Přeposlat Honda X-ADV: V nové verzi s offroad režimem je lepší než kdy dřív

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda X-ADV: V nové verzi s offroad režimem je lepší než kdy dřív

14.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda pro modelový rok 2018/2019 svůj povedený model X-ADV trochu vylepšila a změny se týkají jak výbavy, tak motoru a nově je k dispozici i A2 varianta. První verze se dostala do prodeje v roce 2017, takže modernizace proběhla docela brzo a nutno podotknout, že X-ADV je velmi úspěšný projekt, protože tohoto praktického stroje se v Evropě prodalo více než 10 tisíc kusů.

Honda X-ADV: V nové verzi s offroad režimem je lepší než kdy dřív

Motor
Zadní kolo tohoto praktického, funky a zajímavého offroad crossoveru pohání motor, který disponuje dvojicí válců v řadě, zdvihovým objemem 745cc a kapalinovým chlazením. Motor se dále pyšní SOHC rozvodem, elektronickým vstřikováním paliva a kompresním poměrem 10,7:1. Tento dvouválec dosahuje nejvyššího výkonu 40.3 kW (55 koní) při 6250 ot/min a točivý moment čítá 68 Nm při 4750 ot/min. To sice na papíře nevypadá kdoví jak zajímavě, a to hlavně v kombinaci s vyšší pohotovostní hmotností 238 kg, ale v reálném světe umí být X-ADV velmi svižným a agilním strojem. Na silnici tento kousek dynamicky tak trochu překonává očekávání, protože umí akcelerovat opravdu s vervou a pocitově byste motoru určitě hádali vyšší výkon. Oproti předchozí verzi má varianta pro modelový rok 2018 / 2019 posunutý omezovač otáček o 900 ot/min výš, takže nyní vás tento bezpečnostní prvek zastaví v rozletu až při 7500 ot/min a motor má tak větší pole působnosti. Odezva na přidání plynu sice není z nejrychlejších (někdo by ji nazval vyloženě línou), ale nárůst výkonu je hezky lineární a dvouspojková převodovka DCT se čtyřmi režimy pracuje perfektně plynule, takže jízdně se jedná o velmi příjemného společníka. Honda na svých stránkách udává spotřebu 3.6 litru na 100 km, čehož se dá s trochou snahy dosáhnout, ale většinou budete jezdit za cca 4 litry, což je ale pořád velmi dobrá hodnota.

Honda X-ADV: V nové verzi s offroad režimem je lepší než kdy dřív

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou výborné a Honda tento velký skútr profiluje jako ideální jak do města, tak mimo něj a skvělou práci odvádí také mimo klasické silnice. Je to takový crossover, který se nezpevněných cest opravdu nezalekne a poradí si i v náročnějších podmínkách. Ovladatelnost na silnici i mimo ně je výtečná, reakce na změny směru jízdy jsou příjemně rychlé a žádné problémy nevidíme ani v oblasti stability. Samotný podvozek je postavený na 41 mm obrácené vidlici vpředu a vzadu najdeme tlumič Prolink, přičemž přední i zadní odpružení je stavitelné (vpředu je možné upravit odskok i předpětí a vzadu pouze předpětí). Stavitelný je také čelní ochranný štít, a to hned v pěti pozicích, takže ideální nastavení si najde každý a celkový rozsah nastavení činí 136 mm. Rozdíl úhlů mezi nejnižším a nejvyšším bodem je pak 11 stupňů. Ergonomie je tedy víceméně bez výhrad, a i rozměrné sedlo je velmi pohodlné, přičemž celková pozice za řídítky je poměrně příjemná. Mohlo to ale být i lepší, protože i přes celkové rozměry karoserie není Honda X-ADV tak prostorná, jak by mohla být a jak se na první pohled zdá. K brzdám výhrady nemáme, zvládnou tento crossover zastavit velmi přesvědčivě a soustava se skládá ze dvou kotoučů vpředu a jednoho vzadu (2x 296 mm / 1x 240 mm).

Honda X-ADV: V nové verzi s offroad režimem je lepší než kdy dřív

Výbava
V oblasti výbavy si není moc na stěžovat, je rozsáhlá, plně funkční a velmi moderní. Nový model pro rok 2018 / 2019 dostal do vínku systém kontroly trakce, který Honda označuje jako HSTC (Honda Selectable Torque Control System) a tento systém je stavitelný ve dvou stupních, přičemž je možné ho i kompletně vypnout. Další novinkou je režim G (Gravel), který si X-ADV vypůjčilo z modelu Africa Twin a který zvyšuje schopnosti při jízdě v terénu. Výbava pak dále obsahuje již zmíněný stavitelný ochranný štít, LED světlomety, bezklíčové zapalování, digitální palubní desku či chrániče rukou. Palubní deska je tedy zastoupena displejem, který zobrazuje všechny důležité informace typu rychlosti, otáček, stavu paliva v nádrži, spotřeby, nastavení elektroniky, teploty, času a samozřejmě ukazuje i ujeté kilometry. Grafika je poměrně jednoduchá a čitelnost je tak za všech okolností bez větších problémů. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2245 x 1375 x 910 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1590 mm a sedlo je umístěno ve výšce 820 mm. Nádrž zvládne pojmout 13.1 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je výborný a v drtivé většině případů přesáhne 300 km. Přední kolo má 17 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 120/70 a vzadu najdeme kombinace 15 palcového kola s pneumatikou o rozměru 160/60.

Honda X-ADV: V nové verzi s offroad režimem je lepší než kdy dřív

Kvalita a spolehlivost
Jak se dá u Hondy očekávat, dílenské zpracování je na opravdu skvělé úrovni a všechno perfektně lícuje. Nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách, takže vás nebude nic rušit ani při výletech mimo klasické silnice. Problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí, motor je již léty prověřený, je odolný, ekonomický a příjemně se s ním jezdí, takže je to ideální pohonná jednotka na každý den. Verze pro modelový rok 2019 je k dispozici hned v pěti barevných odstínech (stříbrná, metalická stříbrná, bílá a dvě verze červené) a její cena startuje na částce 299 000 Kč s DPH. To sice není zrovna málo, ale Honda X-ADV je natolik zajímavý a osobitý stroj, že si vyšší cenu bez větších problémů obhájí.

Honda X-ADV: V nové verzi s offroad režimem je lepší než kdy dřív

Verdikt
Honda pro modelový rok 2018/2019 svůj povedený model X-ADV trochu vylepšila a změny se týkají jak výbavy, tak motoru a nově je k dispozici i A2 varianta. První verze se dostala do prodeje v roce 2017, takže modernizace proběhla docela brzo a nutno podotknout, že X-ADV je velmi úspěšný projekt, protože tohoto praktického stroje se v Evropě prodalo více než 10 tisíc kusů. Je to opravdu zajímavý, originální a takřka po všech stránkách povedený crossover, který se příjemně sedlá jak ve městě, tak mimo klasické zpevněné silnice. Má vcelku schopný motor, dobře naladěný podvozek, výkonné brzdy a opravdu moderní, rozsáhlou výbavu. Zároveň je to hezky praktický stroj, ačkoliv v oblasti prostornosti jsme přece jenom čekali o něco lepší výsledek. Dílenské zpracování je perfektní a cena je spíše vyšší, ale X-ADV si ji svou univerzálností a výstředností zvládne obhájit.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda X-ADV: V nové verzi s offroad režimem je lepší než kdy dřív


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.