Přeposlat Kawasaki Ninja ZX-6R: Ostrý superbike střední třídy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Ninja ZX-6R: Ostrý superbike střední třídy

04.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nová Kawasaki Ninja ZX-6R je velmi dobrý stroj, který pomáhá držet třídu středních 600cc supebiků při životě a dělá to opravdu schopně. Tato nejnovější verze je ale až příliš podobná té předchozí, což sice není úplně na škodu, protože není třeba nějak radikálně měnit to, co dobře funguje, ale někomu by to zkrátka mohlo vadit.

Kawasaki Ninja ZX-6R: Ostrý superbike střední třídy

Motor
O pohon nové generace motocyklu Ninja ZX-6R se stará víceméně stejný motor jako u předchozí verze z roku 2013. Byly ale nutné nějaké úpravy kvůli plnění aktuální emisní normy Euro 4 a tyto úpravy znamenaly novou výfukovou soustavu, přepracované mapování a také zkrácenou převodovku. Výsledkem je, kromě plnění aktuální emisní normy, také výkon o jednoho koně nižší, ale to na dynamice prakticky poznat nejde a Ninja ZX-6R umí letět jako z praku. Aktuálně tedy tento kapalinou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 636cc dává nejvyšší výkon 95.4 kW (130 koní) při 13500 ot/min a disponuje točivým momentem 70.8 Nm při 11000 ot/min. Pomocí RAM air je pak možné vyšroubovat výkon až na rovných 100 kW (136 koní) při 13500 ot/min, což už je opravdu pořádná porce. Motor tedy miluje vysoké otáčky, takže to nejlepší předvádí v poslední třetině otáčkoměru a v těchto vyšších otáčkách se dočkáte také výraznější výkonnostní špičky. V nižších otáčkách je tento čtyřválec spíše lenivější, ale jinak jde velmi ochotně za plynem a překročit nízké otáčky do středních, kde už zabírá opravdu s vervou, je otázkou chvilky. Míra vibrací je velmi nízká a motoru neschází ani charismatický zvukový projev. Maximální rychlost tohoto stroje se může vyšplhat až na 256 km/h a převodovka je klasicky šestirychlostní. Spotřeba se pak pohybuje okolo 6 litrů na 100 km.

Kawasaki Ninja ZX-6R: Ostrý superbike střední třídy

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou opravdu velmi dobré a Ninja ZX-6R je střednětřídní superbike se vším, co k němu patří. Od předchozí generace se jízdně moc neliší, ale je pocitově ostřejší a hodně na tom dělá kratší zpřevodování. Aktuální zpřevodování ale moc nehraje do karet relaxační jízdě, protože třeba při 110 km/h, což je taková normální rychlost, točí motor poměrně vysokých 7000 ot/min a ne každý takové řvaní do uší při běžném cestování ocení. I při víceméně obyčejné jízdě tak Ninja ZX-6R umí vyvolat pocit, že řídíte závodní speciál někde na okruhu a v případě potřeby je možné motor vytočit až na 16000 ot/min, kdy vás utne omezovač. Nová Ninja ZX-6R zkrátka pořád vytváří nějaké drama a je to opravdu ryzí sportovní stroj, přičemž pochválit určitě musíme ostré a agilní řízení, díky kterým je Ninja velmi obratná a schopná. Řízení je navíc i komunikativní, takže prostřednictvím řídítek se k řidiči dostane spousta informací o dění na silnici. Posed za řídítky je typicky sportovní a přední ochranný štít je tak kompaktní, že by měl problém se za něj poskládat i maličký Dani Pedrosa. Podvozek se skládá ze 43 mm obrácené vidlice s externí kompresní komorou a vzadu najdeme horizontální tlumič Back-link s externím rezervoárem. Vpředu je možné nastavit předpětí, kompresi a odskok a vzadu pak odskok a předpětí pružiny. Brzdy jsou od Bremba (2x 330 mm vpředu a 1x 220 mm vzadu) a nemají se zastavením tohoto stroje sebemenší problém.

Kawasaki Ninja ZX-6R: Ostrý superbike střední třídy

Výbava
V oblasti výbavy si není absolutně na co stěžovat a nová Ninja ZX-6R je naprostým ztělesněním soudobé moderní mašiny. Můžete se těšit na kompletní LED světlomety, brzdný systém ABS, kontrolu trakce (KTCR), plně stavitelný podvozek postavený na komponentech Showa, rychlořazení a částečně digitální palubní desku. Ta obsahuje hned tři segmenty, přičemž úplně vlevo jsou umístěny informační diody, uprostřed sedí analogový otáčkoměr s displejem zobrazujícím čas a aktuálně zařazený převodový stupeň a vpravo má své místo rozměrný displej. Ten ukazuje rychlost, stav paliva v nádrži, teplotu, ujeté kilometry i nastavení elektroniky. Grafika je přehledná, takže je všechno skvěle čitelné za všech okolností a palubní deska si určitě zaslouží pochvalu. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2025 x 1100 x 710 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1400 mm a pohotovostní hmotnost čítá 206 kg. Sedlo je umístěné ve výšce 830 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je nadprůměrný (dá se ujet až 280 km). Hezká litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Zpětná zrcátka jsou pak velmi dobře použitelná a řidiči poskytnou vskutku dobrý přehled o dění vzadu.

Kawasaki Ninja ZX-6R: Ostrý superbike střední třídy

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je takové, na jaké jsme u Kawasaki už léta zvyklí, takže je perfektní. Všechno sedí výborně na svém místě, slícování je precizní a nikde nic nevrže nebo nedrncá. Problémy by pak neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti, protože motory od Kawasaki jsou pověstné svou spolehlivostí a je víceméně jedno, jestli je proháníte na okruhu nebo na klasických okreskách. Předchozí generaci ZX-6R se navíc vyhnuly jakékoliv větší problémy a dá se očekávat, že nová generace na tom bude stejně. Co se týče ceny, tak nová Ninja ZX-6R je na našem trhu dostupná od 284 900 Kč s DPH, což platí pro verzi s černým kabátkem. Ikonická zelená verze KRT je pak dražší a startuje na částce 289 900 Kč s DHP.

Kawasaki Ninja ZX-6R: Ostrý superbike střední třídy

Verdikt
Nová Kawasaki Ninja ZX-6R je velmi dobrý stroj, který pomáhá držet třídu středních 600cc supebiků při životě a dělá to opravdu schopně. Tato nejnovější verze je ale až příliš podobná té předchozí, což sice není úplně na škodu, protože není třeba nějak radikálně měnit to, co dobře funguje, ale někomu by to zkrátka mohlo vadit. Tak jako tak, před sebou máme špičkově vybavený superbike střední třídy s nesmírně točivým motorem, velmi moderní elektronickou výbavou, perfektním zpracováním a návykovou agilitou za všech okolností. V některých případech je možná až moc nekompromisní a nenechá řidiče ani na chvilku vydechnout, takže na nějakou uvolněnou, relaxační jízdu můžete zapomenout, ale o tom tento stroj zkrátka není a ani nemá být.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Ninja ZX-6R: Ostrý superbike střední třídy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.