Přeposlat Vespa Primavera 125 iGet ABS: Nesmírně příjemný retro skútr

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Vespa Primavera 125 iGet ABS: Nesmírně příjemný retro skútr

01.03.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vlastnit a provozovat skútry Vespa je odjakživa radost a u modelu Primavera 125 iGet ABS je to úplně stejné. Je to krásný retro kousek, který vyniká nejenom designem, ale i vysokou praktičností, přátelskou povahou, úsporným motorem a výborně vyladěným podvozkem.

Vespa Primavera 125 iGet ABS: Nesmírně příjemný retro skútr

Motor
Srdcem stylové Vespy Primavera 125 iGet ABS je naprostý klasik světa skútrů, a to čtyřtaktní jednoválec se třemi ventily, vzduchovým chlazením a zdvihovým objemem 124.5cc. Motor disponuje elektronickým vstřikováním paliva a samozřejmě plní nejnovější emisní normu Euro 4. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí 7.9 kW (10.7 koně) při 7700 ot/min a točivý moment 10.4 Nm, který je k dispozici při 6000 ot/min. Ani výkon a ani točivý moment sice na zadek nikoho neposadí a 125cc skútry mají mnohdy podstatně vyšší výkony, ale o tom tento retro kousek přece jenom není. Pro jeho potřeby něco málo přes deset koní naprosto v pohodě stačí, rozjezdy ze semaforů zvládá tento kompaktní skútr naprosto s přehledem a motor mu poskytuje více než obstojnou dynamiku. Ochotně zabírá už v nižších otáčkách, a navíc běží velmi klidně, takřka bez jakýchkoliv výraznějších vibrací. Do pohodového skútru, který bude drtivou většinu času trávit dranděním po městě, se jedná o ideální pohonnou jednotku, nicméně Primavera 125 se neztratí ani mimo město. Maximální rychlost tohoto modelu se může s trochou trpělivosti mírně přehoupnout přes 90 km/h, takže na okreskách vyloženou brzdou určitě nebudete. Nejlepší na tomto motoru je ale jeho spotřeba, přičemž přímo výrobce uvádí průměr 2.3 litru na 100 km. Za to jde opravdu jezdit, ačkoliv při takové té normální jízdě si bude Vespa brát okolo 2.5 litru, což je ale pořád naprosto parádní spotřeba.

Vespa Primavera 125 iGet ABS: Nesmírně příjemný retro skútr

Jízda a ovladatelnost
Jak jsme se již zmínili, primárním teritoriem tohoto skútru jsou přeplněná města a v tomto prostředí se Vespa pohybuje opravdu velmi suverénně. Je příjemně kompaktní, takže žádná škvíra v provozu pro ni není dost úzká a je také lehká, takže manipulace je pohádkově snadná i při jízdě v nízkých rychlostech. Jízda je hezky svižná, skútr působí příjemně agilním dojmem a dokonale poslouchá na slovo. Podvozek nabídne dostatek stability, dobrou jistotu a zároveň není zbytečně tvrdý. Míra komfortu je opravdu velmi dobrá, podvozek nerozhodí ani nepříjemné kočičí hlavy ve městě či výraznější výmoly a řidič méně kvalitní povrchy nijak zvlášť prostřednictvím řídítek či sedla nepocítí. Je zkrátka vidět, že výrobce má naladění podvozku opravdu v malíku. Podvozek je postavený na hydraulických tlumičích vpředu i vzadu a u zadního odpružení jde dokonce nastavit předpětí, a to ve čtyřech úrovních. Pozice za řídítky je vcelku neutrální, pohodlná a příjemné jízdě hodně pomáhá i povedená bezestupňová převodovka typu CVT, která je s motorem dobře sladěná. Brzdná soustava je výkonná dostatečně a nemá se zastavením ,,Vosy“ žádné větší problémy, ačkoliv buben na zadním kole nepůsobí zrovna nejmoderněji. Průměr brzdného bubnu je 140 mm a vpředu umístěný kouč pak disponuje průměrem 200 mm.

Vespa Primavera 125 iGet ABS: Nesmírně příjemný retro skútr

Výbava
Výbava je na velmi dobré úrovni a majitel se může těšit na několik hezkých věcí, třeba na přední i zadní LED světlo, dálkově ovládané otevírání sedla nebo funkci lokalizace zaparkovaného motocyklu (Bike Finder). Výrobce nezahálel ani co se týče praktičnosti a Primavera nabídne všechno, co by měl správný městský skútr mít. Úložný prostor pod sedlem je dobře přístupný a dostatečně objemný, takže zvládne pojmout plnohodnotnou přilbu a další dvě schránky jsou umístěny před koleny řidiče. Výklopný háček pro pověšení například nákupu se nachází trochu netradičně ve špičce sedla, což je zajímavé a velmi použitelné řešení. Příplatková výbava je rozsáhlá a zahrnuje třeba boční stojánek, kožené sedlo, různá zavazadla, ochranný štít nebo alarm. Palubní deska je vyvedena v retro stylu a skládá se z analogového, poměrně širokého tachometru a malého displeje, který se nachází pod ním. Ten umí zobrazit stav paliva v nádrži, celkový nájezd i aktuální ujeté kilometry, přičemž jak displej, tak tachometr je za všech okolností velmi dobře čitelný. Ve výbavě samozřejmě neschází brzdný systém ABS, který se nachází ve standardu. Na délku tento skútr měří 1870 mm, jeho šířka je 735 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1340 mm. Sedlo je uloženo ve výšce 790 mm a nádrž zvládne pojmout 8 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je výborný a pohybuje se okolo 320 km.

Vespa Primavera 125 iGet ABS: Nesmírně příjemný retro skútr

Kvalita a spolehlivost
U Vespy se není třeba obávat nekvalitního zpracování, tato italská firma staví své skútry poctivě a s důrazem na kvalitu. Nejinak je tomu u modelu Primavera 125, který nejenom že skvěle vypadá, on je také skvěle zpracovaný a je plný hezkých detailů. Zároveň se jedná o skútr s opravdu bohatou minulostí, protože první model s tímto jménem spatřil světlo světa již v roce 1968. Design je vyvedený v tradičním Vespa retro stylu, což se snad nikdy neokouká a v otázce spolehlivosti by neměly nastat žádné problémy. Primavera 125 je na našem trhu k dispozici v šesti barevných odstínech (tmavě modrá, světle modrá, růžová, červená, bílá a černá) a stojí od 109 900 Kč s DPH.

Vespa Primavera 125 iGet ABS: Nesmírně příjemný retro skútr

Verdikt
Vlastnit a provozovat skútry Vespa je odjakživa radost a u modelu Primavera 125 iGet ABS je to úplně stejné. Je to krásný retro kousek, který vyniká nejenom designem, ale i vysokou praktičností, přátelskou povahou, úsporným motorem a výborně vyladěným podvozkem. Motor má výkonu tak akorát a podvozek nabídne výtečný mix mezi stabilitou a vysokým komfortem. Brzdy jsou výkonné dostatečně, ale zadní bubnová brzda je jako pěst na oko a zadní kotouč by tomuto skútru seděl určitě víc (už kvůli vyšší ceně), na jeho retro styling nehledě. Cena je tedy vyšší, ale u skútrů této značky to tak zkrátka je a případný majitel se s tím musí smířit. Ke kladům tohoto modelu musíme přidat i to, že je k dispozici v šesti barevných provedeních, takže si vybere opravdu každý.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Vespa Primavera 125 iGet ABS: Nesmírně příjemný retro skútr


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.