Přeposlat Honda Super Cub C125: Nejprodávanější dopravní prostředek všech dob je zpátky na scéně

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Super Cub C125: Nejprodávanější dopravní prostředek všech dob je zpátky na scéně

07.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nová Honda Super Cub C125 se bez nějakých větších výhrad povedla a hlavním prvkem tohoto modelu je jeho retro styling a aura nejprodávanějšího dopravního prostředku všech dob. Povedený motor funguje na jedničku, jízda je příjemně agilní a dobré je i sladění se čtyřstupňovou, částečně automatickou převodovkou.

Honda Super Cub C125: Nejprodávanější dopravní prostředek všech dob je zpátky na scéně

Motor
Honda Super Cub C125 je poháněna stejným motorem, který se stará o pohon dvojice prcků MSX125 a Monkey. Jedná se tedy o poměrně jednoduchý, vzduchem chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 125cc, který disponuje dvojicí ventilů a vstřikováním paliva PGM-FI. Nejvyšší výkon této jednotky je 7.1 kW (9.7 koně) při 7500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 10.4 Nm při 5000 ot/min. Motor sice výkonem nepřekypuje, ale příjemná, částečně automatická čtyřstupňová převodovka je dobře poskládána a umí tento roztomilý retro skútr rozjet na 90 km/h poměrně svižně. Super Cub umí celkem bez problémů udržovat cestovní rychlost nad touto hranicí, tedy okolo 95 km/h, a kromě města se tedy cítí dobře i na klasických okreskách, kde brzdou určitě nebudete. Domácím prostředím tohoto skútru je ale pochopitelně město, kde se cítí jako ryba ve vodě a v disciplíně akcelerace ze semaforů patří tento model určitě k těm lepším. Odezva motoru na přidání plynu je příjemně rychlá a celkově se jedná o hezky svižný kousek, který je radost řídit. Jeho hlavní předností je ale v první řadě úsporný provoz a Honda na svých stránkách uvádí spotřebu 1.5 litru paliva, čehož jde bez větších problémů dosáhnout i v reálném světě. Provozní náklady jsou tedy jedny z nejnižších ve světě skútrů vůbec.

Honda Super Cub C125: Nejprodávanější dopravní prostředek všech dob je zpátky na scéně

Jízda a ovladatelnost
Původní model Cub měl poměrně unikátně řešený podvozek (způsoboval třeba zvedání přídě při ostrém brzdění), který byl u nejnovější generace nahrazený podvozkem spíše konvenčním. Ten ale funguje na všech okolností velmi dobře a nabídne vyváženou směs agility, stability a komfortu. Pohotovostní hmotnost tohoto modelu je pouze 109 kg, takže ovládání v nižších rychlostech, tedy ve městě, je naprosto bezproblémové a zvládnou to v pohodě i slabší jedinci či osoby něžného pohlaví. Kola jsou docela velká, mají 17 palců a jsou na nich osazeny uzoučké pneumatiky, takže Super Cub C125 velmi ochotně mění směr a pro agilní korzování v husté dopravě je to vpravdě ideální společník. Míra komfortu je také slušná a prostřednictvím řídítek se k řidiči dostane i něco málo informací o dění pod kolem, takže jízdně je na tom Super Cub skvěle. Podvozek je postavený na 26 mm teleskopické vidlici vpředu, jejíž zdvih je 89 mm a vzadu pak sedí dva tlumiče se zdvihem 91 mm. Podvozek není nijak stavitelný, což určitě vzhledem k celkové jednoduchosti tohoto modelu nikoho moc nepřekvapí a platí to také pro brzdnou soustavu, která vzadu obsahuje buben o průměru 130 mm, který se v dnešní době už moc nevidí. Na funkčnosti to ale brzdám nic neubírá a soustava brzdí velmi schopně. Na předním kole pak sedí kotouč o průměru 220 mm.

Honda Super Cub C125: Nejprodávanější dopravní prostředek všech dob je zpátky na scéně

Výbava
Výbava není nijak slavná, ale to je pro tuto řadu naprosto typické a o výbavě Honda Cub opravdu nikdy nebyla. Za své peníze dostanete brzdný systém ABS (pouze na předním kole), LED světla, líbivou palubní desku a systém bezklíčového zapalování s imobilizérem a alarmem. Ani v oblasti praktičnosti Super Cub nevyniká a třeba pod sedlem se nenachází žádný úložný prostor, což je určitě škoda. Za ním je ale alespoň umístěný nosič. Palubní deska kombinuje klasický analogový tachometr s kruhovým displejem, který zobrazuje stav paliva v nádrži, celkové ujeté kilometry a denní nájezd. Pod tímto displejem se nachází informační diody a všechno je bez jakýchkoliv problémů čitelné za všech okolností, a to i na přímém slunci. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 1915 x 1000 x 720 mm, rozvor kol je 1245 mm a sedlo je uloženo ve výšce 780 mm. Nádrž zvládne pojmout 3.7 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je dobrý a bez jakýchkoliv problémů výrazně přesáhne 200 km. Hezká kola mají 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 70/90 vpředu a 80/90 vzadu. Přední světlomet svítí dobře, takže problémem není jízda ani v horších světelných podmínkách a povedla se i kruhová zpětná zrcátka, která poskytnou řidiči dobrý přehled o dění vzadu.

Honda Super Cub C125: Nejprodávanější dopravní prostředek všech dob je zpátky na scéně

Kvalita a spolehlivost
Honda Cub není jenom nejprodávanější motocykl na světě, platí také za jeden z nejspolehlivějších vůbec a tento moderní nástupce by na tom měl být stejně. Je to velmi jednoduchý stroj s nezničitelným motorem, který by měl vydržet snad všechno. Dílenské zpracování je velmi dobré, Super Cub C125 působí opravdu kvalitním, odolným dojmem a ctí tak tradice dané jeho předchůdci. Cena tohoto modelu na našem trhu je 89 900 Kč, což víceméně odpovídá statusu kultovního dopravního prostředku, skvělému zpracování a celkově vysoké kvalitě. Třeba klasický skútr SH125l, také od Hondy, je levnější, praktičtější a lépe se řídí, ale je to prostě a jenom obyčejný skútr, kdežto Cub je Cub.

Honda Super Cub C125: Nejprodávanější dopravní prostředek všech dob je zpátky na scéně

Verdikt
Nová Honda Super Cub C125 se bez nějakých větších výhrad povedla a hlavním prvkem tohoto modelu je jeho retro styling a aura nejprodávanějšího dopravního prostředku všech dob. Povedený motor funguje na jedničku, jízda je příjemně agilní a dobré je i sladění se čtyřstupňovou, částečně automatickou převodovkou. Super Cub možná není tak praktický, jako klasický skútr (nemá třeba úložný prostor pod sedlem), ale má šarmu na rozdávání a na silnici přitahuje opravdu hodně pozornosti. Podvozek nabízí dostatek jistoty i nějakou tu zábavu a všechno je zastřešeno výbornou kvalitou zpracování a neprůstřelnou spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Super Cub C125: Nejprodávanější dopravní prostředek všech dob je zpátky na scéně


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.