Přeposlat Yamaha XSR700: Retro jak má být

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XSR700: Retro jak má být

11.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha XSR700 je excelentní retro mašina, která patří ve své třídě k tomu úplně nejlepšímu a tento stroj boduje jak vzhledem, tak technikou a také nastavením. I když to na první pohled nevypadá, je to velmi zábavný stroj a klikatá okreska plná zatáček je teritoriem, kde se XSR700 cítí jako ryba ve vodě.

Yamaha XSR700: Retro jak má být

Motor
O pohon retro mašiny Yamaha XSR700 se stará velmi povedený dvouválcový motor o zdvihovém objemu 689cc, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Motor má kompresní poměr 11.5:1 a dosahuje výkonu 55 kW (75 koní) při 9000 ot/min, přičemž točitý moment čítá 68 Nm při 6500 ot/min. K dispozici je i verze A2 s výkonem omezeným na maximum této kategorie, tedy 35 kW (48 koní). Motor je v nižších otáčkách trochu netečný a nejlépe se cítí ve středních a vyšších otáčkách, kde předvádí nejvýraznější zátah i nejpříjemnější zvukový projev. V nižších otáčkách jsou patrné i ne úplně příjemné vibrace a motor moc ochotně za plynem v tomto spektru nejde, ale po překročení nějakých 4000 ot/min motor výrazněji zabere a jeho elán nepolevuje až do nejvrchnějších pater otáčkoměru. Ve středních a vyšších otáčkách se motor vyznačuje také příkladnými reakcemi na přidání plynu a celkově se jedná o velmi charismatickou pohonnou jednotku, která se ke stylu tohoto retro stroje svým projevem velmi dobře hodí. Nejlépe se tento motor cítí na okreskách či příměstských cestách, na kterých nabídne hromadu výkonu, příjemnou pružnost ve středních otáčkách a drsnější charakter. Ani spotřeba na tom není špatně a dá se jezdit i za to, co na svých stránkách uvádí výrobce, tedy za 4.3 litru na 100 km. Častěji ale budete jezdit za zhruba o dvě deci víc, ale i to je výborné. Převodovka je klasicky šestirychlostní a pracuje se s ní výborně, takže v tomto ohledu je všechno v pořádku.

Yamaha XSR700: Retro jak má být

Jízda a ovladatelnost
I když na to na první pohled tato mašina nevypadá, na okresce plné zatáček se jedná o jeden z nejzábavnějších strojů. Do zatáček nemusíte Yamahu XSR700 ani v nejmenším přemlouvat, nechá se snadno a velmi ochotně překlápět ze zatáčky do zatáčky a všechno dělá tak nějak samozřejmě a nezištně. Ovladatelnost je navíc velmi jednoduchá a určitě nemusíte být profesionální závodník, abyste tuto mašina zvládli prohnat i v ostřejším tempu. Řízení je hezky komunikativní a k řidiči se dostane spousta informací o dění na silnici, což je samozřejmě dobře. Další výhodou tohoto stroje je velmi pohodlný posed za řídítky, který je přirozený a díky tomu se nebudete cítit rozlámaní nebo unavení ani po delším cestování. Delší cesty tedy ano, ale ne v nějakém extrémně vysokém tempu, protože ve vyšších rychlostech kvůli absenci ochranného štítu už dost fouká. Při delším výletu je ideální cestovat spíše na pohodu, a když přijde nějaký zajímavý úsek, tak si ho pořádně užít a poté zase zmírnit tempo. Míra komfortu je velmi dobrá a podvozek je vesměs naladěný příjemně, přičemž je složený z teleskopické vidlice vpředu a kyvné vidlice s kloubovým odpružení vzadu. Zdvih předního i zadního odpružení je 130 mm. Brzdy jsou dostatečně silné a nemají s rázným zastavením tohoto motocyklu žádné velké obtíže, a zatímco vpředu se nachází dva kotouče o průměru 282 mm, vzadu má své místo jeden kotouč o průměru 245 mm.

Yamaha XSR700: Retro jak má být

Výbava
Výbava je spíše taková spartánská, a právě to se k tomuto motocyklu dokonale hodí. Pokud myslíte na nějakou pokročilou elektroniku, tak na ni můžete rovnou zapomenout a v případě XSR700 dostanete vlastně pouze brzdný systém ABS. Na druhou stranu, nic víc ani není třeba, protože zkrotit tento stroj není nijak extrémně obtížné. Přední světlomet je vyvedený v hezkém retro stylu, což ostatně platí pro celý motocykl a jedinými modernějšími prvky jsou zadní LED světlo a palubní deska, která je kompletně digitální. Ale i když je kompletně digitální, působí svým vzezřením a grafikou opět tak trochu retro, což bereme jako plus. Před řidičem umístěný kruhový displej je v horní části obehnaný informačními diodami a ve spodní obsahuje dvě tlačítka, která slouží k přepínání údajů z palubního počítače. Tento styl ovládání je velmi jednoduchý, intuitivní a nesmírně rychle si na něj zvyknete. Přímo na displeji se pak dozvíte informace o rychlosti, otáčkách, času, stavu paliva v nádrži, aktuálně zařazeném převodovém stupni nebo třeba ujetých kilometrech. Pochválit musíme i přehlednost a skvělou čitelnost za všech okolností. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2075 x 1130 x 820 mm, rozvor kol je 1405 mm a pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 835 mm. Nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý s trochou snahy se přehoupne přes 300 km. Krásná litá kola s deseti paprsky disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Phantom o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Yamaha XSR700: Retro jak má být

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto perfektní a v tomto ohledu je XSR700 jeden z nejlepších strojů nejenom ve své kategorii. Yamaha u tohoto motocyklu vsadila ve velké míře na hliník a z tohoto materiálu je vyrobena jak nádrž, tak třeba blatníky. Pocitově je to opravdu prémiový kousek, všechno na něm dokonale lícuje a je vidět, že si na něm výrobce dal hodně záležet. Žádné problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti, motor je bytelný a při dodržení alespoň základního servisu by měl vydržet i drsnější zacházení. Velkou pochvalu si pak zaslouží i již několikrát zmíněný retro design, který se Yamaze opravdu povedl a XSR700 je vskutku hezký, osobitý kousek, který udělá na silnic hodně parády.

Yamaha XSR700: Retro jak má být

Verdikt
Yamaha XSR700 je excelentní retro mašina, která patří ve své třídě k tomu úplně nejlepšímu a tento stroj boduje jak vzhledem, tak technikou a také nastavením. I když to na první pohled nevypadá, je to velmi zábavná mašina a klikatá okreska plná zatáček je teritoriem, kde se XSR700 cítí jako ryba ve vodě. Podvozek je výborně vyladěný, nesmírně ochotně se prolétá zatáčkami a je za všech okolností čitelný a předvídatelný. Výbava je spíše základní, ale to se k retro feelingu tohoto motocyklu dokonale hodí a dostanete vlastně pouze to, co je potřeba. Dílenské zpracování je pak bez připomínek a určitě potěší, že Yamaha sáhla po kvalitních materiálech a pocitově tak tento motocykl působí prémiovým dojmem.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XSR700: Retro jak má být


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.