Přeposlat Keeway RKV 125i: Povedený čínský naháč s italským designem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Keeway RKV 125i: Povedený čínský naháč s italským designem

18.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Keeway RKV 125i je povedený naháč pro začínající řidiče, který je sice ryze čínský, ale moc na odiv to nedává a ve většině disciplín si vede velmi dobře. Jeho motor sice nějak moc výkonu nepobral, ale díky nízké hmotnosti to bez problémů stačí a je velmi úsporný, což je jedna z jeho nejlepších vlastností.

Keeway RKV 125i: Povedený čínský naháč s italským designem

Motor
Srdcem motocyklu Keeway RKV 125i je jednoválcový, vzduchem chlazený čtyřtakt o zdvihovém objemu 124.5cc, který disponuje SOHC rozvodem a karburátorem. Nejvyšší výkon této jednotky je 8 kW (11 koní) při 9000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 9.2 Nm při 7500 ot/min. To samozřejmě nejsou nějak extra zajímavé hodnoty, ze kterých by se někdo posadil na zadek, ale pro potřeby tohoto relativně lehkého stroje to naprosto stačí. Dynamika jízdy je docela slušná a motor jde ochotně za plynem, přičemž nejlépe se cítí ve středních a vyšších otáčkách. Ani v těch spodních ale není vyloženě mrtvý a zvládá suverénně jak popojíždění ve městě v nižších rychlostech, tak korzování na okreskách. Maximální rychlost tohoto stroje se může lehce přehoupnout přes 100 km/h, takže na okreskách brzdou provozu určitě nebudete a ideální cestovní rychlost leží mezi 80 a 90 km/h. Nad onou hranicí 100 km/h už není cestování moc pohodlné a je vidět, že motoru už moc síly nezbývá. Zvukový projev tohoto jednoválce je až překvapivě výrazný, hraje na docela drsnou notu a zvukem určitě na první poslech zaujme. Míra vibrací je standardní a hlavní předností tohoto motoru je samozřejmě jeho úsporný provoz. Bere si okolo 3 litrů paliva na 100 km, takže provozní náklady jsou nízké a svého (pravděpodobně) neplnoletého majitele tento motocykl určitě nezruinuje. Převodovka je pětistupňová a funguje bez větších problémů.

Keeway RKV 125i: Povedený čínský naháč s italským designem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto stroje jsou dobré a výrobci se povedlo poměrně slušně odladit podvozek. Díky nízké hmotnosti (suchá je pouze 120 kg) je manévrování velmi snadné i v nižších rychlostech a proplétání se hustou betonovou džunglí a její dopravou je na tomto motocyklu hračkou. Na okresce zase vynikne příjemná agilita, Keeway RKV 125i ochotně mění směr jízdy a problémy nejsou ani se stabilitou, která je velmi dobrá i ve vyšších rychlostech. Podvozek svou práci zkrátka odvádí velmi dobře, a i když na trhu najdete stopětadvacítky s vytříbenějším chováním a modernějšími komponenty, tento levný čínský stroj v ohledu jízdy určitě nezklame. Když už jsme nakousli ten podvozek, tak bychom měli určitě dodat, že se skládá z obrácené vidlice vpředu a klasické kyvné vidlice vzadu, přičemž zadní odpružení obstarávají dva tlumiče. Ergonomie je víceméně v pořádku, posed za řídítky je přirozený a sedlo je dostatečně rozměrné i pohodné, takže v tomto ohledu si není moc na stěžovat. Brzdná soustava je kompletně kotoučová, ale výkonu moc nepobrala (i když její vzhled s červenými třmeny naznačuje opak) a jedná se o jasně nejslabší článek tohoto motocyklu. Přední brzda je taková blátivá, reakce jsou opožděné a její špatný výkon se ne moc dobře dávkuje, přičemž zadní brzda je zase až zbytečně přecitlivělá.

Keeway RKV 125i: Povedený čínský naháč s italským designem

Výbava
Výbava je víceméně v pořádku a v poměru k ceně k ní nemáme žádné zásadnější připomínky. Zadní osvětlení je řešeno pomocí LEDek, výrobce sáhl po atraktivních litých kolech a pochválit musíme i povedenou palubní desku. Ta se skládá z analogového otáčkoměru, který je doplněný o displej palubního počítače. Ten do otáčkoměru lehce zasahuje a tento segment ukazuje stav paliva v nádrži. Jinak displej poskytuje takové ty klasické informace typu aktuální rychlosti, ujetých kilometrů, celkového nájezdu a řidič se dokonce dozví, jaký má aktuálně zařazený převodový stupeň. Nová verze po faceliftu už pak nabídne dle aktuálních trendů kompletně digitální palubní desku. Brzdný systém ABS pak ve výbavě schází a nahradil ho systém kombinovaných brzd (CBS), což je ve světě levných motocyklů pro začátečníky víceméně klasika. Sedlo pro dva je dostatečně rozměrné, je příjemně pohodlné a pochválit musíme nastavitelnou páčku přední brzdy. Vzadu za sedlem se pak nachází dvě rozměrná madla, kterých se může spolujezdec pohodlně chytit. Již zmíněná litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/80 vpředu a 130/70 vzadu. Velkou pochvalu si určitě zaslouží objemná nádrž na 17 litrů paliva, díky čemuž je možné na jedno natankování bezpečně ujet více než 500 km. Akční rádius tohoto stroje je tedy perfektní.

Keeway RKV 125i: Povedený čínský naháč s italským designem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na slušné úrovni, a i když se s dražšími konkurenčními stroji od zaběhnutých značek úplně rovnat nemůže, svůj čínský původ tento motocykl na odiv v oblasti kvality nedává. Plasty nepůsobí zbytečně lacině, všechno velmi dobře lícuje a nikde nic nedrncá ani při jízdě po méně kvalitních cestách. Chválíme také povedený vzhled, který působí tak trochu italsky a vlastně to není žádným překvapením, protože na designu tohoto stroje se podílelo italské Benelli spadající do stejného čínského koncernu Qianjiang Group. V otázce spolehlivosti by neměly nastat žádné větší problémy, jedná se totiž o velmi jednoduchý stroj s nekomplikovanou technikou a prověřeným motorem.

Keeway RKV 125i: Povedený čínský naháč s italským designem

Verdikt
Keeway RKV 125i je povedený naháč pro začínající řidiče, který je sice ryze čínský, ale moc na odiv to nedává a ve většině disciplín si vede velmi dobře. Jeho motor sice nějak moc výkonu nepobral, ale díky nízké hmotnosti to bez problémů stačí a je velmi úsporný, což je jedna z jeho nejlepších vlastností. Podvozek je pouze základní, ale jeho naladění se povedlo a svou práci odvádí vskutku dobře. Žádnou zásadnější výtku nemáme ani k ergonomii a jedinou větší bolístkou tohoto motocyklu jsou nevýkonné brzdy, které celkový dojem zbytečně kazí. Je to škoda, protože dílenské zpracování je na úrovni, povedl se i design a cena čítající 53 990 Kč je vskutku velmi výhodná.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Keeway RKV 125i: Povedený čínský naháč s italským designem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.