Přeposlat Yuki 125i Falcon: Jeden z nejlevnějších svého druhu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yuki 125i Falcon: Jeden z nejlevnějších svého druhu

22.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yuki 125i Falcon je určitě povedený malý skútr, který vyniká hned v několika ohledech. Mezi jeho hlavní přednosti patří opravdu povedený design se sportovním nádechem, vesměs příjemný motor, který i přes nižší výkon v pohodě stačí a pochopitelně velmi nízká cena, která dělá z tohoto modelu jeden z nejdostupnějších 125cc skútrů.

Yuki 125i Falcon: Jeden z nejlevnějších svého druhu

Motor
Zadní kolo sportovně střiženého skútru Yuki 125i Falcon roztáčí vzduchem chlazený čtyřtakt, který má jeden válec, OHC rozvod a zdvihový objem 125cc. Tento jednoválec je dále vybaveným vstřikováním paliva od Delphi a k životu se dá přivést jak mechanickým, tak elektrickým startérem. Motor plní aktuální emisní normu Euro 4 a dosahuje nejvyššího výkonu 5.4 kW (7.3 koně) při 7500 ot/min, přičemž točivý moment se zastavil na hodnotě 7.5 Nm při 6000 ot/min. Výkonnostně to na první pohled sice není žádná sláva, ale motor nemá se svižným rozpohybováním tohoto skútru žádné větší problémy a zvládne i docela svižnou jízdu. Skvěle mu jdou hlavně rozjezdy ze semaforů, které jsou příjemně rychlé a celkově jde motor z nižších otáček za plynem poměrně ochotně. Kromě toho nabídne tento jednoválec také hodně výrazný zvukový projev, který dobře podtrhuje sportovní feeling tohoto skútru. Motor vibruje víc, než bývá v této třídě zvykem, ale na to si po chvilce zvyknete a ani vám to ve finále nepřijde. Výrobce na svých stránkách udává konstrukční rychlost 80 km/h a na tuto hranici se lze opravdu dostat, ba co víc, s větrem v zádech, z lehkého kopečka a s notnou dávkou trpělivosti je možné tento skútr rozjet i na 90 km/h. Ideální cestovní rychlost ale leží na hranici 70 km/h. Co se týče spotřeby, tak ta se pohybuje okolo 3 litrů na 100 km a převodovka je zastoupena bezestupňovým variátorem.

Yuki 125i Falcon: Jeden z nejlevnějších svého druhu

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto skútru vesměs odpovídají jeho nízké ceně a mezi jeho největší výhody je velmi dobrá agilita a ochota pří měnění směru jízdy. Reakce na změny směru jízdy jsou příjemné, nicméně podvozek je možná až zbytečně tvrdý, a to poznáte jak na méně kvalitních okreskách, tak třeba ve městě, na kočičích hlavách. Výraznější nerovnosti se pak k řidiči dostanou formou vibrací prostřednictvím řídítek i sedla, což není zrovna dvakrát příjemné a výlet po nekvalitních cestách je tedy docela otravná věc. Stabilita je pouze průměrná a podvozek určitě nepatří mezi to nejlepší, co tato třída skútrů nabízí, ale je nutné mít na paměti, že je to jeden z nejlevnějších kousků, a to je samozřejmě potřeba zohlednit. Samotný podvozek je pak postavený na 30 mm vidlici vpředu a vzadu najdeme dvě vinuté pružiny s tlumičem. Díky nízké hmotnosti je manévrování velmi snadné i při nižších rychlostech, takže na své si přijdou i řidičky a osoby menšího vzrůstu pak ocení i relativně nízko položené sedlo, které se nachází ve výšce 785 mm. Díky tomu dosáhne pohodlně na zem při zastavení třeba na světlech opravdu každý. Po stránce ergonomie si není moc na co stěžovat, sedlo je dostatečně prostorné a prostoru je ve všech směrech dost, přičemž pozice za řídítky je docela neutrální a pohodlná. Také brzdy jsou v pořádku a kompletně kotoučová (průměr kotoučů je 180 mm vpředu i vzadu) brzdná soustava nemá s rázným zastavením tohoto skútru sebemenší problém.

Yuki 125i Falcon: Jeden z nejlevnějších svého druhu

Výbava
Výbava je poměrně solidní a tento skútr je vybavený třeba LED denním svícením, dostatečným úložným prostorem, povedenou palubní deskou či USB portem. Brzdný systém ABS schází. Hlavní úložný prostor pod sedlem disponuje poměrně slušným objemem a bez větších problémů se do něj vejde přilba typu JET, přičemž další dva úložné prostory se nachází před koleny řidiče. Schránka vpravo je otevřená, takže je ideální pro uložení nějakého pití či občerstvení a ta vlevo je už klasicky uzavíratelná, přičemž výrobce nezapomněl ani na USB port a je tedy možné za jízdy třeba nabíjet telefon. Mezi těmito dvěma přihrádkami se nachází výklopný háček, na který je možné pověsit třeba nákup a v oblasti ergonomie si tedy u tohoto skútru není moc na co stěžovat. Palubní deska je povedená a kombinuje analogový otáčkoměr cejchovaný do 12000 ot/min a displej ve spodní části, který zobrazuje rychlost, stav paliva v nádrži, čas, ujeté kilometry, a dokonce i stav napětí baterie. Palubní deska je jako celek velmi přehledná a všechno je skvěle čitelné za všech okolností. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 1880 x 1115 x 710 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1320 mm a sedlo je uloženo ve výšce 785 mm. Nádrž zvládne pojmout 5.5 litru paliva, takže na jedno natankování je možné ujet okolo 180 km.

Yuki 125i Falcon: Jeden z nejlevnějších svého druhu

Kvalita a spolehlivost
Yuki 125i Falcon patří za jeden z nejlevnějších 125cc skútrů na trhu a bylo by bláhové čekat od vyloženě levného kousku zpracování tak precizní, jako třeba u japonské konkurence. Zpracování je opravdu horší a dalo by se označit za průměrné, přičemž skútr se nevyvaroval méně kvalitních plastů ani nedokonalého slícování. Tragédie to ale určitě není a jak jsme se již zmínili, je to takový průměr, takže se s tím dá bez větších problémů žít. A po nahlédnutí do ceníku a zjištění, že tento skútr stojí pouze 37 990 Kč, se vám s tím bude žít ještě líp.

Yuki 125i Falcon: Jeden z nejlevnějších svého druhu

Verdikt
Yuki 125i Falcon je určitě povedený malý skútr, který vyniká hned v několika ohledech. Mezi jeho hlavní přednosti patří opravdu povedený design se sportovním nádechem, vesměs příjemný motor, který i přes nižší výkon v pohodě stačí a pochopitelně velmi nízká cena, která dělá z tohoto modelu jeden z nejdostupnějších 125cc skútrů. Negativa jsou jasná a mezi ně spadá až zbytečně tuhý podvozek, přemíra vibrací při jízdě po méně kvalitních cestách a pouze průměrné dílenské zpracování. Již zmíněná cena je nastavena opravdu agresivně a tento model je na našem trhu dostupný v červeném a bílém provedení.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yuki 125i Falcon: Jeden z nejlevnějších svého druhu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.