Přeposlat Ducati Multistrada 1260: Dokonalá mašina už v základu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Multistrada 1260: Dokonalá mašina už v základu

31.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Multistrada 1260 je fantastický stroj už ve své základní verzi, funguje naprosto bezvadně a je velkou otázkou, zda se vyplatí připlatit si za verzi S s o trochu lepší výbavou. Podle nás se to nevyplatí, protože i když se oproti modelu S ochudíte o částečně aktivní odpružení, barevnou palubní desku či rychlořazení, není to až tak zásadní, aby to bylo nezbytně nutné.

Ducati Multistrada 1260: Dokonalá mašina už v základu

Motor
Zadní kolo základní verze modelu Multistrada od Ducati pohání stejný motor, jako dražší verzi S. Máme tedy na mysli kapalinou chlazený dvouválec s válci uspořádanými do L, který disponuje čtyřmi ventily a dvěma svíčkami na válec, kapalinovým chlazením a zdvihovým objemem 1262cc. Motor dále disponuje variabilním časováním všech ventilů a jeho kompresní poměr čítá 13:1. Výkonnostně je na tom tento dvouválec vskutku perfektně, nabízí 116.2 kW (158 koní) při 9500 ot/min a točivý moment 129.5 Nm, který je k dispozici při 7500 ot/min. Výkonu tedy dostane řidič hromadu, motor nemá s rychlým rozpohybováním tohoto všestranného cestovatele sebemenší problém a skvělé je hlavně to, jak ochotně jde za plynem už v nízkých otáčkách. Dvouválec se bez sebemenších protestů sbírá už od nějakých 3500 ot/min a ve městě je možné nechat pro maximální povolenou rychlost 50 km/h zařazený klidně pátý převodový stupeň, přičemž po výjezdu z města není ani nutné podřazovat. Stačí vzít jednoduše za plyn a silný motor ochotně a rychle zabere. A dálnice? Ve 130 km/h si motor jen tak ševelí na hranici 4000 ot/min a působí nesmírně nenuceným dojmem, ale i v této rychlosti umí samozřejmě pořádně zabrat, přece jenom, skoro 160 koní je už pořádná porce. Odezva na přidání plynu je ukázková, všechno je hezky plynulé a tento dvouválcový motor je zkrátka prakticky dokonalá pohonná jednotka.

Ducati Multistrada 1260: Dokonalá mašina už v základu

Jízda a ovladatelnost
Hlavní rozdíl mezi standardní Multistradou a verzí S je v tom, že dražší varianta S má částečně aktivní elektronický podvozek Ducati Skyhook Suspension a výkonnější brzdy. Je ale nutné za tyto věci připlácet, když ,,obyčejný“ podvozek základní verze funguje tak výborně? Výrobci se povedlo podvozek už v této základní verzi vyladit takřka k dokonalosti a ten tak funguje naprosto dokonale prakticky ve všech podmínkách. Jízda je velmi plynulá, podvozek zvládá pobrat i výraznější nerovnosti a zároveň nabídne dostatek odezvy, stability a kontroly pro sportovní jízdu. Prostřednictvím řidítek se k řidiči dostane spousta informací o dění pod kolem a reakce na změny směru jízdy jsou příkladně bezprostřední, ale ne přehnaně ostré. Samotný podvozek se skládá ze 48 mm USD vidlice KYB a vzadu najdeme hliníkovou jednoramennou kyvku a tlumič Sachs. Zdvih předního i zadního odpružení je 170 mm a podvozek je pochopitelně kompletně stavitelný. Jak jsme se již zmínili, další rozdíl mezi základní a dražší verzí S najdeme v oblasti brzd, kde výrobce použil soustavu Brembo nižší specifikace. Na silnici to ale víceméně není šance poznat, brzdy za to umí v každé situaci pořádně vzít a na kombinaci dvou 320 mm kotoučů a čtyřpístkových radiálních třmenů vpředu je zkrátka spolehnutí (vzadu se nachází 265 mm kotouč a dvoupístkový třmen).

Ducati Multistrada 1260: Dokonalá mašina už v základu

Výbava
Výbava je i u základní verze velmi slušná a majitel nebude oproti Multistradě S ochuzený o žádný z důležitých elektronických pomocníků. Dostane tedy skvělý ABS systém od firmy Bosch s funkcí brzdění v náklonu, čtyři jízdní režimy (Sports, Touring, Urban a Enduro), stavitelnou kontrolu trakce, technologii Wheelie Control, asistenta rozjezdů a tempomat. Z těch praktických věcí pak neschází třeba podsvícené přepínače na řidítkách či automatické vypínání blinkrů. A co tedy u základní verze oproti modelu Multistrada S chybí? Je to kompletně barevný TFT displej s Bluetooth, LED světla pro přisvětlení do zatáček a schází také rychlořazení nahoru a dolů, což je velmi příjemný a návykový společník. Na druhou stranu, bez těchto prvků lze žít a i standardní palubní deska je velmi povedená. Před řidičem umístěný displej zobrazuje všechny důležité informace, včetně aktuálně zařazeného převodového stupně, stavu paliva v nádrži či nastavení veškeré elektroniky. Čitelnost je za všech okolností velmi dobrá a v tomto ohledu nejsou žádné problémy. Výška dvoumístného sedla je stavitelná, a to v rozsahu 825 – 845 mm, suchá hmotnost tohoto stroje je 209 kg a nádrž zvládne pojmout 20 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý. Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

Ducati Multistrada 1260: Dokonalá mašina už v základu

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování a jeho kvality určitě není ani na vteřinu třeba pochybovat, že je Multistrada naprostá špička. Všechno sedí na svém místě, slícování je precizní a nikde nic nevrže ani při jízdě po méně kvalitních cestách. Žádné problémy by pak neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti, Ducati v posledních letech platí za velmi spolehlivé stroje a pro řadu Multistrada to platí bez pochyb také. Olejový servis je nastavený na 15000 km / 1 rok a hlavní Desmoservis pak na 30000 km. Multistrada je drahá, základní verze u nás startuje na částce 439 000 Kč a to je opravdu hodně, ale je to stroj, který si svou vyšší cenu bez problémů obhájí. V kategorii větších cestovních endur moc lepších kousků nenajdete.

Ducati Multistrada 1260: Dokonalá mašina už v základu

Verdikt
Ducati Multistrada 1260 je fantastický stroj už ve své základní verzi, funguje naprosto bezvadně a je velkou otázkou, zda se vyplatí připlatit si za verzi S s o trochu lepší výbavou. Podle nás se to nevyplatí, protože i když se oproti modelu S ochudíte o částečně aktivní odpružení, barevnou palubní desku či rychlořazení, není to až tak zásadní, aby to bylo nezbytně nutné. A základní verze má stejně výkonný a po všech stránkách famózní motor, nabídne stejnou zábavu a takřka stejný komfort, přičemž jako malý bonus je o 2 kg lehčí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Multistrada 1260: Dokonalá mašina už v základu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.