Přeposlat Keeway Silverblade 125 EFI: Maxiskútr, který trochu klame tělem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Keeway Silverblade 125 EFI: Maxiskútr, který trochu klame tělem

28.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Keeway Silverblade 125 EFI je povedený skútr, který tak trochu klame tělem. Na první i druhý pohled vypadá, jako by v jeho nitru trůnil motor o objemu alespoň 400cc, ale tak tomu není a pohání ho klasický jednoválec o objemu 125cc. To ale ničemu nevadí, protože tento motor má výkon velmi slušný a zvládne tento maxiskútr rozpohybovat více než obstojně.

Keeway Silverblade 125 EFI: Maxiskútr, který trochu klame tělem

Motor
Srdcem skútru Silverblade 125 EFI od společnosti Keeway je čtyřtaktní jednoválec, jehož zdvihový objem je 124.6cc a o jehož chlazení se stará kapalina. Maximální výkon tohoto povedeného motoru je 8.9 kW, tedy 12 koní a řidič je dostane k dispozici při 8250 ot/min. Tento model na první pohled trochu klame tělem, protože svou robustností a velkostí připomíná klasické maxiskútry a tak by se mohlo zdát, že pouze 125cc motor pro něj bude nedostatečný. Tak tomu ale není, oněch 12 koní nemá se svižným rozpohybováním tohoto skútru sebemenší problém a Silverblade se velmi dobře cítí nejenom ve městě, ale i na okreskách. Rozjezdy ze semaforů jsou velmi svižné a maximální rychlost se může vyšplhat až na 110 km/h, přičemž ideální cestovní rychlost leží mezi 90 – 100 km/h. Nad touto hranicí už jde přece jenom trochu poznat, že se motor musí potýkat s hmotností 155 kg. Reakce na přidání plynu jsou rychlé a velmi plynulé, nikde nic necuká a na tomto pohodlném používání se podepsalo vstřikování paliva, přičemž velkou pochvalu si zaslouží i běh s naprosto minimálními, prakticky neznatelnými vibracemi. Další plusové body sbírá tato jednotka za spotřebu, která se pohybuje okolo 3 litrů paliva na 100 km jízdy, takže provozní náklady jsou nízké a provozovat Silverblade vás určitě nezruinuje. Převodovka je zastoupena variátorem typu CVT, takže řazení se nekoná a jízda je velmi příjemná.

Keeway Silverblade 125 EFI: Maxiskútr, který trochu klame tělem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto modelu jsou naladěny dobře a jízda se celkově nese na vlně dobré stability a jistoty takřka za všech okolností. Rozměrově se jedná o spíše větší kousek, takže na klikaté okresce plné zatáček možná nebude tak obratný a agilní, jako menší konkurenti, ale to vynahrazuje právě perfektní stabilitou. I na méně kvalitních cestách funguje podvozek dobře a žádné velké výtky nemáme ani směrem k ergonomii. Ta je totiž naprosto bezproblémová, posed za řidítky je příjemný, sedlo je dostatečně rozměrné a pohodné a přední ochranný štít poskytuje slušnou ochranu před větrem i při vyšších rychlostech. Ve městě zvládne podvozek dobře odfiltrovat i ty nejhorší povrchy, hustým provozem se umí proplétat s přehledem a mimo město je stabilní i ve vysokých rychlostech. Samotný podvozek je postavený na klasické teleskopické vidlici vpředu a vzadu pak najdeme kyvnou vidlici, takže je víceméně obyčejný, ale výrobci se zkrátka povedlo ho dobře naladit. Brzdná soustava je kompletně kotoučová a nabídne dostatek síly pro bezpečné zastavení za všech okolností. Nástup brzd sice není nějak extra rychlý, ale jakmile si na to zvyknete, používají se velmi příjemně.

Keeway Silverblade 125 EFI: Maxiskútr, který trochu klame tělem

Výbava
Výbava je spíše základní a třeba brzdný systém ABS kompletně schází, nicméně to je dáno tím, že se jedná o již postarší kousek. Ve výbavě každopádně najdeme duální přední světlomet, LED blinkry a opravdu povedenou palubní desku, která kombinuje analogové přístroje s displejem. Před řidičem sedí dva velké budíky, přičemž vpravo je umístěný tachometr, vlevo otáčkoměr a mezi nimi sedí soustava informačních diod. Pod budíky je umístěný malý displej palubního počítače, který řidiči poskytne hromadu důležitých informací. Ukazuje třeba stav paliva v nádrži, čas, teplotu, celkové ujeté kilometry či denní nájezd, takže všechno důležité. Čitelnost analogových přístrojů je víceméně bezproblémová a vyloženě špatně na tom není ani displej, ačkoliv je docela malý, a to čitelnost trochu zhoršuje. Bude zkrátka třeba si na to zvyknout. Úložný prostor pod sedlem je poměrně rozměrný, ale zároveň je i plytký a klasická, uzavřená helma se do něj vejde pouze v případě, že je menší. Další úložný prostor se nachází před řidičem a je určitě škoda, že se ani v jednom nenachází 12V zásuvka. Nádrž zvládne pojmout 12 litru paliva a jak jsme se již zmínili, motor je příjemně úsporný, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý. Kola disponují průměrem 14 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 140/60 vzadu. Duální světlomet je dostatečně výkonný a povedla se i zpětná zrcátka, prostřednictvím kterým se k řidiči dostane spousta informací o dění vzadu.

Keeway Silverblade 125 EFI: Maxiskútr, který trochu klame tělem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a tento skútr dokazuje, že ryze čínské modely jsou rok od roku lepší a že v oblasti kvality snesou srovnání i s podstatně dražšími, slovutnějšími konkurenty. Všechny komponenty sedí dobře na svém místě a nikde nic nedrncá nebo nevrže ani na méně kvalitních cestách. Problémy by neměly nastat ani co se týče spolehlivosti, skútr působí pocitově velmi bytelně a motor je jednoduchý, takže zde není moc věcí, které by se mohly pokazit. Design je takový obyčejný, nijak zvlášť nenadchne, ale určitě ani neurazí. Silverblade 125 EFI se u nás dá pořídit již za 63 990 Kč, což je velmi atraktivní cenovka a v poměru cena / výkon platí tento model za jeden z nejlepších vůbec.

Keeway Silverblade 125 EFI: Maxiskútr, který trochu klame tělem

Verdikt
Keeway Silverblade 125 EFI je povedený skútr, který tak trochu klame tělem. Na první i druhý pohled vypadá, jako by v jeho nitru trůnil motor o objemu alespoň 400cc, ale tak tomu není a pohání ho klasický jednoválec o objemu 125cc. To ale ničemu nevadí, protože tento motor má výkon velmi slušný a zvládne tento maxiskútr rozpohybovat více než obstojně. Podvozek sice není z nejmodernějších, ale nabídne skvělou stabilitu za všech okolností  a také slušnou dávku komfortu. Cena tohoto modelu je velmi atraktivní, a pokud bychom mu měli něco vytknout, byla by to pouze trochu horší výbava (schází 12V zásuvka, ABS a zavazadlový prostor je hodně plytký).

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Keeway Silverblade 125 EFI: Maxiskútr, který trochu klame tělem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.