Přeposlat Kawasaki Vulcan S Cafe: Naprosto pohodový cruiser za rozumnou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Vulcan S Cafe: Naprosto pohodový cruiser za rozumnou cenu

16.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Vulcan S Cafe je velmi praktický a příjemný motocykl jako stvořený pro každodenní soužití ve městě i mimo něj. V dnešní době působí sice možná až moc svérázným dojmem, ale pro milovníky této klasické třídy motocyklů to bude dobrá volba a oproti svým hlavním konkurentům nabídne víc muziky za míň peněz.

Kawasaki Vulcan S Cafe: Naprosto pohodový cruiser za rozumnou cenu

Motor
Srdcem tohoto pohodového stroje je léty prověřený dvouválcový motor, který pochází z modelu ER-6. Jedná se o paralelní dvouválec o zdvihovém objemu 649cc s DOHC rozvodem (má tedy celkově osm ventilů) a kapalinovým chlazením. Maximální výkon této jednotky je 45 kW (61 koní) při 7500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 63 Nm při 6600 ot/min. Už dle těchto údajů je patrné, že to není zrovna vysokootáčkový motor, a tak tomu opravdu je, protože nejlépe se cítí někde okolo středu. To nabídne příjemnou odezvu na přidání plynu a potěší i svým zvukovým projevem. Sice to není vyloženě Harley-Davidson, ale zvuk je poměrně hrubý a hutný, což se k celkovému charakteru tohoto stroje dobře hodí. Díky příjemnému zátahu už z nižších otáček a lineárnímu nárůstu výkonu se jedná o velmi přátelskou jednotku jako stvořenou pro každodenní používání. Míra vibrací je nízká a těch pár vibrací, které se k řidiči prostřednictvím řídítek dostane, hezky dotváří celkový charakter tohoto motocyklu. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 160 km/h a v oblasti nákladů není tento motor nijak extra náročný. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 5 litrů paliva na 100 km jízdy, což víceméně odpovídá schopnostem a výkonům motoru. Převodovka je klasicky šestirychlostní a s motorem je dobře sladěná, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.

Kawasaki Vulcan S Cafe: Naprosto pohodový cruiser za rozumnou cenu

Jízda a ovladatelnost
I když na to tento stroj možná na první pohled nevypadá, ve městě se cítí naprosto skvěle a díky lehké spojce a nízkému sedlu je opravdu radost v tomto prostředí korzovat. Ovladatelnost je příjemná i v nižších rychlostech, díky nízko položenému sedlu dostanou na zem i menší jedinci a vypořádat se tak s častějším zastavováním na semaforech je víceméně naprosto bezproblémové. Na klikaté okresce se na této mašině samozřejmě také neztratíte a v tomto prostředí je Vulcan S až překvapivě agilní a čiperný, ačkoliv charakter tlumičů je spíše měkký. Na druhou stranu, k pohodlnému cruiseru se měkčí odpružení hodí dobře a vzadu je možné charakter tlumení upravit, a to hned v sedmi stupních nastavení předpětí. Verze Cafe je oproti standardnímu modelu vybavena poměrně rozměrným plexi štítem, takže ochrana proti větru je solidní a cestování je pohodlné i na delší vzdálenosti a ve vyšších rychlostech. Samotný podvozek je postavený na 41 mm teleskopické vidlici se zdvihem 130 mm vpředu a vzadu má své místo jeden tlumič s již zmíněnou možností nastavení předpětí a zdvihem 80 mm. Brzdy odvádějí svou práci velmi dobře, a i když nedisponují nějak extra dramatickým nástupem, svou práci odvedou na jedničku. Zatímco na předním kole má své místo kotouč o průměru 300 mm a dvoupístkový třmen, vzadu najdeme 250 mm kotouč doplněný o třmen s jedním pístkem.

Kawasaki Vulcan S Cafe: Naprosto pohodový cruiser za rozumnou cenu

Výbava
Když si představíte klasický cruiser, většinou americké výroby, určitě bude v té představě hodně chromovaných doplňků či jiných kovových prvků, které k této třídě motocyklů tak nějak patří. Vulcan S na to jde trochu jinak, moc kovových dekoračních prvků na tomto stroji nenajdete a většina věcí je oděna do plastu. Proti větším a dražším konkurentům tedy může tato mašina působit možná trochu levnějším dojmem, ale vzhledem k příjemné ceně to jde odpustit. Výbava je celkově taková spartánská a obsahuje třeba brzdný systém ABS, brzdy Nissin, nastavitelné stupačky či nízko umístěné, pohodlné sedlo. To se nachází ve výšce 705 mm a kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2310 x 1130 x 880 mm, přičemž rozvor kol se zastavil na hodnotě 1575 mm. Pohotovostní hmotnost je 231 kg a nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je dobrý a v pohodě přesáhne 250 km. Palubní deska je velmi jednoduchá a zároveň bohužel i zastaralá. Skládá se z analogového otáčkoměru a displeje palubního počítače, který ukazuje rychlost, čas, stav paliva v nádrži a ujeté kilometry. Aktuálně zařazený převodový stupeň displej neukazuje a celkově působí palubní deska tak trochu laciným dojmem. Přední kolo má průměr 18 palců, zadní je o palec menší a na kolech jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Kawasaki Vulcan S Cafe: Naprosto pohodový cruiser za rozumnou cenu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je víceméně naprosto bez problémů a těch pár lacinějších detailů či ne úplně kvalitních plastů jde vzhledem k ceně snadno přehlédnout. Slícování je ale velmi dobré a pocitově působí Vulcan S bytelným a odolným dojmem. Spolehlivost bude také v pořádku, motor je léty prověřený a při alespoň standardní údržbě a dodržování základního servisu by měl fungovat naprosto bez problémů. Co se týče ceny, tak Vulcan S Cafe jde na našem trhu koupit od 209 900 Kč, což je velmi zajímavá částka dělající z tohoto kousku jeden z nejdostupnějších cruiserů vůbec.

Kawasaki Vulcan S Cafe: Naprosto pohodový cruiser za rozumnou cenu

Verdikt
Kawasaki Vulcan S Cafe je velmi praktický a příjemný motocykl jako stvořený pro každodenní soužití ve městě i mimo něj. V dnešní době působí sice možná až moc svérázným dojmem, ale pro milovníky této klasické třídy motocyklů to bude dobrá volba a oproti svým hlavním konkurentům nabídne víc muziky za míň peněz. Motor je úsporný, léty prověřený, a tudíž i spolehlivý, přičemž díky příjemnému průběhu výkonu je to velmi přátelská pohonná jednotka. Jízda je celkově pohodová, podvozek je čitelný a stabilita solidní. Výbava je pouze průměrná, a pokud se něco na tomto motocyklu opravdu moc nepovedlo, je to lacině vyhlížející a zastaralá palubní deska.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Vulcan S Cafe: Naprosto pohodový cruiser za rozumnou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.