Přeposlat Moto Guzzi V7 III Carbon: Klasika oděná do slušivého karbonového kabátku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi V7 III Carbon: Klasika oděná do slušivého karbonového kabátku

13.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kombinace retro stylingu s karbonovými doplňky vyšla v případě modelu Moto Guzzi V7 III Carbon na jedničku a tento model je opravdu klasik každým coulem. Na jednu stranu je vyvedený v retro stylu, ale díky karbonu a několika červeným doplňkům vypadá také náležitě moderně a je to opravdová stylovka, za kterou se každý otočí.

Moto Guzzi V7 III Carbon: Klasika oděná do slušivého karbonového kabátku

Motor
O pohon motocyklu Moto Guzzi V7 III Carbon se stará charismatický vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 744cc, který má vzduchové chlazení, OHV rozvod a třícestný katalyzátor. Nejvyšší výkon této jednotky je 38 kW (52 koní) při 6200 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 60 Nm při 4900 ot/min. Dle posazení výkonu a točivého momentu je na první pohled patrné, že motor nabídne hodně výkonu už ve spodních otáčkách, a tak tomu opravdu je. Ne, že by vysoké otáčky tento motor neměl rád, ale to nejlepší předvádí v těch nižších, což je výhoda i nevýhoda. Výhoda je v tom, že prakticky od prvního pootočení plynu máte k dispozici dostatek výkonu pro předjíždění a svižnou jízdu, takže není třeba výkon dolovat z nejvyšších pater otáčkoměru. Prostě přidáte plyn a jedete, tak jednoduché to s tímto motorem je. Jedná se o veskrze příjemnou vlastnost, nicméně sportovněji založení řidiči, kteří touží právě po tom, aby si výkon tak nějak zasloužili, budou pravděpodobně zklamáni. Motor má celkově takový klidnější charakter, není to žádný divočák a jedná se o veskrze přátelskou jednotku s naprosto čitelným průběhem výkonu a lineárním zátahem. A právě tato přímočarost by mohla být pro někoho velkou nevýhodou. Co se týče spotřeby, tak ta se pohybuje okolo 5.5 litru paliva na 100 km, což je stejný údaj jako na stránkách výrobce.

Moto Guzzi V7 III Carbon: Klasika oděná do slušivého karbonového kabátku

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto stroje jsou podobné, jako jeho motor a jsou tedy spíše takové pohodové. Není to samozřejmě žádný čistokrevný sportovní stroj, nicméně zatáček se nebojí a s trochou cviku je zvládne projíždět až překvapivě svižně a ochotně. V tomto případě je to mnohem víc o řidiči než o motocyklu, který se velmi rád nechá sklopit, ale zadarmo nic nedá. V oblasti ergonomie si není víceméně na nic stěžovat, posed za řídítky je poměrně příjemný a ani po delších cestách se tak nebudete cítit unaveně nebo rozlámaně. Docela velkou výhodou je velmi nízko položené sedlo, díky čemuž je manipulace v nízkých rychlostech pohodlná i pro řidiče menšího vzrůstu a dosáhnout na zem při zastavení třeba na světlech opravdu nebude problém pro nikoho. Ani ovladatelnost v nízkých rychlostech není nijak zvlášť obtížná, ačkoliv hmotnost čítající 209 kg není na první pohled nějak extra nízká. V7 III Carbon zkrátka umí svou váhu dobře maskovat. Podvozek je veskrze základní a skládá se ze 40 mm hydraulické teleskopické vidlice vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici a dva tlumiče s možností nastavení předpětí. Nastavení předního odpružení možné není a zdvih předního odpružení je 130 mm. Brzdy dodala firma Brembo, a zatímco na předním kole najdeme kotouč o průměru 320 mm doplněný o čtyřpístkový třmen, vzadu sedí 260 mm kotouč a dvoupístkový třmen.

Moto Guzzi V7 III Carbon: Klasika oděná do slušivého karbonového kabátku

Výbava
Výbava je docela slušná a majitel se může těšit třeba na brzdný systém ABS či kontrolu trakce, nicméně ta je u retro stroje o výkonu 52 koní víceméně zbytečná, protože moc často ke slovu nepřijde. Tento stroj je ale mnohem víc o stylu než o elektronice a toho má Moto Guzzi V7 III Carbon na rozdávání. Karbonové prvky se k retro stylu tohoto motocyklu až překvapivě dobře hodí a z tohoto lehkého, ale tvrdého materiálu jsou vyrobeny třeba blatníky nebo některé části kapotáže. Naprosto parádně pak vypadá černé sedlo s červeným prošíváním, které je čalouněno alcantarou a které najdeme pouze na tomto jediném modelu (sedlo je umístěno ve výšce 770 mm). Tento materiál je navíc odolný proti vodě, takže projížďky v horším počasí nebudou žádným velkým problémem. Přední kruhový světlomet je dostatečně retro, a to ostatně platí také pro palubní desku, která je zastoupena analogovým tachometrem s malým displejem palubního počítače. Tento displej umí zobrazit třeba ujeté kilometry, aktuálně zařazený převodový stupeň nebo spotřebu paliva, takže samé důležité věci a určitě musíme pochválit, jak je palubní deska hezky přímočará, přehledná a za všech okolností skvěle čitelná. Krásná nádrž s hliníkovým víčkem zvládne pojmout až 21 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je naprosto bez připomínek. Ještě bychom měli dodat, že na délku tento stroj měří 2185 mm, je vysoký 1100 mm a jeho minimální světlá výška čítá 150 mm.

Moto Guzzi V7 III Carbon: Klasika oděná do slušivého karbonového kabátku

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je vpravdě precizní a spojení dokonalého zpracování s kvalitními materiály dává pocit vskutku výjimečného stroje. Slícování všech komponent je příkladné, nikde nic nevrže a díky již zmíněným materiálům typu alcantary se budete cítit jako někde v italském butiku. Se zpracováním a materiály jde ruku v ruce také design s hromadou hezkých detailů typu červeného krytu hlavy válců či černých kol. Celkově je styling tohoto stroje vyvedený hodně do černé barvy, a to je dobře, protože černá této guzzině bez debat sluší. V otázce spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku, protože se jedná o poměrně jednoduchý motocykl, který nepřetéká elektronikou a není tu moc věcí, které by se mohly nějak konstantně kazit. V Moto Guzzi vyrobili pouze 1921 kusů tohoto krásného stroje a sehnat ho u nás je ještě možné, a to za cca 236 000 Kč s DPH.

Moto Guzzi V7 III Carbon: Klasika oděná do slušivého karbonového kabátku

Verdikt
Kombinace retro stylingu s karbonovými doplňky vyšla v případě modelu Moto Guzzi V7 III Carbon na jedničku a tento model je opravdu klasik každým coulem. Na jednu stranu je vyvedený v retro stylu, ale díky karbonu a několika červeným doplňkům vypadá také náležitě moderně a je to opravdová stylovka, za kterou se každý otočí. Motor sice výkonu moc nepobral, ale zabírá hezky odspodu a jízda s ním je tak velmi příjemná a jednoduchá. Mezi jeho hlavní přednosti pak patří také charismatický zvukový projev. Jízdní vlastnosti jsou dobré, a kromě agility v zatáčkách nabídne podvozek také dobrou stabilitu a příjemnou ovladatelnost i v nižších rychlostech. Výbava je docela solidní, ale třeba kontrola trakce na palubě snad ani být nemusela. V oblasti zpracování je všechno v nejlepším pořádku a žádné velké problémy by neměly nastat ani co se týče spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi V7 III Carbon: Klasika oděná do slušivého karbonového kabátku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.