Přeposlat Royal Enfield Continental GT 650: Zábavný café racer, který se mezi konkurencí neztratí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Royal Enfield Continental GT 650: Zábavný café racer, který se mezi konkurencí neztratí

26.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Royal Enfield Continental GT je opravdu skvělý ,,kafáč“, na kterém jde krásně vidět, jak moc se za poslední léta posunul Royal Enfield vpřed a jak moc zlepšil prakticky všechno. Je to naprosto konkurenceschopný stroj i mnohem slovutnějším motocyklům této třídy a jeho hlavní devízou je zábavná jízda, nesmírně příjemný a v nízkých otáčkách schopný motor v kombinaci s rozumnou cenou a parádním retro vzhledem.

Royal Enfield Continental GT 650: Zábavný café racer, který se mezi konkurencí neztratí

Motor
Krásný retro stroj Continental GT od výrobce Royal Enfield je poháněný zbrusu nový motorem o zdvihovém objemu 648cc a jedná se o paralelní dvouválec s kombinovaným chlazením (vzduch/olej). Tato jednotka produkuje nejvyšší výkon 47 koní při 7250 ot/min a disponuje točivým momentem 52 Nm při 5250 ot/min, což jsou sice čísla, která nijak zvlášť neohromí, ale o výkonech tento motor opravdu není. Jeho hlavní síla je v jednoduchosti, snadné údržbě a odolnosti, mělo by se jednat o vskutku spolehlivý a bytelný motor, který byl konstruován i do náročnějších podmínek. Další velká výhoda tohoto charakterního dvouválce je v distribuci výkonu. Plných 80 % točivého momentu, tedy nějakých 41 Nm, je k dispozici již při 2500 ot/min a právě to dělá obyčejnou jízdu tak velmi příjemnou. Při výjezdu ze zatáčky budete mít dostatek síly už v nízkých otáčkách a je velmi snadné nechat se vytáhnout vlnou točivého momentu, nicméně klidně můžete motor popohnat až k hranici 8000 ot/min, záleží jen na vás. Výhoda toho, že motor jde krásně od spodních otáček je i ta, že třeba při předjíždění není nutné zběsile podřazovat a jednoduše stačí vzít trochu víc za plyn. Motor reaguje na přidání plynu nesmírně sametově, až dokonale hladce a velkou pochvalu si zaslouží i charismatický zvuk, který se line ze dvou retro výfuků s koncovkami S&S. Tahle mašina zní jako ze šedesátých let, což je ve světe emisní normy Euro 4 malým zázrakem. Převodovka je šestirychlostní (u Enfieldu vůbec poprvé) a funguje velmi dobře.

Royal Enfield Continental GT 650: Zábavný café racer, který se mezi konkurencí neztratí

Jízda a ovladatelnost
Hlavním posláním tohoto stroje, ale ostatně i jiných ,,kafáčů“, je zábava na silnici, a to zvládá Continental GT velmi dobře. Výkonu totiž určitě není nazbyt, je ho spíše tak akorát a není tak problém ho všechen ždímat na plno a královsky se u toho bavit. Když přijde řada na zatáčky, brzdy ByBre umí velmi rychle a účinně snížit rychlost a dokonce i ty základní pneumatiky od Pirelli (Phantom Sportscomp) dělají skvělou práci a nabídnou výtečnou přilnavost i dobrou čitelnost. Takové to klasické, svižné projíždění zvládá Continental GT naprosto s přehledem, nechá se ochotně naklápět a na klikatých okreskách si docela libuje. Podvozek začne mít trochu problémy až při opravdu hodně ostré a drsné jízdě, kdy vyplave na povrch fakt, že je naladěný hodně do měkka a že je v oblasti použitých komponent spíše takový základ. S měkkým odpružením trochu pomůže možnost nastavit předpětí zadních pružin v pěti stupních, ale pořád to není úplně ono. Na druhou stranu, když vezmete v potaz velmi nízkou cenu, která se po přepočtu pohybuje okolo 136 400 Kč, jde pouze obyčejný podvozek určitě odpustit. Ještě bychom měli dodat, že přední vidlice disponuje průměrem 41 mm, má zdvih 110 mm a jak jsme se již zmínili, brzdy jsou od firmy ByBre, což je vlastně indická pobočka slovutného Bremba a podle toho také brzdí. Brzdy mají spoustu síly, která se dobře dávkuje a nevadnou ani při výraznějším vytížení.

Royal Enfield Continental GT 650: Zábavný café racer, který se mezi konkurencí neztratí

Výbava
Výbava je taková průměrná, ale to v tomto případě vlastně ani nevadí a spíše spartánská výbava se k charakteru tohoto stroje perfektně hodí. Z těch několika modernějších věcí bychom měli zmínit hlavně dvoukanálové ABS od firmy Bosch či již zmíněné kotoučové brzdy. Palubní deska je vyvedena v dokonalém retro stylu a skládá se ze dvou analogových budíků, které jsou doplněny o maličký displej v tom levém. Levý budík je tedy tachometr, pravý otáčkoměr a oba jsou vloženy do pouzder s chromovaným dekorem. Displej v tachometru pak umí ukázat stav paliva v nádrži, celkový počet ujetých kilometrů a denní ujetou vzdálenost a to je vlastně všechno. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 793 mm, nádrž zvládne pojmout 13.7 litru paliva a kola mají průměr 18 palců. Výrobce použil vskutku krásná, vyplétaná kola a již zmíněné pneumatiky Pirelli Phantom Sportscomp disponují rozměry 100/90 vpředu a 130/70 vzadu. Přední světlomet je dostatečně výkonný, takže jízda je bezproblémové i v horších světelných podmínkách a povedla se i zpětná zrcátka, prostřednictvím kterých se k řidiči dostane spousta informací o dění za ním.

Royal Enfield Continental GT 650: Zábavný café racer, který se mezi konkurencí neztratí

Kvalita a spolehlivost
Stroje Royal Enfield nikdy nebyly známé pro svou dokonalou spolehlivost či precizní zpracování, ale tyhle věci se v posledních letech mění. Zpracování modelu Continental GT je takřka perfektní a je vidět, že si dal výrobce záležet i na sebemenších detailech. Úplně dokonalé to samozřejmě není, ale pocitově působí tato mašina velmi bytelně a odolně. Dle výrobce zabere výstupní kontrola kvality (čitá na 1007 bodů) každého motocyklu přes šest hodin, což mluví za všechno. V oblasti spolehlivosti je zatím brzy něco prohlašovat či soudit, protože se jedná o nový motocykl s novým motorem a jen čas ukáže, jak je všechno odolné. Jak jsme se ale zmínili již v úvodu, motor je velmi jednoduchý, a to by mělo spolehlivosti hrát do karet.

Royal Enfield Continental GT 650: Zábavný café racer, který se mezi konkurencí neztratí

Verdikt
Royal Enfield Continental GT je opravdu skvělý ,,kafáč“, na kterém jde krásně vidět, jak moc se za poslední léta posunul Royal Enfield vpřed a jak moc zlepšil prakticky všechno. Je to naprosto konkurenceschopný stroj i mnohem slovutnějším motocyklům této třídy a jeho hlavní devízou je zábavná jízda, nesmírně příjemný a v nízkých otáčkách schopný motor v kombinaci s rozumnou cenou a parádním retro vzhledem. V porovnání se sourozencem v podobě modelu Interceptor, který má stejný motor, je Continental GT tím sice zábavnějším, ale i nepatrně dražším a méně praktickým strojem, protože má sedlo jenom pro jednoho. Bude tak záležet čistě na preferencích řidiče, po čem sáhne a co pro něj bude ideální. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Royal Enfield Continental GT 650: Zábavný café racer, který se mezi konkurencí neztratí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.