BMW


Přeposlat BMW R nine T Pure: Sice základ, ale výborný

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW R nine T Pure: Sice základ, ale výborný

23.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW R nine T Pure je sice možná základním strojem své řady, ale to nic nemění na faktu, že je to naprosto skvělá mašina s úžasným charakterem a typickým feelingem starších motocyklů BMW. Pokud vám nevadí absence otáčkoměru a ukazatelů stavu paliva a aktuálně zařazeného převodového stupně, běžte do něj raději než do plnohodnotné verze.

BMW R nine T Pure: Sice základ, ale výborný

Motor
Model R nine T Pure je jakousi vstupní mašinou do modelové řady R nine T, která obsahuje již pětici samostatných verzí. A Pure je ta nejlevnější, nejhůře vybavená a hrající na puristickou notu, což se k celkovému stylu této řady velmi dobře hodí. Zadní kolo tohoto stroje pohání naprostá klasika v podobě řadového, vzduchem a olejem chlazeného dvouválce typu boxer, jehož zdvihový objem čítá 1170cc. Motor dále disponuje čtyřmi ventily na válec, obsahuje dvojitý vačkový hřídel nad hlavou a samozřejmě má elektronické vstřikování paliva. Nejvyšší výkon se zastavil na hodnotě 110 kW (110 koní) při 7750 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 116 Nm při 6000 ot/min, což jsou hodnoty víceméně stejné jako u modelu R nine T (ten má výkon posazený o 200 ot/min níž a točivý moment o 3 Nm vyšší). Dvouválcový boxer má hromadu charakteru, lehce vibruje (hlavně při prvním nastartování na volnoběh), jde ochotně za plynem a jeho devízou je parádní zvukový doprovod, díky kterému se za vámi každý druhý otočí. Dynamika je naprosto bez výhrad, a i když není tento stroj zrovna dvakrát lehký, motor si s ním poradí bez sebemenších problémů a dokáže ho rozjet na více než 200 km/h. Díky drsnému zvuku působí docela syrovým dojmem, ale to k němu tak nějak patří. Spotřeba se většinou pohybuje okolo 6 litrů na 100 km (při klidnější jízdě klidně 5.5 litru), což víceméně odpovídá výkonům a schopnostem tohoto dvouválce.

BMW R nine T Pure: Sice základ, ale výborný

Jízda a ovladatelnost
Hlavní rozdíl mezi základní verzí Pure a dražší variantou bez přídavného označení je v podvozku, který je u Pure o poznání jednodušší. Už žádná obrácená vidlice s možností nastavení, tento stroj má klasickou teleskopickou vidlici o průměru 43 mm bez nastavení, takže podvozek nepůsobí tak sofistikovaným dojmem, ale svou práci odvádí velmi dobře. Tlumiče jsou spíše tužší, takže nabídnou dobrou stabilitu i příkladnou jistotu ve vyšších rychlostech, ale s vyloženě nekvalitními cestami si už tak dobře neporadí. Ani ve městě na klasických kočičích hlavách to není nic příjemného. Naproti tomu, na klasické okresce plné zatáček se R nine T Pure cítí jako ryba ve vodě i se základním podvozkem, a i přes vyšší hmotnost působí náležitě agilně a obratně. Jako celek působí tento stroj velmi tuhým, jistým dojmem a svým projevem dává najevo, že se mu líbí, když ho řidič pořádně žene. Oproti dražšímu modelu dostala verze Pure do vínku také o trochu horší brzdy (jsou axiální a nikoliv radiální), nicméně pořád se jedná o Bremba, které svou práci odvádí s jistotou sobě vlastní. Zatímco na předním kole se nachází dva kotouče o průměru 320 mm doplněné o čtyřpístkové třmeny, vzadu má své místo jeden 265 mm kotouč s dvoupístkovým třmenem.

BMW R nine T Pure: Sice základ, ale výborný

Výbava
I výbava je o trochu horší a po pravdě, některé prvky opravdu schází. Třeba palubní deska je naprostý základ bez otáčkoměru, což bude ne každému vyhovovat a absenci otáčkoměru bereme určitě jako mínus. Je sice hezká, vyvedená v retro stylu a tachometr je díky jednoduché grafice skvěle čitelný za všech podmínek, ale ukazatel aktuálních otáček by scházet neměl. Stejně tak jako ukazatel stavu paliva v nádrži, což je docela dost důležitá informace a chybí také ukazatel aktuálně zařazeného převodového stupně. Maličký displej v tachometru ukazuje vlastně pouze čas a ujeté kilometry. Ve standardní výbavě najdeme třeba zadní LED světlo, brzdný systém ABS, nastavitelné páčky brzd a spojky či ocelovou nádrž, která ale jde za příplatek vyměnit za nádrž hliníkovou. Za příplatek je pak možné dopřát si také systém hlídání prokluzu (ASC), chromované svody, vyplétaná drátěná kola, snížený podvozek nebo vyhřívané rukojeti. A je možné také vybrat si jeden ze tří paketů s frézovanými díly (Classic, Club Sport a Storm). Standardní výška sedla je 805 mm (může být ale i ve výšce 795 nebo 775 mm) a kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2105 x 900 x 1250 mm, přičemž rozvor kol se zastavil na hodnotě 1493 mm. Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

BMW R nine T Pure: Sice základ, ale výborný

Kvalita a spolehlivost
O kvalitě zpracování není vůbec třeba pochybovat, ta je bez diskuzí výborná a všechno zde precizně lícuje a sedí pevně na svém místě. Jedná se zkrátka o krásný kousek techniky a velkou pochvalu si zaslouží i design. Ten skvěle kombinuje retro prvky s modernou a v BMW to s tím retrem nijak nepřeháněli a použili ho tak akorát, což se cení. Všechno v pořádku by mělo být i v oblasti spolehlivosti, při dodržování servisu a alespoň standardní údržbě vás R nine T Pure zcela jistě nikde nenechá a vydrží i drsnější zacházení. Cena tohoto stroje na našem trhu začíná na částce 321 500 Kč, což samozřejmě není málo, ale tento syrový, charakterní základ řady R nine T za to stojí.

BMW R nine T Pure: Sice základ, ale výborný

Verdikt
BMW R nine T Pure je sice možná základním strojem své řady, ale to nic nemění na faktu, že je to naprosto skvělá mašina s úžasným charakterem a typickým feelingem starších motocyklů BMW. Pokud vám nevadí absence otáčkoměru a ukazatelů stavu paliva a aktuálně zařazeného převodového stupně, běžte do něj raději než do plnohodnotné verze. Varianta Pure je syrovější, má víc charakteru a pocitově je taková chlapáčtější. Má sice horší podvozek i brzdy, ale tyto dva prvky fungují velmi dobře i tak a všechno na tomto stroji pracuje ve výborné symbióze. Dílenské zpracování je jako vždy precizní a žádné potíže by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW R nine T Pure: Sice základ, ale výborný


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.