Přeposlat Triumph představil prémiovou řadu TFC a její dva první zástupce, mašiny Thruxton TFC a Rocket TFC

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph představil prémiovou řadu TFC a její dva první zástupce, mašiny Thruxton TFC a Rocket TFC

25.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský výrobce Triumph představil novou exkluzivní řadu motocyklů s označením TFC a v této řadě ukázal hned dvě novinky. Sériový model Thruxton TFC a koncept Rocket TFC, který by se měl ve standardní verzi představit brzy.

Triumph představil prémiovou řadu TFC a její dva první zástupce, mašiny Thruxton TFC a Rocket TFC

O tom, že Triumph má v plánu představit novou řadu motocyklů, která bude stát nad celou produkcí tohoto výrobce, se ví už nějakou tu dobu a nyní je to konečně oficiální. Dočkali jsme se řady s označením TFC, což je zkratka pro Triumph Factory Custom a tento krok Triumphu byl víceméně očekávaný a logický. Retro mašiny z řady Modern Classic táhnou hlavně ve speciálních, upravených verzích a po standardních modelech sahá pouze malé procento zákazníků. Ti se zkrátka chtějí odlišovat a raději si připlatí za něco více exkluzivního, než aby zapadli do davu stejných motocyklů. A právě o tom je řada TFC, jsou to víceméně na míru vytvořené mašiny se spoustou exkluzivních prvků a plné těch nejmodernějších materiálů a high-end komponent. V hierarchii Triumphu se bude jednat o naprostý vrchol a tomu samozřejmě bude odpovídat i vysoká cena, která bude podstatně vyšší než u standardních verzí. Mašiny TFC budou vyráběny částečně ručně, a kromě výbavy nabídnou i poupravenou techniku a lepší specifikace. Prvním strojem, který se dostal divizi TFC pod ruku, se stala vlajková loď řady Modern Classic, což je povedený Thruxton.

Triumph představil prémiovou řadu TFC a její dva první zástupce, mašiny Thruxton TFC a Rocket TFCTriumph představil prémiovou řadu TFC a její dva první zástupce, mašiny Thruxton TFC a Rocket TFC

Ve verzi TFC bude k dispozici pouhých 750 kusů, takže sběratelská hodnota je jasná a dá se předpokládat, že se po celé produkci velmi rychle zapráší. Co se týče vzhledu, tak oproti standardnímu modelu dostala verze TFC přední kapotáž, která je vyrobena z karbonu a z tohoto materiálu je vyrobený také přední nárazník. Přední kapotáž vyvedená ve stylu starých závodních speciálů vypadá parádně a úplně mění výraz tohoto i ve standardu krásného retro stroje. Klasický zadní blatník je pryč a místo něho je tu nový, minimalistický blatník s držákem poznávací značky a jiné je také koncové světlo. Karbon dále najdeme i na titanové koncovce výfuku, kterou dodala známá společnost Vance & Hines a můžeme tak očekávat vskutku zajímavý zvukový projev. Parádně pak vypadá také kožené prošívané sedlo, a ještě bychom měli zmínit, že ochranný štít na přední kapotáži je tónovaný. Šasi je oděné kompletně do černé barvy a černá jsou i kola, zadní tlumiče Öhlins RSU a také kryty motoru, přičemž černá je doplněna o několik zlatých prvků, aby byla exkluzivita tohoto stoje ještě zvýrazněna.

Triumph představil prémiovou řadu TFC a její dva první zástupce, mašiny Thruxton TFC a Rocket TFCTriumph představil prémiovou řadu TFC a její dva první zástupce, mašiny Thruxton TFC a Rocket TFC

Žádná jiná barva k dispozici nebude, pouze černá se zlatými tóny. Kromě šasi a vzhledu se úprav dočkal také motor, který je zastoupený kapalinou chlazeným řadovým dvouválcem o zdvihovém objemu 1200cc. Motor dostal přepracované písty, vačku s jiným profilem a odlehčenou klikovou hřídel, přičemž všechny změny (je jich samozřejmě podstatně víc) se podepsaly pod vyšším výkonem. Zatímco ve standardním modelu dává tento motor výkon 72 kW (98 koní) a dosahuje točivého momentu 112 Nm, varianta TFC má 107 koní a 115 Nm a je tedy jasné, že dynamika jízdy bude o kus lepší. Kromě vyššího výkonu je tato varianta zároveň i lehčí a oproti standardní verzi shodila na váze 5 kg, takže suchá hmotnost tohoto stroje je 198 kg. Kromě lepší dynamiky se majitel může těšit také na lepší jízdní vlastnosti, protože podvozek dostal hezký upgrade v podobě přední vidlice Öhlins NIX30 a zadních tlumičů Öhlins RSU. Světla jsou pochopitelně LED a výrobce lehce upravil i elektroniku v podobě systému ABS, kontroly trakce i trojice jízdních režimů. Triumph Thruxton TFC je již dostupný s tím, že první majitelé se ho dočkají v červnu tohoto roku.

Triumph představil prémiovou řadu TFC a její dva první zástupce, mašiny Thruxton TFC a Rocket TFCTriumph představil prémiovou řadu TFC a její dva první zástupce, mašiny Thruxton TFC a Rocket TFC

Cena byla stanovena na 17 500 liber, což je po přepočtu zhruba 512 585 Kč bez DPH a ještě dodáme, že standardní model startuje na částce 11 tisíc liber. Spolu s řadou TFC a výše zmíněným exkluzivním Thruxtonem ukázal Triumph také model Rocket TFC, což je ale prozatím pouze koncept. O nové generaci modelu Rocket se mluví už nějakou tu dobu a dá se čekat, že sériový model bude tomuto konceptu velmi podobný. Řada Rocket byla před dvěma lety zabita novou emisní normou Euro 4 a jedná se o motocykly typu power cruiser, které zastupuje třeba populární Ducati Diavel. O novém Rocketu se toho prozatím moc neví, nicméně je jasné, že to bude pořádný kus motocyklu, měl by nabídnout jedno nebo dvoumístné sedlo a bude mít zcela nové šasi i podvozek. O jeho pohon se bude starat nový řadový tříválec o objemu 2500cc s výkonem okolo 180 koní, což vypadá velmi slibně a parádně vypadá i fešácká výfuková soustava. Palubní deska pak bude kompletně digitální a výrobce použije palubovku z modelu Scrambler. Jako celek působí Rocket TFC opravdu hodně drsně a jedná se o jeden z nejpůsobivějších motocyklů poslední doby. Sériová verze se představí v květnu tohoto roku a standardní Rocket, tedy model bez zásahu divize TFC, bude následovat.

Triumph představil prémiovou řadu TFC a její dva první zástupce, mašiny Thruxton TFC a Rocket TFCTriumph představil prémiovou řadu TFC a její dva první zástupce, mašiny Thruxton TFC a Rocket TFC

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph představil prémiovou řadu TFC a její dva první zástupce, mašiny Thruxton TFC a Rocket TFC


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.