Přeposlat Yamaha XMAX 300: Sportování na pohodové vlně

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XMAX 300: Sportování na pohodové vlně

21.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha NMAX 300 je opravdu výborný skútr se sportovním duchem, který se pyšní skvělým, dostatečně výkonným motorem, atraktivním designem a po všech stránkách moderní výbavou. Nabídne třeba kontrolu trakce a opravdu hodně objemný zavazadlový prostor pod sedlem, takže míra praktičnosti je víceméně bez připomínek.

Yamaha XMAX 300: Sportování na pohodové vlně

Motor
Zadní kolo skútru Yamaha XMAX 300 pohání nesmírně povedený jednoválec o zdvihovém objemu 292cc, který disponuje kapalinovým chlazením a SOHC rozvodem. Má tedy čtyři ventily a dále nabízí i vstřikování paliva, takže je to hezky moderní motor a samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro4. Nejvyšší výkon této jednotky je 20.6 kW (28 koní) při 7250 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 29 Nm při 5750 ot/min. To stačí i pro velmi svižnou jízdu a takové rozjezdy ze semaforů jsou vážně lahůdkou. Motor jde velmi ochotně za plynem, příjemně letí do otáček a běží takřka bez vibrací, takže se jedná o nesmírně příjemnou pohonnou jednotku. Výkonu má dost i v nižších otáčkách, a kromě města se poměrně suverénně projevuje i na klasické okresce, kde brzdou určitě nebudete. A brzdou nebudete ani dálnici, protože maximální rychlost tohoto velkého skútru se bez jakýchkoliv problémů přehoupne přes dálniční maximum a dá se upalovat rychlostí až 150 km/h. Yamaha XMAX 300 je tedy skútr určený i k delším přesunům a zvládá je naprosto s přehledem. Co se týče spotřeby, tak při takové té normální jízdě se dá jezdit za 3.5 litru paliva na 100 km a když trochu víc vezmete za plyn, budete se pohybovat na hodnotě okolo 4 litrů. Převodovka je zastoupena klasickým CVT a spolupracuje s motorem dobře, takže v tomto ohledu je všechno v nejlepším pořádku.

Yamaha XMAX 300: Sportování na pohodové vlně

Jízda a ovladatelnost
Yamaha XMAX 300 spadá do kategorie sportovních skútrů, nicméně podvozek je v základu naladěný spíše na měkčí notu. Není ale problém jeho nastavení upravit, protože zadní tlumiče umožňují nastavení hned v pěti stupních. Nejlépe je na tom tento skútr v oblasti stability, v té opravdu vyniká a nijak zvlášť ho nerozhodí ani náročnější manévry. Na změny směru jízdy reaguje rychle, klikaté okresky zvládá naprosto suverénně a ovladatelnost je příkladná i při nižších rychlostech. XMAX je poměrně příjemným skútrem také v městském provozu, kde vynikne je chytlavá agilita, nicméně vzhledem k celkovým rozměrům to skútr jenom a pouze do tohoto prostředí určitě není. Posed za řídítky je velmi příjemný, sedlo je nesmírně pohodlné a přední stavitelný ochranný štít poskytne dobrou ochranu před větrem i při vyšších rychlostech, takže v otázce ergonomie je všechno v nejlepším pořádku. Co se týče podvozku, tak vpředu najdeme teleskopickou vidlici a vzadu sedí klasická kyvka s již zmíněnou dvojicí stavitelných tlumičů. Ještě zmíníme, že zdvih předního odpružení je 110 mm a toho zadního pak 79 mm. Brzdná soustava je kompletně kotoučová a výkonná je tak akorát. Nástup brzd není přehnaně ostrý, ale svou práci odvádějí dobře a nemají se zastavením tohoto skútru sebemenší problémy.

Yamaha XMAX 300: Sportování na pohodové vlně

Výbava
V oblasti výbavy si není u tohoto skútru vůbec na co stěžovat a ve své třídě je to jeden z nejlépe vybavených modelů. Samozřejmostí je kompletní LED osvětlení a řidič se může těšit i na bezklíčové zapalování Smart Key, palubní desku s LCD displejem, 12V zásuvku, brzdný systém ABS a také kontrolu trakce. Ta je nastavená velmi dobře a nezasahuje do jízdy zbytečně, ale pouze v případech, kdy je to opravdu nutné a nejvíc pomůže třeba při necitlivém přidání plynu na vlhkých kočičích hlavách. Palubní deska vypadá velmi dobře a skládá se ze dvou analogových budíků, mezi kterými sedí monochromatický displej zobrazující informace z palubního počítače. Tento displej zobrazuje třeba stav paliva v nádrži, čas, ujeté kilometry nebo teplotu a pochválit musíme velmi dobrou čitelnost za všech podmínek. Míra praktičnosti je u tohoto modelu také výborná a úložný prostor pod sedlem zvládne bez jakýchkoliv problémů pojmout dvě klasické uzavřené přilby. Před řidičem se pak nacházejí dvě schránky, přičemž ta levá je uzamykatelná a obsahuje 12V zásuvku. Sedlo je takřka dokonalé, je opravdu příjemně pohodlné a je umístěno ve výšce 795 mm. Kompletní rozměry Yamahy XMAX 300 jsou 2185 x 1415 – 1465 x 775 mm, rozvor kol čítá 1540 mm a nádrž zvládne pojmout 13 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý.

Yamaha XMAX 300: Sportování na pohodové vlně

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je dle očekávání naprosto bez připomínek a NMAX je skútr vyrobený takřka bez jakékoliv patrné chybičky. Slícování všech částí je precizní, nikde nic nevrže ani při pomalejší jízdě po nekvalitních městských cestách a je zkrátka vidět, že si dala Yamaha při výrobě tohoto modelu záležet i na těch nejmenších detailech. Velkou pochvalu si zaslouží i design, který je velmi atraktivní a skvěle vypadá hlavně přední část s duálními světlometem a vysokým ochranným štítem. Co se týče ceny, tak XMAX 300 u nás startuje na částce 159 990 Kč s DPH a k dispozici je v modré, bílé a černé barvě.

Yamaha XMAX 300: Sportování na pohodové vlně

Verdikt
Yamaha NMAX 300 je opravdu výborný skútr se sportovním duchem, který se pyšní skvělým, dostatečně výkonným motorem, atraktivním designem a po všech stránkách moderní výbavou. Nabídne třeba kontrolu trakce a opravdu hodně objemný zavazadlový prostor pod sedlem, takže míra praktičnosti je víceméně bez připomínek. Pochválit musíme také stavitelné zadní odpružení, příjemný systém bezklíčového zapalování, povedenou palubní desku a stavitelný ochranný štít. Precizní dílenské zpracování je pak už jenom třešničkou na tomto povedeném dortu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XMAX 300: Sportování na pohodové vlně


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.