Přeposlat Ducati Supersport S: Dokonale univerzální superbike

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Supersport S: Dokonale univerzální superbike

27.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Supersport S je perfektní sportovní motocykl, jehož hlavní devízou je dokonalá univerzálnost a do posledního detailu vypilovaný design. Je to superbike od Ducati a je skvěle použitelný na každý den, což by k sobě ještě před nedávnem moc nešlo.

Ducati Supersport S: Dokonale univerzální superbike

Motor
O pohon sportovní mašiny Supersport S od Ducati se stará povedený motor Testastretta 11°, který disponuje dvojicí válců sevřenými do písmene L, kapalinovým chlazením a čtyřventilovým rozvodem Desmodromic. Zdvihový objem tohoto dvouválce je 937cc a co se týče výkonu, tak na zadní kolo proudí 81 kW (110 koní) při 9000 ot/min a 93 Nm točivého momentu, který je k dispozici při 6500 ot/min. Motor samozřejmě plní nejnovější emisní normu Euro 4, má elektronické vstřikování paliva a plyn je Ride-by-Wire. Už po prvním nastartování motor překvapí svým nesmírně hladkým a jemným chodem prostým jakýchkoliv rušivých vibrací. V Ducati tento motor vyladili v oblasti kultury chodu tak dobře, se to k této značce snad ani nehodí. Na tomto dvouválci je skvělé hlavně to, jak je perfektně použitelný už od nižších a středních otáček, kde je opravdu silný. Výrazněji zabírá už od nějakých 2500 ot/min, jde ochotně za plynem a celkově působí velmi potentním, dynamickým dojmem. Výkonem sice na první pohled na zadek nikoho neposadí, ale v oblasti dynamiky jízdy nejsou žádné problémy, stačí za to trochu víc vzít a motor vystřelí Supersport S vpřed opravdu s vervou. Zároveň ale umí být i přívětivý, čitelný a krotký, a to hlavně při pohodové jízdě někde ve městě, kde potěší dokonale plynulým dávkováním výkonu. Spotřeba se při normálním tempu pohybuje okolo 5 litrů na 100 km, což je velmi slušné a převodovka je klasicky šestirychlostní.

Ducati Supersport S: Dokonale univerzální superbike

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto nádherného stroje jsou podobné, jako jeho motor, takže jak ostré a sportovní, tak pohodové. Podvozek je naladěný na sportovnější notu a pocitově je takový tuhý, ale ne nepříjemně tuhý a je spíš takový, že nabídne dobrou jistotu za všech okolností. Při pohodové jízdě funguje Supersport S jako příjemný, relaxační stroj a není problém se s tímto superbikem jen tak projíždět nižšími rychlostmi a kochat se krajinou. Nebo městem, tento stroj se totiž ve městě cítí až překvapivě dobře a svého majitele nebude týrat zbytečně tvrdými tlumiči, sedlem či celkovou nepohodlností a zbytečnou sportovností. Ochotně zvládne popojíždět v kolonách, nicméně na klikaté okresce plné zatáček či okruhu velmi rychle ukáže i svou druhou, mnohem sportovnější tvář. Zde nabídne tužší podvozek dokonalou stabilitu, perfektní odezvu na všechno a díky nesmírné ochotě zatáčet je s tímto strojem na okresce opravdu zábava. Prostřednictvím řídítek pronikne k řidiči spousta informací o dění pod kolem a ten bude mít vždy všechno dokonale pod kontrolou. Jízda je celkově hezky čitelná a samotný podvozek je postavený na 48 mm USD vidlici Öhlins vpředu a jednostranné kyvné vidlici s monoshockem Öhlins vzadu. Podvozek je vpředu i vzadu kompletně stavitelný a brzdy jsou od Bremba (2x 320 mm vpředu a 245 mm vzadu). Výkon brzd je velmi dobrý, mají rychlý nástup a nejsou přehnaně ostré, což určitě chválíme.

Ducati Supersport S: Dokonale univerzální superbike

Výbava
Výbava tohoto univerzálního stroje je velmi dobrá a už v základu se může majitel těšit na moderní elektroniku. Kromě obligátního systému ABS od firmy Bosch, který jde vypnout, je Supersport S vybavený také osmistupňovou kontrolou trakce, jízdními režimy a technologii rychlořazení nahoru i dole (DQS), která je výsadou verze S, stejně jako špičkový podvozek postavený na komponentech Öhlins (standardní model má vidlici Marzocchi a zadní tlumič Sachs). Přední světlomet je doplněný o LEDky a palubní deska je dle aktuálních trendů kompletně digitální. Před řidičem umístěný displej zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, nastavení elektroniky, zvolený jízdní režim, čas, ujeté kilometry a teplotu, takže všechno to, co budete k jízdě potřebovat. Grafika je nesmírně jednoduchá, díky čemuž je čitelnost všeho naprosto bezproblémová, a to platí také o přehlednosti. K získání požadované informace stačí na displej jen tak mrknout a není vůbec třeba se v něm dlouho orientovat. Vcelku pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 810 mm, suchá hmotnost této mašiny je 183 kg a nádrž zvládne pojmout 16 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je slušný a je možné se dostat i přes 300 km. Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III o rozměrech 180/55 vzadu a 120/70 vpředu.

Ducati Supersport S: Dokonale univerzální superbike

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování tohoto stroje je výborné a je zkrátka vidět, že si na něm dal výrobce záležet. Slícování je perfektní, takže nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitních cestách a tato mašina je postavena na kvalitních materiálech i komponentech. Spolehlivost by měla být bezproblémová, olejový servis je výrobcem nastavený na 15 tisíc kilometrů a velký Desmoservis je pak nastavený na dvojnásobek, tedy na 30 tisíc kilometrů. Kromě kvalitního zpracování a technické vyspělosti boduje tento stroj také parádním designem, který opravdu zaujme už na první pohled a Supersport S je typický stroj italské školy, který vzbudí pozornost všude, kde se ukáže. Cena varianty S byla na našem trhu stanovena na 389 000 Kč s DPH, což určitě není málo, ale takto skvěle vyladěný a dokonale univerzální stroj si tuto cenu obhájí.

Ducati Supersport S: Dokonale univerzální superbike

Verdikt
Ducati Supersport S je perfektní sportovní motocykl, jehož hlavní devízou je dokonalá univerzálnost a do posledního detailu vypilovaný design. Je to superbike od Ducati a je skvěle použitelný na každý den, což by k sobě ještě před nedávnem moc nešlo. Ve městě a při pomalé jízdě je pohodlný a přívětivý, ale na klikaté okresce umí vycenit zuby a rázem se proměnit v ostrý, ale dokonale čitelný sportovní stroj, který umí rozdávat úsměvy na všech frontách. Dvouválcový motor je dostatečně výkonný, nabídne příjemný zvukový projev a je naprosto skvěle vyladěný, takže běží naprosto klidně, bez jakýchkoliv vibrací. Podvozek je sportovně tuhý, ale ne nepohodlný a výkonná brzdná soustava mu zdatně sekunduje. Výbava je dostatečná a dílenské zpracování výborné. Cenovka skoro 400 tisíc korun je sice na první pohled hodně vysoká, ale je to Ducati a je to navíc dokonale univerzální stroj, takže si ji víceméně zvládne uhájit.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Supersport S: Dokonale univerzální superbike


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.