Přeposlat Kymco Like II 125i Exclusive: Dobře vypadající i jezdící skútr s virtuálním kokpitem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kymco Like II 125i Exclusive: Dobře vypadající i jezdící skútr s virtuálním kokpitem

14.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kymco Like II 125i je po všech směrech povedený skútr, který zaujme jak stylovým retro designem, tak dobrou výbavou a příjemným, úsporným motorem. Podvozek je moderní a nabídne povedenou kombinaci komfortu, jistoty a čitelnosti a hlavní hvězdou tohoto modelu je určitě digitální palubní deska Noodoe.

Kymco Like II 125i Exclusive: Dobře vypadající i jezdící skútr s virtuálním kokpitem

Motor
Skútr Kymco Like II 125i pohání naprosto klasický motor této kategorie, tedy vzduchem chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 125cc. Ten dostal do vínku vstřikování paliva, elektrický startér a poměrně sympatický výkon čítající 8.5 kW (11.6 koně) při 8500 ot/min. Motor samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro 4 a jedná se o velmi příjemnou pohonnou jednotku, která je jako stvořená pro každodenní používání. Běží velmi klidně, bez výraznějších vibrací a velmi ochotně reaguje na přidání plynu, takže je to hezky živý a svižný motor, který nemá s ráznějším rozpohybování tohoto skútru žádné větší potíže. Při rozjezdech ze semaforu budete určitě patřit k těm nejlepším, přičemž kromě města se tento jednoválec cítí poměrně dobře také na příměstských cestách a klasických okreskách. Maximální rychlost tohoto modelu se může přehoupnout lehce přes 100 km/h, ačkoliv nad hranicí 90 km/h už rychlost moc neroste a ideální cestovní rychlost se pohybuje okolo 80 km/h. Na okreskách tedy jde cestovat ještě docela komfortně, no na dálnice už tento model určený není. Dle výrobce produkuje tato jednotka 64 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy a papírová spotřeba byla spočítána na 2.8 litru paliva na 100 km. V reálném světě je spotřeba velmi podobná a víceméně bez jakýchkoliv problémů jde jezdit do 3 litrů paliva na 100 km. Převodovka je zastoupena bezestupňovým variátorem, takže řazení se nekoná a jízda je tak dokonale pohodlná.

Kymco Like II 125i Exclusive: Dobře vypadající i jezdící skútr s virtuálním kokpitem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto modelu jsou opravdu dobré a Kymco Like II 125i působí ve městě i mimo něj velmi dospěle a vyzrále. Podvozek nabídne výbornou jistotu za všech okolností, je velmi předvídatelný a zároveň je hezky komfortní i na méně kvalitních cestách. Kymco reaguje na změny směru jízdy ochotně, takže proplétání se hustým městským provozem je hračkou a jedná se o nejlepší disciplínu tohoto modelu. Jízda je čitelná a celkově je tento skútr naladěný na velmi přátelskou a pohodovou notu. Samotný podvozek je postavený na hydraulické teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme jednostrannou kyvnou vidlici a dva tlumiče, u kterých je dokonce možné nastavit předpětí pružiny ve dvou stupních. Tlumiče zvládnou velmi schopně filtrovat i výraznější nerovnosti a s takovými těmi klasickými českými silnicemi si poradí skvěle. Brzdy jsou pak naprosto bez připomínek a na obou kolech najdeme kotouče. Na tom předním sedí jeden kotouč o průměru 220 mm a vzadu najdeme kotouč o průměru 200 mm, přičemž brzdy jsou doplněny o systém ABS. Nástup brzdné soustavy je příjemně rychlý, výkon se dobře dávkuje a je ho dostatek, takže problémy nejsou ani při potřebě opravdu rázného zastavení.

Kymco Like II 125i Exclusive: Dobře vypadající i jezdící skútr s virtuálním kokpitem

Výbava
Výbava je velmi dobrá a verze Exclusive obsahuje třeba výše zmíněný brzdný systém ABS, který dodala společnost Bosch, LED světlomety, horní kufr, USB port, úložné prostory či kompletně digitální palubní desku s označením Noodoe. Míra praktičnosti je u tohoto modelu velmi dobrá, a kromě klasického úložného prostoru pod sedlem (vejde se do něj otevřená přilba, uzavřená však už ne) obsahuje také horní kufr (do něj už se uzavřená přilba vejde), vyklápěcí háček, na který je možné pověsit třeba tašku s nákupem a úložnou schránku před řidičem. Zatímco v prostoru pod sedlem se nachází klasická 12v zásuvka, schránka obsahuje USB port a určitě bychom měli dodat, že Kymco Like II 125i je možné propojit s chytrým telefonem, což je v dnešní době velmi žádaná vlastnost. Digitální palubní deska tak může ukazovat třeba zprávy z programu WhatsApp či podobných pisálků, avšak až se skútr zastaví, což je samozřejmě kvůli bezpečnosti. Jak jsme se již zmínili, výrobce označuje tuto digitální palubní desku Noodoe a jedná se o vlastně virtuální kokpit, u kterého jde upravit styl zobrazení a po propojení s telefonem umí palubní deska ukazovat třeba navigaci či informace o počasí. Je to velmi moderní, použitelné, a navíc to i skvěle vypadá. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 1915 x 1130 x 680 mm, sedlo je uloženo ve výšce 805 mm a nádrž zvládne pojmout 6.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je solidní. Kola disponují průměrem 12 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 130/70 vzadu.

Kymco Like II 125i Exclusive: Dobře vypadající i jezdící skútr s virtuálním kokpitem

Kvalita a spolehlivost
U skútrů Kymco nejsou v posledních letech žádné větší problémy s kvalitou zpracování a v drtivé většině případů se jedná o dobře vyrobené kousky. Platí to také pro Like II 125i, který působí velmi poctivým a kvalitním dojmem. Všechno sedí dobře na svém místě a nikde nic nevrže ani při jízdě po nekvalitních městských cestách. Pochválit musíme i velmi povedený design, který se veze na retro vlně a vzhledově může Like II 125i trochu připomínat klasické italské Vespy. Na závěr jsme si nechali cenu, která na našem trhu začíná na 79 990 Kč s DPH, což je vzhledem k tomu všemu, co tento model nabídne, poměrně příznivá částka.

Kymco Like II 125i Exclusive: Dobře vypadající i jezdící skútr s virtuálním kokpitem

Verdikt
Kymco Like II 125i je po všech směrech povedený skútr, který zaujme jak stylovým retro designem, tak dobrou výbavou a příjemným, úsporným motorem. Podvozek je moderní a nabídne povedenou kombinaci komfortu, jistoty a čitelnosti a hlavní hvězdou tohoto modelu je určitě digitální palubní deska Noodoe. Ta umožňuje propojení s chytrým telefonem a jedná se o vskutku hezký a moderní prvek, který je navíc skvěle použitelný. Pochválit musíme i dobrou praktičnost, perfektní použitelnost ve městě i mimo něj a příznivou cenu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kymco Like II 125i Exclusive: Dobře vypadající i jezdící skútr s virtuálním kokpitem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.