SYM


Přeposlat SYM Crox 125: Zajímavý offroad skútr s úsporným motorem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

SYM Crox 125: Zajímavý offroad skútr s úsporným motorem

08.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

SYM Crox 125 je opravdu povedený a do jisté míry i velmi originální skútr, který svou offroad vizáží zaujme už na první pohled. Moc podobných a takto koncipovaných skútrů na trhu není, takže pokud zkrátka chcete něco jiného, je Crox se svými vertikálně umístěnými světlomety a baňatými offroad pneumatikami výbornou volbou.

SYM Crox 125: Zajímavý offroad skútr s úsporným motorem

Motor
Zadní kolo skútru SYM Crox 125 pohání klasický čtyřtaktní jednoválec, který disponuje zdvihovým objemem 124.6cc a nabízí výkon 7.5 kW (10.2 koně) při 8500 ot/min. Točivý moment se pak zastavil na hodnotě 8.9 Nm a výkonnostně motor na svižné rozpohybování tohoto sympatického skútru docela v pohodě stačí. Motor disponuje vzduchovým chlazením, karburátorem a jeho projev je vesměs velmi příjemný, nárůst výkonu je lineární a jedná se o ideální pohonnou jednotku pro každodenní soužití a používání. Míra vibrací je docela nízká, zvukový projev dobrý a motor jde relativně ochotně za plynem, tedy alespoň po překročení těch nejnižších otáček. Rozjezdy z klidu ale nejsou nějak extra svižné a v tomto ohledu Crox trochu ztrácí, takže start ze semaforu určitě není jeho dominantní disciplínou. Může za to jednak v nízkých otáčkách spíše tupější motor a jednak i CVT převodovka a její naladění. Maximální rychlost se může mírně přehoupnout přes 100 km/h a s větrem zádech, z mírného kopečka a s velkou trpělivostí je možné tento offroad skútr rozjet až na 105 km/h. To už je ale opravdu na pokraji sil a ideální cestovní rychlost leží mezi 70 – 80 km/h, kdy má motor ještě nějakou tu sílu. Na okresky ideální. Co se týče spotřeby, tak ta se pohybuje okolo 3 litrů na 100 km/h, což není špatné a při troše snahy se dá dostat i pod tuto hranici.

SYM Crox 125: Zajímavý offroad skútr s úsporným motorem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto modelu jsou velmi dobré a vesměs zajímavé, za což může jeho offroad zaměření a velké, balónovité pneumatiky s hrubým vzorkem. Ty toho zvládají mimo klasické, zpevněné cesty opravdu hodně, ale hlavně, díky vysokému profilu skvěle tlumí i výraznější nerovnosti na standardních silnicích a SYM Crox je tak velmi pohodlným, pohodovým skútrem. Podvozek je naladěný dobře, a kromě opravdu solidního komfortu nabídne také až překvapivě agilní projev při snaze o trochu sportovnější jízdu a velmi dobrou stabilitu i při vyšších rychlostech. Reakce na změny směru jízdy jsou docela rychlé a díky relativně nízké hmotnosti čítající 113 kg je manipulace se skútrem snadná i při nízkých rychlostech, takže ve městě se tento kousek určitě neztratí. Naopak, pneumatiky s vysokým profilem se činí hlavně na jinak nepříjemných kočičích hlavách, se kterými si poradí bez větších problémů. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici s jedním tlumičem. Pozice za řídítky je docela pohodlná, a i přes relativně kompaktní rozměry je na tomto skútru docela dost místa. Brzdná soustava je výkonná tak akorát, skládá se z kotouče vpředu a bubnu vzadu, přičemž namísto ABS je Crox vybavený systémem CBS.

SYM Crox 125: Zajímavý offroad skútr s úsporným motorem

Výbava
Výbava je určitě solidní, a kromě již zmíněného kombinovaného brzdného systému CBS se může majitel těšit také na nějaký ten úložný prostor pod sedlem, multifunkční spínací skříňku, kryty rukou, LED přední světlo či kompletně digitální palubní desku. Prostor pod sedadlem nabídne prostor pro jednu přilbu (zavřenou nebo otevřenou) a výrobce nezapomněl ani na praktický vyklápěcí háček, který se nachází pod řídítky a který poslouží třeba k pověšení tašky s nákupem. Druhý háček se nachází pod sedlem a ten poslouží zase k pověšení přilby při nějaké zastávce. Schránky před řidičem bohužel schází, ale i tak je míra praktičnosti tohoto skútru slušná. Ono zmíněné LED světlo je to spodní a přední část s dvojicí světlometů pod sebou je vskutku originální a je to něco, co na první pohled tento model odlišuje od všech ostatních skútrů na trhu. Kompletně digitální palubní deska se skládá ze dvou displejů, a zatímco ten levý ukazuje otáčky, pravý nabídne informace o aktuální rychlosti, stavu paliva v nádrži nebo ujetých kilometrech. Podsvícení palubní desky jde měnit a k dispozici je hned 16 odstínů, přičemž pochválit musíme i dobrou přehlednost a bezproblémovou čitelnost. Hezká kola disponují průměrem 12 palců vzadu, 13 vpředu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 130/70 vzadu a 120/60 vpředu. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná, takže jsou vcelku použitelná a řidič bude mít dobrý přehled o dění vzadu.

SYM Crox 125: Zajímavý offroad skútr s úsporným motorem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování určitě není špatné a dalo by se říct, že je lehce nadprůměrné. S podstatně dražší (hlavně japonskou) konkurencí se sice rovnat nemůže, ale o moc horší také není a třeba prošívané sedlo působí opravdu výborným dojmem. Slícování je vesměs dobré a žádné větší problémy by neměly nastat ani v ohledu spolehlivosti. Jedná se o relativně jednoduchý skútr prostý nějakých komplikovanějších prvků, takže při takové té standardní údržbě určitě vydrží i drsnější zacházení. Hlavně motor s karburátorem by toho měl snést opravdu hodně. Jednou z hlavních zbraní tohoto modelu je jeho originální, po všech směrech povedený design, a hlavně přední část s vertikálně uloženými světlomety vypadá skvěle. Jako celek působí Crox jako takové módní SUV či crossover a pochválit musíme i příjemně nízkou cenu, která se na našem trhu zastavila na částce 48 990 Kč s DPH.

SYM Crox 125: Zajímavý offroad skútr s úsporným motorem

Verdikt
SYM Crox 125 je opravdu povedený a do jisté míry i velmi originální skútr, který svou offroad vizáží zaujme už na první pohled. Moc podobných a takto koncipovaných skútrů na trhu není, takže pokud zkrátka chcete něco jiného, je Crox se svými vertikálně umístěnými světlomety a baňatými offroad pneumatikami výbornou volbou. Díky těmto pneumatikám nabídne solidní schopnosti na nezpevněných cestách, vysokou úroveň komfortu a zároveň i dobrou stabilitu. Motor sice nějak extra moc výkonu nepobral, ale pro potřeby tohoto modelu to stačí a mezi jeho výhody patří hlavně úsporný provoz. Výbava je dobrá, míra praktičnosti lehce nadprůměrná a žádné větší výtky nemáme ani ke zpracování. Potěší i příjemně nastavená cena, která dělá z tohoto modelu opravdu zajímavou koupi.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku SYM Crox 125: Zajímavý offroad skútr s úsporným motorem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.