Přeposlat Kawasaki Ninja 125: Výborný pokračovatel rodu Ninja

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Ninja 125: Výborný pokračovatel rodu Ninja

28.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Ninja 125 se povedla a je vidět, že v Kawasaki nezapomněli dělat startovací superbiky ani po 25leté absenci v této třídě. Nová Ninja je atraktivní, dynamická, dravá a naprosto bez jakýchkoliv problémů zapadla do modelové řady Ninja.

Kawasaki Ninja 125: Výborný pokračovatel rodu Ninja

Motor
Srdcem nového startovacího superbiku od Kawasaki, modelu Ninja 125, je velmi povedený motor pocházející původem ze staršího stroje 250SL. Není to tedy úplně nová jednotka, ale to samozřejmě ničemu nevadí a musíme přiznat, že Kawasaki se tento motor opravdu povedl. Jedná se o kapalinou chlazený jednoválec (pohání i nejmenšího Zeda), jehož zdvihový objem čítá 125cc a disponuje DOHC rozvodem, takže má čtyři ventily na válec. Motor je dále vybavený vstřikováním paliva a dosahuje nejvyššího výkonu 11 kW (15 koní) při 10000 ot/min, přičemž maximum točivého momentu je 11.7 Nm při 7700 ot/min. Omezovač otáček zasáhne při 10500 ot/min, takže jen 500 otáček nad uváděným výkonnostním vrcholem a věřte, že se v těchto patrech otáčkoměru budete pohybovat velmi často. Abyste z tohoto maličkého motůrku dostali to nejlepší a dočkali se nějaké výraznější dynamiky, budete ho muset opravdu drtit co to jde až do stavu, kdy si budete myslet, že ho trápíte. Netrápíte, mu se to líbí a vysoké otáčky přímo miluje a libuje si v nich. Na opravdu plný plyn a s větrem v zádech je možné rozjet se až na takřka 120 km/h, což je opravdové maximum tohoto stroje. Nejlépe se ale cítí v rychlostech okolo 90 km/h, kdy máte ještě nějakou tu maličkou výkonnostní rezervu. Převodovka je klasicky šestirychlostní a pracuje se s ní velmi dobře, takže v tomto ohledu je všechno v nejlepším pořádku.

Kawasaki Ninja 125: Výborný pokračovatel rodu Ninja

Jízda a ovladatelnost
I v oblasti jízdy se tato novinka podobá staršímu modelu 250SL a je to dáno hlavně jednoduchým podvozkem, který umožňuje jediné nastavení, a to nastavení předpětí na zadním odpružení. Podvozek je sice možná pouze základní, ale to je v této třídě normální a hlavně, i když je základní, tak skvěle funguje. Vypadá to, že výrobce nemusel nijak zvlášť omezovat náklady, přední i zadní odpružení hraje hezky na sportovní notu a zadní odpružení Uni Trak odvádí svou práci na jedničku. Podvozek působí hezky agilním dojmem, takže rychlé změny směru nedělají tomuto stroji vůbec žádné problémy a povedlo se i komunikativní řízení, prostřednictvím kterého se k řidiči dostane spousta informací o dění na silnici. Ideálním teritoriem pro tento superbike je samozřejmě okreska plná zatáček, kde vynikne jeho celková lehkost, komunikativnost a bezprostřednost. Co se týče samotného podvozku, tak na předním kole najdeme 37 mm teleskopickou vidlici a vzadu sedí již zmíněné odpružení Uni Trak s tlumičem, u kterého jde nastavit předpětí hned v pěti stupních. I když má podvozek sportovní charakter, nabízí velmi dobrou míru komfortu a s takovými těmi klasickými okreskami s občasnými výmoly si poradí výtečně. Výrobci se zkrátka povedlo najít ideální kompromis pro každodenní používání. Brzdy mají dostatečný výkon, rychlý nástup a nemají se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy.

Kawasaki Ninja 125: Výborný pokračovatel rodu Ninja

Výbava
Standardní výbava je poměrně slušná a dostanete víceméně všechno, co je v této třídě zvykem. Neschází tedy brzdný systém ABS, kompletně kotoučová brzdná soustava a nechybí ani kompletně digitální palubní deska. Ta je ale opravdu pouze základní, má velmi jednoduchou grafiku (připomíná trochu starou kalkulačku) a třeba ukazatel zařazeného převodového stupně úplně schází (je ale možné koupit si ho za příplatek). Displej před řidičem tedy ukazuje otáčky, aktuální rychlost, stav paliva v nádrži, čas a ujeté kilometry, což je taková ta klasika. Kompletní rozměry tohoto motocyklu jsou 1935 x 1075 x 685 mm, rozvor náprav čítá 1330 mm a sedlo je uloženo ve výšce 785 mm, přičemž za příplatek je k dispozici sedlo zvýšené o 20 mm. Nádrž zvládne pojmout 11 litrů paliva a motor není nijak extra žíznivý, takže dojezd na jedno natankování je vcelku slušný. Hezká a stylová litá kola mají 17 palců a jsou na nich obuty povedené pneumatiky Dunlop o rozměrech 100/80 vpředu a 130/70 vzadu. Přední světlomet je dostatečně výkonný a zpětná zrcátka poskytnou řidiči dobrý přehled o dění vzadu, takže jsou dobře použitelné.

Kawasaki Ninja 125: Výborný pokračovatel rodu Ninja

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a v tomto ohledu je všechno v nejlepším pořádku. Výrobce vsadil na kvalitní komponenty, všechno dobře lícuje a nikde nic nevrže ani při jízdě po méně kvalitních cestách. Problémy by neměly být ani se spolehlivostí, protože hodně věcí pochází z modelu Ninja 250SL, což je velmi spolehlivý a odolný kousek a dá se tedy čekat, že i nová Ninja toho snese hodně. Co se týče ceny, tak v modré barvě je Ninja 125 dostupná za 124 900 Kč a za zelenou či černou se připlácí 2000 kč. Cena je tedy nastavena nad konkurenční Suzuki GSX-R125 a blíží se modelu YZF-R125 od Suzuki (od 129 000 Kč), který je ale pořád přece jenom nepatrně lepším strojem.

Kawasaki Ninja 125: Výborný pokračovatel rodu Ninja

Verdikt
Kawasaki Ninja 125 se povedla a je vidět, že v Kawasaki nezapomněli dělat startovací superbiky ani po 25leté absenci v této třídě. Nová Ninja je atraktivní, dynamická, dravá a naprosto bez jakýchkoliv problémů zapadla do modelové řady Ninja. Začátečníci ocení jisté jízdní vlastnosti, předvídatelné a vesměs vlídné chování a ty zkušenější potěší zase motor, který je nutné ždímat co to jde. Jízdní vlastnosti jsou výborné, motor točivý, brzdy velmi dobré a jediné, co trochu kazí celkový dojem, je ne až tak povedená palubní deska. Ta působí poměrně lacině a fádně, což ještě více vynikne v kontrastu s atraktivním designem exteriéru a výborným zpracováním.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Ninja 125: Výborný pokračovatel rodu Ninja


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.