Přeposlat Kawasaki Versys 1000 SE: Vyplatí se připlatit ze elektronický podvozek?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Versys 1000 SE: Vyplatí se připlatit ze elektronický podvozek?

06.03.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Versys 1000 SE je skvělé cestovní enduro se sportovním nádechem, které staví hlavně na vyspělém a moderním elektronickém podvozku. Ten funguje vskutku velmi dobře, ale vyplatí se za něj připlatit?

Kawasaki Versys 1000 SE: Vyplatí se připlatit ze elektronický podvozek?

Motor
O pohon cestovního stroje Versys 1000 SE od Kawasaki se stará kapalinou chlazený, čtyřtaktní řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1043cc, který zůstal stejný, jako u předchozí verze. A to je dobře, protože se jedná o velmi povedenou jednotku původem ze sportovně-cestovního stroje Z1000SX, oproti které má lehce přepracovaná verze o nějakých 22 koní méně, ale sílu má i tak pořádnou. Nejvyšší výkon této jednotky je 88.2 kW (120 koní) při 9000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 102 Nm, což nemá ani s opravdu svižným rozpohybováním tohoto 257 kg těžkého stroje (pohotovostní hmotnost) sebemenší problémy. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 225 km/h a hlavní výhodou tohoto čtyřválce je velmi silný spodek. Už od nějakých 2000 ot/min zatahuje opravdu výrazně, ve středních otáčkách ještě přidá a kromě příjemného, lineárního zátahu nabízí motor i excelentní odezvu na přidání plynu a takřka dokonale klidný chod. Tento čtyřválec běží opravdu skoro bez vibrací a pro cestovní motocykl si nelze přát lepší motor. Výkon nemusíte nijak zvlášť dolovat, protože je takřka pořád k dispozici, motor nevibruje, má příjemný zvukový projev, je za všech okolností čitelný a vyloženě nenutí k nějakému divočení na okreskách, ačkoliv ve vyšších otáčkách dá svým drsnějším zvukovým projevem a výraznou výkonnostní špičkou najevo, že pochází ze sportovní mašiny. Převodovka je šestirychlostní a s motorem je dobře sladěná, takže v tomto ohledu je všechno v pořádku.

Kawasaki Versys 1000 SE: Vyplatí se připlatit ze elektronický podvozek?

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou takové, jak se na správné a moderní cestovní enduro dneška patří, až na to, že vyloženě endurové nejsou. Spíše je to takový silniční cesťák, který zvládne v terénu o trochu víc než klasika a parádně se cítí i na klikaté okresce plné zatáček. Verze SE dostala do vínku elektronické tlumiče KECS původem z modelu ZX-10R SE, což znamená, že přední i zadní odpružení se v reálném čase přizpůsobuje povrchu a stylu jízdy. Tento systém bere v potaz rychlost, pozici plynu, úhel naklonění a podle všech dostupných informací upravuje charakter podvozku. Kromě toho nabídne také tři samostatné režimy nastavení podle osazení motocyklu (jezdec, jezdec a zavazadla a jezdec + spolujezdec a zavazadla) a celkově funguje elektronický podvozek velmi dobře. Na hruškách se nachytat nenechá ani v obtížnějších podmínkách a podvozek nabídne jak výbornou ovladatelnost, tak perfektní stabilitu i ve vyšších rychlostech a solidní je také komfort, ačkoliv celkově se zdá být jízda o trochu komfortnější u podvozku s manuálně stavitelnými tlumiči. Co se týče samotné jízdy, tak ta je velmi příjemná, a to i díky prostorné karoserii nebo manuálně stavitelnému ochrannému štítu. Pozice za řídítky je přirozená, sedlo je pohodlné a nebudete se cítit rozlámaně ani po dlouhém cestování, a to je to, o co u cestovního motocyklu jde. Brzdy jsou dostatečně výkonné a zvládnou tuto mašinu zastavit bez jakýchkoliv problémů.

Kawasaki Versys 1000 SE: Vyplatí se připlatit ze elektronický podvozek?

Výbava
Versys 1000 SE je velmi dobře vybaveným strojem a u modelu SE hraje prim hlavně již zmíněný elektronický podvozek. Kromě toho se může majitel těšit i na LED světlomety s přisvětlováním do zatáček, čtyři jízdní režimy (Sport, Road, Rain a individuální Rider), technologii rychlořazení nahoru i dole či stavitelnou kontrolu trakce s hlídáním zvedání předního kola. Neschází ani náklonové ABS, zde označované jako KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System), tempomat a 12V zásuvka, takže elektronická a funkční výbava je víceméně kompletní. Palubní deska kombinuje analogový otáčkoměr s barevným displejem, který zobrazuje důležité informace o jízdě typu aktuální rychlosti, stavu paliva v nádrži či ujetých kilometrů. Řidič se dozví také spotřebu, nastavení elektroniky, kolik ještě ujede na zbývající palivo, teplotu vzduchu i chladicí kapaliny, čas a aktuálně zařazený převodový stupeň. Palubní deska je za všech okolností skvěle přehledná a s čitelností nejsou žádné větší ani menší problémy. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2270 x 1490 x 950 mm, sedlo je uloženo ve výšce 840 mm a nádrž zvládne pojmout 21 litrů paliva. Spotřeba je závislá na stylu jízdy a samozřejmě i na tom, v jaké konfiguraci vyjedete ven (zda sám, nebo se spolujezdcem či s bagáží), přičemž v průměru se dá jezdit i za něco málo přes 5 litrů na 100 km, ale také za 6.5 litru či dokonce i více.

Kawasaki Versys 1000 SE: Vyplatí se připlatit ze elektronický podvozek?

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto bez výhrad, všechny komponenty sedí bezvadně na své místě a slícování je příkladné, takže nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitních silnicích. Žádné problémy by neměly nastat ani co se týče spolehlivosti, takže největším problémem modelu Versys 1000 SE je jeho cena. Zatímco standardní model bez elektronického podvozku u nás stojí od 324 900 Kč s DPH, verze SE stojí minimálně 414 900 Kč s DPH, a to už je opravdu hodně. Versys byl vždycky tak populární hlavně proto, že se jednalo o dostupné cestovní enduro za relativně nízkou cenu, což ale pro model SE už neplatí a otázkou je, zda se za elektronický podvozek a další elektroniku vyplatí připlatit nemalých 90 000 Kč. Dle nás se to nevyplatí, protože Versys 1000 je skvělou mašinou i se standardním podvozkem, a i když z ní elektronický podvozek udělá opravdu vyspělý a moderní stroj, není to nic, co by bylo nezbytné mít.

Kawasaki Versys 1000 SE: Vyplatí se připlatit ze elektronický podvozek?

Verdikt
Kawasaki Versys 1000 SE je skvělé cestovní enduro se sportovním nádechem, které staví hlavně na vyspělém a moderním elektronickém podvozku. Ten funguje vskutku velmi dobře a je to zajímavý prvek výbavy, nicméně příplatek za něj je poměrně vysoký a už základní Versys 1000 je tak dobrým motocyklem, že onen příplatek ani moc nedává smysl. Čtyřválcový motor potěší čitelným projevem, hutným zátahem už v nižších a středních otáčkách a vcelku sportovním projevem v těch vyšších. Pochválit pak musíme i perfektní dílenské zpracování a žádné velké problémy by neměly nastat ani co se týče spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Versys 1000 SE: Vyplatí se připlatit ze elektronický podvozek?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.