportovní režim je opravdu sportovní a odezva při pootočení plynu je výrazně ostřejší a rychlejší. Zmínit bychom měli také velmi plynulý chod bez výraznějších vibrací a příjemný zvukový projev. Co se týče spotřeby, tak ta se pohybuje mezi 5 a 5.5 litry dle zatížení a stylu jízdy, což víceméně odpovídá vysokému výkonu a dynamickým schopnostem tohoto skútru.

Yamaha TMAX DX: Velký, všestranný skútr s výkonným motorem a moderní výbavou

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto modelu jsou perfektní a hrají na docela sportovní notu, takže nejlépe se TMAX DX cítí na rychlé okresce plné zatáček. Tam nabídne hravost, okamžité reakce na změny směru jízdy a rychlé výjezdy ze zatáček. Podvozek nabídne opravdu hromadu gripu a stabilita je příkladná i ve vyšších rychlostech, což oceníte hlavně při delších přesunech po dálnicích. To zvládá TMAX naprosto bez problémů a ochrana před nepříznivým počasím je u tohoto skútru vskutku velmi dobrá. Čelní ochranný štít nabídne dobrou ochranu před větrem a za robustní kapotáží se není problém pohodlně ukrýt, takže ergonomie je naprosto v pořádku. Posed za řídítky je pohodlný, sedlo je dostatečně rozměrné a nebudete se cítit rozlámaně ani po absolvování delších cest. Míra komfortu je víceméně bez připomínek a podvozek tedy, kromě jistoty a stability, nabídne také pohodlné cestování i po méně kvalitních cestách. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici se zdvihem 120 mm vpředu a vzadu najdeme klasickou kyvnou vidlici, přičemž zdvih zadního odpružení je 117 mm. Brzdná soustava je pak naprosto špičková, dodala ji společnost Brembo a brzdy nabídnou jak rychlý nástup, tak dobré dávkování a také vysokou odolnost. Je na ně zkrátka spolehnutí za jakékoliv situace, a zatímco na předním kole se nachází dva kotouče o průměru 267 mm, vzadu sedí 282 mm kotouč.

Yamaha TMAX DX: Velký, všestranný skútr s výkonným motorem a moderní výbavou

Výbava
Výbava Yamahy TMAX DX je naprosto parádní a obsahuje všechno, co by si člověk u velkého, sportovně založeného a drahého skútru mohl přát. Těšit se tedy můžete na vypínatelný systém kontroly trakce, samozřejmě na ABS systém, na dva režimy motoru či tempomat. To ale není všechno a TMAX je vybavený také elektronicky stavitelným ochranným štítem, zamykáním středového stojanu, vyhřívaným sedlem a vyhřívanými rukojeti řídítek nebo bezklíčovým zapalováním Smart Key, takže výbava je vskutku vyčerpávající. K dispozici je i velmi bohatá příplatková výbava a TMAX je možné osadit třeba až 50 litrovým horním boxem, brašnou či titanovým výfukem od známé firmy Akrapovič. Výtečná je také úroveň praktičnosti a do prostoru pod sedlem se vejdou hned dvě přilby typu demi-jet. Před řidičem se pak nachází vcelku objemná, uzamykatelná schránka s 12v zásuvkou, takže v oblasti úložných prostor si není moc na co stěžovat. Palubní deska se skládá ze dvou analogových budíků (tachometr je vlevo a otáčkoměr vpravo) a mezi nimi se nachází displej palubního počítače. Tento displej zobrazuje třeba čas, teplotu, stav paliva v nádrži, spotřebu paliva, ujeté kilometry nebo nastavení elektroniky. Palubní deska vypadá moderně, je přehledná a čitelnost je výtečná za všech okolností. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2200 x 1420 – 1555 x 765 mm a sedlo je umístěno ve výšce 800 mm. Rozvor kol je 1575 mm a nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý.

Yamaha TMAX DX: Velký, všestranný skútr s výkonným motorem a moderní výbavou

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a víceméně odpovídá jak vyšší pořizovací ceně, tak určité prémiovosti tohoto skútru. Materiály jsou dobré, všechno skvěle lícuje a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách, na kterých působí tento kousek poměrně robustním dojmem. Pochválit musíme i povedený design vyvedený ve sportovním duchu, kterému dominuje robustní kapotáž s duálním světlometem. Žádné větší problémy by pak neměly nastat ani v otázce spolehlivosti a u Yamahy TMAX nebyly nikdy hlášeny žádné fatální problémy. Co se týče ceny, tak TMAX DX se dá na našem trhu pořídit od 305 000 Kč, což sice není vůbec málo, ale svými kvalitami, všestranností a výkony si ji tento skútr zvládne obhájit.

Yamaha TMAX DX: Velký, všestranný skútr s výkonným motorem a moderní výbavou

Verdikt
Yamaha TMAX DX je perfektní velký skútr, který boduje hned v několika ohledech a nabídne hlavně skvělou všestrannost. Je výtečně použitelný jak ve městě, tak na klikatých okreskách a díky vysokému výkonu se neztratí ani na dálnici. Rychlé přesuny zvládá opravdu s přehledem a podvozek nabídne jak jistotu za všech okolností, tak slušnou míru komfortu. Motor má dostatek výkonu, není nějak extra žíznivý a nabídne hned dva jízdní režimy. Potěší i velmi dobrá výbava už v základu, rozsáhlý list příplatkové výbavy, vysoká úroveň praktičnosti a povedená palubní deska. Dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni a cena je sice vyšší, ale za kvalitní produkty se zkrátka platí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha TMAX DX: Velký, všestranný skútr s výkonným motorem a moderní výbavou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.