Přeposlat Yamaha Tricity 125: Tříkolka hlavně do města

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha Tricity 125: Tříkolka hlavně do města

15.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha Tricity 125 je povedená tříkolka určená hlavně do městského provozu, kde je díky dvojici kol vpředu příjemně obratná a snadno ovladatelná. Dalšími plusy tohoto kousku jsou nízká spotřeba paliva, celkově povedené jízdní vlastnosti a určitě také vysoká úroveň praktičnosti s dostatečně objemným prostorem pod sedlem v čele.

Yamaha Tricity 125: Tříkolka hlavně do města

Motor
Srdcem tříkolového skútru Yamaha Tricity 125 je kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 125cc, který disponuje SOHC rozvodem a vstřikováním paliva. Tato jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 8.1 kW (11 koní) při 8100 ot/min a disponuje točivým momentem 10.4 Nm, který je k dispozici při 5500 ot/min. Výkon není vyloženě nízký, ale tento tříkolový skútr není žádná lehká váha a výše zmíněné stádečko koní má se svižnějším rozhýbáním tohoto 164 kg vážícího drobka sem tam trochu problémy. Na rovince je samozřejmě všechno v pořádku, nicméně když přijde na řadu stoupání a budete chtít držet rychlost okolo 80 km/h, motor se poměrně rychle zadýchá a je cítit, že trochu vyšší výkon by na škodu nebyl. Maximální rychlost se pohybuje na hranici 90 km/h a dá se dostat i lehce za ni, ale na to je nutné mít vítr v zádech a takřka nekonečnou trpělivost. Ideální cestovní rychlost se pak pohybuje mezi 70 a 80 km/h, takže na klasických okreskách nějakou velkou brzdou nebudete, nicméně nejlépe se Tricity 125 cítí ve městě. Do nějakých 60 km/h zrychluje tento skútr poměrně ochotně a s chutí, takže rychlé městské přesuny zvládá na jedničku a potěší i svižné rozjezdy ze semaforů. Největší předností tohoto motoru je úsporný provoz, protože není žádný velký problém jezdit pod hranicí 3 litrů paliva na 100 km a většinou se budete pohybovat se spotřebou okolo 2.7 litru.

Yamaha Tricity 125: Tříkolka hlavně do města

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti se samozřejmě odvíjí od samotné konstrukce s dvojicí kol vpředu, nicméně rozdíly proti klasickým skútrům nějak zásadní nejsou. Dvě kola vpředu znamenají nepatrně lepší stabilitu, jistotu v zatáčkách a obratnost, ale nějak dramaticky si nebudete muset na chování skútru se třemi koly zvykat. Celková agilita v městském provozu i mimo něj určitě potěšila, skútr poslouchá na slovo a do zatáček se vyloženě těší, i když to na první pohled kvůli robustnímu šasi možná tak nevypadá. Jedna z hlavních výhod dvou kol vpředu je v tom, že zvládají lépe pobírat nerovnosti, a to se cení hlavně při jízdě na horších městských cestách. Vzadu je ale podvozek už spíše tvrdší, takže zatímco přes řídítka se k řidiči nějaké výraznější vibrace z nerovností či výmolů nedostanou, přes sedlo už ano a dva zadní tlumiče určitě mohly být naladěny na trochu měkčí notu. Samotný podvozek je postavený na teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici a dva tlumiče, které ale bohužel nenabízejí žádné nastavení. Ergonomie je v pořádku, za řídítky je dostatek místa a sedlo je umístěno nízko, takže na zem při zastavení dostanou i řidiči menšího vzrůstu. A bude to potřeba, protože přední kola nedisponují aretací a není tak možné zastavit a zůstat stát bez asistence nohy řidiče nebo stojánku. A to je velká, velká škoda. Brzdy jsou víceméně bez problémů a mají síly dost, jen je potřeba za ně vzít trochu víc.

Yamaha Tricity 125: Tříkolka hlavně do města

Výbava
Výbava je taková normální a víceméně odpovídá klasickým skútrům v této kategorii. Osvětlení je LED, brzdná soustava je doplněna o systémy ABS i UBS, pod sedlem se nachází nějaký ten úložný prostor, neschází ani schránka před řidičem, háček na nákup a palubní deska je kompletně digitální. Pod sedlo je možné uložit integrální přilbu, schránka před koleny řidiče obsahuje 12V zásuvku a na háček je možno pověsit třeba batoh nebo tašku s nákupem. Praktická stránka věci tedy špatná není a pochválit musíme i výše zmíněný systém UBS, který je příjemný a pomáhá s brzděním. Jde o to, že levou páčkou brzdíte přední i zadní brzdou zároveň, takže je brzdný výkon hezky rozložený a když budete chtít, můžete pomocí pravé páčky přední brzdě ještě přidat. Digitální palubní deska je docela moderní a před řidičem umístěný podlouhlý displej zobrazuje rychlost, stav paliva v nádrži, čas, ujeté kilometry a také venkovní teplotu. Díky jednoduché grafice je všechno bez problémů čitelné za všech okolností, a to i na přímém slunci. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 1905 x 1215 x 735 mm, sedlo je uloženo ve výšce 780 mm a rozvor kol dosahuje hodnoty 1310 mm. Nádrž zvládne pojmout 6.6 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je nadprůměrný a bez problémů přesáhne 200 km.

Yamaha Tricity 125: Tříkolka hlavně do města

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a víceméně odpovídá tomu, že se jedná o poměrně drahý kousek od renomovaného výrobce. Slícování je dobré a plasty nevržou ani na méně kvalitních silnicích. Spolehlivost by měla být také bezproblémová a hlavně motor, který je prověřený a který pohání i skútr NMAX 125, platí za velmi spolehlivou jednotku. Design této tříkolky je tak trochu zvláštní, ale to je samozřejmě dáno samotnou konstrukcí a dvě kola vpředu se postarají o hromadu pozornosti všude, kde se s tímto modelem ukážete. Co se týče ceny, tak Tricity 125 se dá na našem trhu sehnat za 109 900 Kč s DPH a k dispozici je ve třech barvách (šedá, modrá a bílá).

Yamaha Tricity 125: Tříkolka hlavně do města

Verdikt
Yamaha Tricity 125 je povedená tříkolka určená hlavně do městského provozu, kde je díky dvojici kol vpředu příjemně obratná a snadno ovladatelná. Dalšími plusy tohoto kousku jsou nízká spotřeba paliva, celkově povedené jízdní vlastnosti a určitě také vysoká úroveň praktičnosti s dostatečně objemným prostorem pod sedlem v čele. Povedla se i palubní deska a žádné výtky nemáme ani k úrovni dílenského zpracování. Pokud bychom měli tomuto modelu něco vytknout, určitě by to byla vyšší hmotnost a absence aretace předních kol, která by hodně pomohla třeba při zastavení na světlech, protože řidič by vůbec nemusel s nohou na zem a skútr by stál sám od sebe. Ani cena není z nejnižších, nicméně to je dáno pořád poměrně unikátní konstrukcí. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha Tricity 125: Tříkolka hlavně do města


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.