Přeposlat Honda NC750X: Dokonalý univerzál

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda NC750X: Dokonalý univerzál

20.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda NC750X je beze sporu jeden z nejvíce univerzálních a nejpraktičtějších motocyklů vůbec, přičemž kromě toho vyniká také dobře nastavenou cenou či úsporným motorem. Ten sice nemá výkonu nazbyt, ale je to nesmírně příjemná pohonná jednotka, a to ostatně platí pro celý tento motocykl.

Honda NC750X: Dokonalý univerzál

Motor
O pohon motocyklu Honda NC750X se stará povedený, kapalinou chlazený řadový dvouválec s SOHC rozvodem o zdvihovým objemem 745cc, který disponuje elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI. Nejvyšší výkon této jednotky je 40.3 kW (55 koní) při 6250 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 68 Nm při 4750 ot/min. Motor samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro 4, a i když výkon nějak extra zajímavě nevypadá, pro potřeby tohoto stroje bez jakýchkoliv obav stačí. Maximální rychlost se může vyšplhat až na cca 170 km/h, nicméně o tom tento motor a ani motocykl určitě není. Motor nabídne poměrně obstojný zátah v nižších a středních otáčkách a do nějakých 130 km/h, tedy dálničního maxima, zrychluje poměrně obstojně. Přesuny po dálnicích jsou tedy víceméně bez větších problémů a Honda NC750X se i v tomto prostředí cítí relativně dobře. Odezva na přidání plynu je dobrá, motor produkuje pouze minimum vibrací a jeho zvukový projev je takový tlumený, uklidněný. Je to zkrátka dokonale přátelský motor jako stvořený pro každodenní používání a soužití, přičemž svým výkonem a projevem nevyděsí ani úplného začátečníka. Projevem je totiž tento dvouválec naprosto čitelný a jeho výkonu je bez větší námahy dostupný. Navíc je i úsporný a není vůbec žádný problém jezdit za zhruba 4.5 litru na 100 km. Převodovka může být buď manuální nebo automatická DCT, za kterou se připlácí 20 000 Kč, přičemž dle prodejů je u této mašiny podstatně populárnější právě automat.

Honda NC750X: Dokonalý univerzál

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou hodně podobné motoru a jsou tedy vyloženě pohodové, a to hlavně v kombinaci s automatem DCT. To je jízda opravdu nesmírně jednoduchá, nekomplikované a pro zkušenější harcovníky bude určitě i kapánek nudná. Prostě sedíte, přidáváte plyn a motorka dělá skoro všechno za vás. Uživatelsky se ale jedná o nesmírně příjemnou věc, přičemž kromě automatického režimu nabízí převodovka i manuální a sportovní režim, u kterého je možno nastavit hned tři režimy. Ještě bychom měli zmínit, že motor je s převodovkou sladěný takřka dokonale a v tomto ohledu nejsou žádné problémy. Podvozek je naladěný na spíše komfortnější notu, nicméně to se k celkovému charakteru tohoto stroje hodí naprosto dokonale. Nemá to být sportovní mašina, ale pohodlný polykač kilometrů na dálnicích i na klasických okreskách, kde se cítí tento stroj nejlépe a nemá s odfiltrováním typických nedostatků tuzemských cest sebemenší problémy. Stabilita je perfektní a ovladatelnost je také bez připomínek, přičemž pochválit musíme i pozici za řídítky. Sedí se docela vysoko, takže výhled je skvělý a motocykl budete mít za všech okolností dokonale pod kontrolou. Samotný podvozek je postavený na 41 mm teleskopické vidlici se zdvihem 153.5 mm vpředu a vzadu najdeme odpružení Pro-Link s možností nastavení předpětí. Brzdy jsou výkonnostně naprosto v pořádku a nemají se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy.

Honda NC750X: Dokonalý univerzál

Výbava
Výbava je taková normální a nic v ní nepřebývá, ale na druhou stranu ani nic důležitého nechybí. Kromě obligátního systému ABS jsou součástí výbavy třeba také LED světla, kompletně digitální palubní deska, vysoký ochranný štít či úložný prostor pod sedlem. Díky němu je Honda NC750X jeden z nejvíce praktických motocyklů svého druhu a do prostoru mezi koleny řidiče se vejde 22 litrů zavazadel, takže zvládne pojmout integrální přilbu nebo třeba batoh či tašku s nákupem. Za příplatek je možné tento stroj vybavit také kontrolou trakce (HSTC), která je stavitelná ve dvou úrovních, nicméně vzhledem ke spíše klidnému charakteru motoru, a ne zrovna drtivému výkonu to není vůbec nutné. Díky vysokému štítu je ochrana před větrem velmi dobrá a dá se příjemně cestovat i vyššími rychlostmi. Palubní deska je kompletně digitální a displej před řidičem zobrazuje všechny důležité informace, takže rychlost, otáčky, aktuálně zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, nastavení elektroniky, ujeté kilometry, čas nebo spotřebu. Pod palubní deskou se nachází informační diody a grafika displeje je přehledná, takže čitelnost je dobrá za všech okolností. Rozměrné, ale až zbytečně tvrdé sedlo je uloženo ve výšce 830 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1535 mm a nádrž zvládne pojmout 14.1 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je dobrý a většinou se pohybuje nad hranicí 300 km.

Honda NC750X: Dokonalý univerzál

Kvalita a spolehlivost
U motocyklů Honda jsme zvyklí, že jsou velmi kvalitně zpracované a že v tomto ohledu patří mezi nejlepší stroje vůbec. Model NC750X není žádnou výjimkou, zpracování je opravdu skvělé a všechno lícuje s typickou precizností. Nikde nic nevrže ani na méně kvalitních okreskách a pocitově působí tento stroj takovým bytelným, poctivým dojmem. Design je docela neutrální, a i když to není žádná extravagantní hvězda, která by poutala pozornost na každém kroku, vzhledem NC750X určitě ani neurazí. Cena je nastavená poměrně slušně a za verzi s manuální převodovkou dáte rozumných 199 900 Kč s DPH, přičemž za převodovku DCT se připlácí již zmíněných 20 000 Kč.

Honda NC750X: Dokonalý univerzál

Verdikt
Honda NC750X je beze sporu jeden z nejvíce univerzálních a nejpraktičtějších motocyklů vůbec, přičemž kromě toho vyniká také dobře nastavenou cenou či úsporným motorem. Ten sice nemá výkonu nazbyt, ale je to nesmírně příjemná pohonná jednotka, a to ostatně platí pro celý tento motocykl. Jedná se o velmi přátelský stroj s čitelným projevem za všech okolností, který je jako stvořený pro každodenní používání, a to jak ve městě, tak mimo něj. Je to zkrátka takový výletník, který vás pohodlně odveze na nákup, do přírody a není problém se s ním prolétat ani hustým městským provozem. Výbava je solidní, dílenské zpracování víceméně bez chybičky a problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda NC750X: Dokonalý univerzál


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.