Přeposlat Kawasaki Z125: Povedený návrat do kategorie A1

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z125: Povedený návrat do kategorie A1

24.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nejmenší Zed v podání modelu Z125 se Kawasaki opravdu povedl a pro tohoto výrobce se jedná o návrat do kategorie A1 po dlouhých 25 letech absence. Návrat je to víceméně úspěšný a tento nový stroj nabízí povedený mix zábavné jízdy, jistého podvozku, točivého motoru a perfektní ovladatelnosti jak ve městě, tak mimo něj.

Kawasaki Z125: Povedený návrat do kategorie A1

Motor
Zadní kolo malorážky Z125 od Kawasaki pohání čtyřtaktní jednoválec o zdvihovém objemu 125cc, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Má tedy čtyři ventily a jeho kompresní poměr je 11.7:1. Výkonnostně se jedná o klasiku své třídy, takže řidič má k dispozici 11 kW (15 koní) při 10000 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 11.7 Nm při 7700 ot/min. Omezovač otáček je nastavený na 10500 ot/min, takže pouze 500 ot/min nad maximem výkonu a je tedy jasné, že pro svižnější jízdu bude nutné ho pořádně ždímat a točit, co to dá. Motor naštěstí nijak neprotestuje, do otáček jde velmi ochotně a na přidání plynu reaguje hezky pohotově. Je to jeden z těch motorů, u kterého si musíte výkon zasloužit a přebytek ho určitě není, nicméně maximální rychlost se může i tak vyšplhat až na nějakých 115 km/h. Ideální cestovní rychlost leží na hranici 100 km/h, ale už u 90 km/h bude nutné každý předjížděcí manévr dobře naplánovat a vyčíhnout si chvilku, kdy budete mít dost volného místa. Motor ve vyšších otáčkách mírně vibruje, ale není to nic hrozného, a tak nějak to patří k jeho charakteru. Převodovka je klasicky šestirychlostní a s motorem je sladěná dobře, takže v tomto ohledu je všechno v nejlepším pořádku.

Kawasaki Z125: Povedený návrat do kategorie A1

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti nejmenšího Zeda jsou velmi příjemné a výrobci se povedlo podvozek naladit opravdu výborně navzdory tomu, že je pouze základní. Hlavní devizou tohoto stroje je nesmírně snadná ovladatelnost, což je dáno z velké části vcelku vysokým posedem za řídítky a díky tomu má řidič vždy perfektní kontrolu nad tím, co se právě děje. Tato novinka se skvěle cítí jak na okresce plné zatáček, tak v hustém městském provozu a proplétání se dopravní zácpou je vyloženě radost. Podvozek působí poměrně sportovním dojmem a nabídne v první řadě opravdu skvělou stabilitu, v čemž patří Kawasaki Z125 mezi malými, lehkými malorážky k těm úplně nejlepším. I když ale podvozek hraje na sportovní notu, není zbytečně tvrdý a s takovými těmi klasickými nerovnostmi si poradí se ctí. Jak jsme se již zmínili, v oblasti komponent je podvozek spíše základní a skládá se z 37 mm teleskopické vidlice vpředu a vzadu sedí tlumič Uni-Trak s možností nastavení předpětí pružiny. V Kawasaki to ale všechno hezky sladili dohromady a vymáčkli z této konfigurace víceméně maximum. Velký podíl na povedených jízdních vlastnostech mají i kvalitní pneumatiky Dunlop a pochválit musíme také brzy, které nemají se zastavením tohoto stroje sebemenší problém. Vpředu sedí 290 mm kotouč doplněný o dvoupístkový třmen a na zadním kole najdeme 220 mm kotouč, do kterého se zakusuje opět dvoupístkový třmen.

Kawasaki Z125: Povedený návrat do kategorie A1

Výbava
Výbava je vyloženě základní a v tomto směru nějaké zázraky opravdu čekat nelze. Součástí výbavy je samozřejmě brzdný systém ABS a neschází ani digitální palubní deska, ale ta je opravdu pouze základní a žádná velká sláva to není. Grafika je sice jednoduchá a všechno je tak bez větších problémů čitelné, ale schází třeba ukazatel aktuálně zařazeného převodového stupně, což zamrzí. Tohle konkurence už dávno má, nehledě na to, že umí už i v této třídě nabídnout barevný displej a ve všech ohledech podstatně zajímavější palubní desku. Displej suplující palubní desku zobrazuje aktuální otáčky, rychlost, stav paliva v nádrži, čas a ujeté kilometry, přičemž doprovodné informační diody se nachází po jeho bocích. Docela pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 815 mm, pohotovostní hmotnost tohoto stroje je příjemných 146 kg a nádrž zvládne pojmout 11 litrů paliva. Motor moc paliva nepotřebuje, dá se jezdit za 4 – 4.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý a většinou není problém dostat se nad 240 km. Kompletní rozměry této mašiny jsou 1935 x 1015 x 740 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1330 mm a světlá výška čítá 185 mm. Hezká kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/80 vpředu a 130/70 vzadu.

Kawasaki Z125: Povedený návrat do kategorie A1

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a v této oblasti si nová Kawasaki Z125 v ničem nezadá s podobnou konkurencí. Žádné problémy by pak neměly nastat ani v otázce spolehlivosti, protože třeba motor je z velké části postavený na prověřené jednotce z modelu 250SL, která platí za velmi spolehlivou. Design hodnotíme jako povedený a nová Kawasaki Z125 je na našem trhu dostupná ve třech barevných verzích (modro-černá, zeleno-černá a bílo-černá). Cena začíná na částce 119 900 Kč s DPH a nová Kawasaki Z125 tak platí ve své třídě za jeden z nejdražších strojů. Jak Suzuki GSX-S125, tak Honda CB125R se dají pořídit levněji a dražší je víceméně pouze dvojice od Yamahy v podání strojů MT-03 a MT-125 či KTM 125 Duke.

Kawasaki Z125: Povedený návrat do kategorie A1

Verdikt
Nejmenší Zed v podání modelu Z125 se Kawasaki opravdu povedl a pro tohoto výrobce se jedná o návrat do kategorie A1 po dlouhých 25 letech absence. Návrat je to víceméně úspěšný a tento nový stroj nabízí povedený mix zábavné jízdy, jistého podvozku, točivého motoru a perfektní ovladatelnosti jak ve městě, tak mimo něj. Palubní deska sice mohla být lepší a cena o trochu nižší, ale to je tak všechno, co se dá této atraktivní mašině vytknout. Dílenské zpracování je perfektní a spolehlivost by měla být naprosto neprůstřelná.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z125: Povedený návrat do kategorie A1


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.