Přeposlat Triumph Speed Twin: Klasik je zpět, a to ve skvělé formě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Speed Twin: Klasik je zpět, a to ve skvělé formě

06.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nový Speed Twin není pouze mnohem pohodlnější Thruxton, jak by se mohlo zdát a ve skutečnosti je mnohem víc. Bere si to nejlepší ze světa starých závodních mašin a roadsterů, je zábavný, rychlý, pohodlný, lehce zvladatelný a naladěný tak, že je to naprosto ideální mašina pro každodenní používání.

Triumph Speed Twin: Klasik je zpět, a to ve skvělé formě

Motor
Klasický paralelní dvouválec s kapalinovým chlazením o zdvihovém objemu 1200cc, který ke značce Triumph neodmyslitelně patří, byl nedávno přepracován, a právě přepracovanou verzi najdeme v modelu Speed Twin. Motor je nově sám o sobě o 2.5 kg lehčí a snížení hmotnosti bylo dosaženo jiným sestavením spojky a novými kryty. Kryty vaček jsou dokonce vyrobeny z hořčíku, stejně jako třeba u superbiku Ducati 1299 Superleggera. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 72 kW (98 koní) při 6750 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 112 Nm při 4950 ot/min. Z těchto údajů je patrné, že motor má spíše nízko otáčkový charakter, a tak tomu opravdu je, vždyť červené pole otáčkoměru začíná již na 7000 ot/min. Odezva na přidání plynu je velmi dobrá hlavně ve středních otáčkách, v těch nejnižších je Speed Twin trochu vzpurný a obhroublý, ale to k jeho celkovému charakteru tak nějak patří. Díky vysokému točivému momentu je zátah motoru příjemně hutný a motor má opravdu hodně síly už prakticky po nastartování, přičemž při jízdě do zatáčky není vůbec nutné podřazovat a mnohem pohodlnější je nechat zařazeno tak jak je a nechat se na výjezdu vytáhnout vlnou točivého momentu. Tento paralelní dvouválec se pyšní také výrazným, charakterním projevem, a ještě bychom měli dodat, že výrobcem udávaná spotřeba je 4.8 litu paliva na 100 km. Převodovka je pak klasicky šestirychlostní a s motorem je dobře sladěná, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.

Triumph Speed Twin: Klasik je zpět, a to ve skvělé formě

Jízda a ovladatelnost
Ani po hodinách strávených v sedle tohoto motocyklu už vás nebudou bolet klouby, což je samozřejmě dobrá zpráva. Jako celek je tento motocykl naprosto skvěle vybalancovaný, pozice za řídítky je velmi uvolněná, pohodlná a v porovnání s modelem Thruxton, u kterého je cokoliv nad hodinou strávenou v sedle opravdu výkon, je to nebe a dudy. I podvozek je naladěný mnohem komfortněji a kvalita jízdy je u tohoto modelu na jasnou jedničku. Na silnici působí Speed Twin velmi klidným, vyspělým dojmem, ale umí být i rošťákem a při naklopení do zatáčky je poznat, jak se mu rozsvítí očka radostí. Řízení sice není z nejrychlejších nebo nejostřejších, ale při jízdě v zatáčkách jde krásně cítit, jak motocykly pod nohy pracuje a jízda je za všech okolností výborně čitelná. Na kvalitních jízdních vlastnostech mají velký podíl také povedené pneumatiky Pirelli Diablo Rosso 3, které svou práci odvádí na jedničku. Podvozek je postavený na 41 mm vidlici KYB vpředu a vzadu mají své místo dva tlumiče stejné značky, přičemž zdvih předního i zadního odpružení je 120 mm. Nastavení předku není možné a zadní tlumiče umožňují klasicky nastavení předpětí. Brzdná soustava je výkonná naprosto dostatečně a nemá se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy, a zatímco vpředu najdeme dva kotouče (2x 350 mm) se třmeny Brembo, vzadu sedí jeden kotouč o průměru 220 mm a třmen Nissin.

Triumph Speed Twin: Klasik je zpět, a to ve skvělé formě

Výbava
U motocyklů Triumphu z řady Modern Classics jsme si už tak nějak zvykli, že za své peníze dostáváme velmi solidní výbavu a nejinak je tomu i v případě modelu Speed Twin. Kromě klasického brzdného systému ABS se může majitel těšit i na stavitelnou kontrolu trakce, tři jízdní režimy (Road, Rain a Sport), systém monitorování tlaku v pneumatikách, USB port, moderní palubní desku či kompletní LED světla. Palubní deska je vyvedena v retro stylu a skládá se ze dvou analogových budíků a dvou doprovodných displejů. Zatímco vlevo je umístěný tachometr a displej v tomto budíku zobrazuje ujeté kilometry a zařazený převodový stupeň, vpravo se nachází otáčkoměr a displej informující o stavu paliva v nádrži, dojezdu na zbývající palivo a nastavení elektroniky. Grafika palubní desky je poměrně jednoduchá a přímočará, takže všechno je přehledné a za všech okolností velmi dobře čitelné. Rozměrná a pohodlné sedlo je umístěný ve výšce 807 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1430 mm a nádrž zvládne pojmout 14.7 litru, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý. Ještě bychom měli zmínit suchou hmotnost, která se zastavila na hodnotě 197 kg. Stylová litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Přední světlomet je dostatečně výkonný a zpětná zrcátka ukotvená stylově na koncích řídítek nabídnou dobrý přehled o dění vzadu.

Triumph Speed Twin: Klasik je zpět, a to ve skvělé formě

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na naprosto špičkové úrovni a v tomto ohledu se bez pochybností jedná o prémiový stroj. Všechno výtečně lícuje a výrobce tento stroj postavil na kvalitních komponentech a materiálech, takže v ohledu zpracování se není vůbec čeho bát. To by ostatně mělo platit i o spolehlivosti, protože tento stroj je založený na modelu Thruxton, který platí za velmi spolehlivý kousek, jemuž se větší závady naprosto vyhýbají. Servisní interval je nastavený na 16 000 kilometrů.

Triumph Speed Twin: Klasik je zpět, a to ve skvělé formě

Verdikt
Nový Speed Twin není pouze mnohem pohodlnější Thruxton, jak by se mohlo zdát a ve skutečnosti je mnohem víc. Bere si to nejlepší ze světa starých závodních mašin a roadsterů, je zábavný, rychlý, pohodlný, lehce zvladatelný a naladěný tak, že je to naprosto ideální mašina pro každodenní používání. I přes spíše základnější podvozek a brzdnou soustavu nabízí jízdní i brzdné kvality na úrovni Street a Speed Triple a jediné, co je tu k vytknutí, je ne úplně ideální odezva plynu v nižších otáčkách. Speed Twin je ale jinak retro, jak má být a vůbec nepochybujeme o tom, že bude dělat svému majitel jen a jen radost. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Speed Twin: Klasik je zpět, a to ve skvělé formě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.