Přeposlat Honda CBR650R: Následovník populární CBR650F je lepší ve všech směrech

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CBR650R: Následovník populární CBR650F je lepší ve všech směrech

30.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CBR650R je velmi povedený počin a určitě platí za jeden z nejlepších každodenních superbiků. Nabízí v první řadě skvěle vyvážené vlastnosti, a to jak v oblasti motoru, tak jízdy a samozřejmě je tomuto stroji vlastní také perfektní dílenské zpracování.

Honda CBR650R: Následovník populární CBR650F je lepší ve všech směrech

Motor
Srdcem sportovního motocyklu Honda CBR650R je kapalinou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 649cc, který disponuje DOHC rozvodem a elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI. Nejvyšší výkon tohoto motor je 70 kW (95 koní) při 12000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 64 Nm při 8500 ot/min. Jedná se o přepracovanou pohonnou jednotku původem z modelu CBR650F a Honda zmiňuje, že motor vylepšila a dodala mu více sportovnosti. Co si ale budeme povídat, oněch 5 koní navíc a nepatrně výraznější výkonnostní špička nejsou až tak moc rozpoznatelné prvky a mnohem více potěší podstatně lepší spojka a přepracovaná převodovka. Spojka běží příjemně lehce a řazení šestirychlostní převodovky je precizní, takže je opravdu radost skládat tam jednu rychlost za druhou. Motor jako takový je velmi povedený, má dostatek síly, která velmi příjemně graduje a je návykové, s jakou radostí letí do otáček. Ve vyšších otáčkách předvádí tento čtyřválec to nejlepší, nicméně ani v nižších není vyloženě mrtvý a velkou pochvalu si zaslouží jeho jemný chod prostý výraznějších vibrací. Odezva na přidání plynu je velmi dobrá, ale když vezmete nečekaně za plyn opravdu výrazně, motoru to chvilku trvá, než se vzpamatuje. Maximální rychlost tohoto stroje se může vyšplhat až na 216 km/h a spotřeba se pohybuje okolo 6 litrů na 100 km, což víceméně odpovídá sportovnímu charakteru stroje a jeho výkonu.

Honda CBR650R: Následovník populární CBR650F je ve všech směrech lepší

Jízda a ovladatelnost
Model CBR650R používá stejný technický základ jako stylový naháč CB650R, takže stojí na obrácené vidlici, radiálních brzdách ocelovém rámu. Jedná se ale o sportovněji zaměřený motocykl (CB650R je spíše takový pohodář) a tomu odpovídá i více předsunutý posed za řídítky, který zvyšuje zatížení přední vidlice a pocitově tak může tento model vzbuzovat dojem měkčího předního odpružení. Tak tomu ale není, vidlice je stejná jako u modelu CB650R a jakmile se trochu rozjedete, CBR650R začne působit jako pořádný sportovní stroj. Klikaté okresky této mašině dokonale padnou a v tomto prostředí se opravdu cítí jako doma. S radostí se naklápí ze zatáčky do zatáčky, ochotně reaguje na sebemenší pobídnutí ke změně směru jízdy a všechno to dělá velmi čitelně, předvídatelně. Odezva od řídítek je výtečná, takže řidič bude za všech okolností vědět, co se děje pod kolem a žádné výtky nemáme ani směrem ke stabilitě, která je i ve vyšších rychlostech skvělá. Již zmíněná obrácená vidlice má průměr 43 mm, je od firmy Showa (typ SFF) a zadní odpružení obstarává hliníková kyvná vidlice s tlumičem Monoshock, který umožňuje nastavení předpětí v 10 úrovních. Co se týče brzd, tak na předním kole najdeme dva 310 mm kotouče doplněné o čtyřpístkové třmeny a vzadu sedí 240 mm kotouč a jednopístkový třmen.

Honda CBR650R: Následovník populární CBR650F je ve všech směrech lepší

Výbava
Výbava tohoto stroje je velmi dobrá a už na první pohled je to vpravdě moderní mašina, která do současného světa skvěle zapadá. Majitel dostane již zmíněnou obrácenou vidlici, výkonné radiální brzdy s dvoukanálovým ABS systémem, zcela digitální palubní desku, LED osvětlení a neschází ani kontrola trakce, kterou Honda pojmenovala Systém volitelné kontroly točivého momentu (HSTC). Při razantním brzdění CBR650R rozbliká brzdové světlo i blinkry, aby varovala jezdce vzadu a tento prvek je také součástí standardní výbavy. Samozřejmě neschází ani možnost si výbavu za příplatky vylepšit a je možné připlatit si třeba za vyhřívané rukojeti řídítek nebo kufry. Jak jsme se již zmínili, palubní deska je kompletně digitální a chválíme jak hezkou grafiku, tak dobrou přehlednost a bezproblémovou čitelnost za všech okolností. Displej před řidičem zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, stav paliva v nádrži, zařazený převodový stupeň, čas, nájezd (celkový i denní) a indikátor řazení nahoru. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2130 x 1150 x 750 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1450 mm a vcelku rozměrné sedlo je uloženo ve výšce 810 mm. Nádrž zvládne pojmout 15.4 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování se pohybuje okolo solidních 250 km. Hezká litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Honda CBR650R: Následovník populární CBR650F je ve všech směrech lepší

Kvalita a spolehlivost
Hlavním prvkem tohoto stroje je léty prověřený čtyřválec, který je už zaběhlý, odzkoušený a na tento motor nebyly nikdy žádné větší stížnosti. Je to zkrátka spolehlivá strojovna, které stačí alespoň standardní údržba a dodržování servisu. Dílenské zpracování je perfektní, a to i přesto, že se tento stroj vyrábí v Thajsku, a ne v domovském Japonsku. Velkou pochvalu si pak zaslouží opravdu povedený design, který vychází ze superbiku Fireblade a klidně tak můžeme tento stroj označit jako baby Fireblade. Cena CBR650R na našem trhu začíná na částce 219 900 Kč a co se týče konkurence, tak tu tato Honda vlastně ani žádnou nemá. Nejbližší Kawasaki Ninja 650 je sice levnější, ale také méně výkonná a je to zkrátka motocykl sedící o třídu níž, přičemž podstatně dražší Yamaha YZF-R6 je zase výrazně výkonnější.

Honda CBR650R: Následovník populární CBR650F je ve všech směrech lepší

Verdikt
Honda CBR650R je velmi povedený počin a určitě platí za jeden z nejlepších každodenních superbiků. Nabízí v první řadě skvěle vyvážené vlastnosti, a to jak v oblasti motoru, tak jízdy a samozřejmě je tomuto stroji vlastní také perfektní dílenské zpracování. Povedl se i design a cena je dobře nastavená, takže nejnovější přírůstek Hondy do kategorie středních superbiků nemá větších nedostatků a můžeme ho s klidem doporučit všem zájemcům o zábavné svezení a zároveň každodenní použitelnost.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CBR650R: Následovník populární CBR650F je lepší ve všech směrech


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.