Přeposlat Ducati Scrambler Icon: Lepší než kdy dřív

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Scrambler Icon: Lepší než kdy dřív

12.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nový Scrambler Icon od Ducati je velmi přímočarým motocyklem, což je dobře, a právě jeho upřímnost je jednou z jeho hlavních předností. Na nic si nehraje a parádně funguje jak ve městě, při klidné jízdě, tak na okreskách plných zatáček a samozřejmě i na polních cestách, kde si docela libuje.

Ducati Scrambler Icon: Lepší než kdy dřív

Motor
O pohon všestranného stroje Scrambler Icon od Ducati se stará dvouválcový motor o zdvihovém objemu 803cc, který disponuje vzduchovým chlazením a válci uspořádanými do L. Kompresní poměr této jednotky je 11:1, samozřejmě má elektronické vstřikování paliva (pomocí 50 mm vstřikovací jednotky) a plní aktuální emisní normu Euro 4. Co se týče výkonu, tak na zadní kolo proudí 54 kW (73 koní) při 8250 ot/min a točivý moment dosahující hodnoty 67 Nm při 5750 ot/min. Není to tedy žádný plnokrevník a dalo by se říct, že výkonu je tak akorát a pro hromadu zábavy na okresce je ho dostatek, což je to, oč tu běží. Motor reaguje na přidání plynu víceméně okamžitě a něco jako prodlevu vůbec nezná, což je na jednu stranu dobře a na druhou až tak ne. Pocit až zbytečně zbrklé reakce na plyn není ve všech situacích příjemný, nicméně jde si na to zvyknout. V nižších otáčkách je tento dvouválec takový poklidnější, nicméně s rostoucími otáčkami roste také jeho síla, a to nejlepší předvádí v poslední třetině otáčkoměru, což platí jak pro výkon, tak pro zvukový projev. Spotřeba není nějak extra vysoká, a i při vyšším tempu se pohybuje okolo 5 – 5.5 litru paliva na 100 km, což je vcelku slušné. Při klidnější jízdě je možné dostat se i pod hranici pěti litrů.

Ducati Scrambler Icon: Lepší než kdy dřív

Jízda a ovladatelnost
Ducati u nové generace modelu Scrambler Icon přepracovalo podvozek a je to znát, jízdně je nová verze podstatně příjemnější než ta předchozí. Charakter podvozku je nově lehce měkčí, takže řidič neposkočí na každé menší nerovnosti, nicméně zábavy nabídne Icon více než kdy předtím. Jedná se o dokonale univerzální stroj, zvládá skvěle jak městský provoz, tak klasické okresky a je nesmírně schopný i mimo zpevněné silnice. Takové ty klasické polní a šotolinové cesty jsou prostředím, ve kterém se cítí jako ryba ve vodě a zvládne zde opravdu hodně. Samozřejmě to chce cit a zkušenosti, nicméně Icon se celkově dobře hodí také začínajícím jezdcům, které toho může hodně naučit. Ovladatelnost je velmi dobrá, díky příjemné hmotnosti (173 kg suchá) nejsou problémy ani při nižších rychlostech a Icon se nechává lehce přehazovat ze strany na stranu bez sebemenšího náznaku vzdoru. Samotný podvozek je postavený na 41 mm USD vidlici Kayaba vpředu a vzadu má své místo hliníková kyvná vidlice se stavitelnou jednotkou Kayaba, u které je možné upravit předpětí. Zdvih odpružení vpředu i vzadu je 150 mm. Brzdná soustava je výkonnostně naprosto dostatečná a skládá se z 330 mm poloplovoucího kotouče s čtyřpístkovým radiálním třmenem vpředu a vzadu sedí 245 mm kotouč doplněný o třmen s jedním pístkem.

Ducati Scrambler Icon: Lepší než kdy dřív

Výbava
Výbava je poměrně slušná a určitě se řadí k lepšímu nadprůměru. Majitel se může těšit třeba na přední LED světlomet s DRL, LED koncové světlo, LED blinkry, úložný prostor pod sedlem s USB zásuvkou, brzdný systém ABS a na kompletně digitální palubní desku. Ta se skládá z malého kulatého displeje, který disponuje velmi jednoduchou grafikou a všechno je tedy hezky přehledné a dobře čitelné za všech okolností. Samotný displej pak zobrazuje rychlost, otáčky, aktuálně zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, čas či ujeté kilometry. Vcelku pohodlné dvoumístné sedlo je umístěno ve výšce 798 mm, což je poměrně nízko a dosáhnout na zem tak není problém ani pro jezdce nižších postav. Nádrž zvládne pojmout 13.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je solidní a bez větších problémů přesahuje 250 km. Krásná černá litá kola disponují průměrem 18 palců vpředu, vzadu je to pak o palec méně a výrobce sáhl po pneumatikách Pirelli MT 60 o rozměrech 110/80 na předním a 180/55 na zadním kole. Přední světlomet je dostatečně výkonný, takže jízda je bez problémů i v horších světelných podmínkách a povedla se také zpětná zrcátka, která poskytnou dobrý přehled o dění vzadu.

Ducati Scrambler Icon: Lepší než kdy dřív

Kvalita a spolehlivost
Úroveň dílenského zpracování je víceméně bez výhrad, celá řada Scrambler od Ducati je vyrobená s příkladným smyslem pro detail a kvalitu.
Všechno skvěle lícuje a nikde nic nevrže nebo nedrncá ani při jízdě mimo klasické, pevné silnice. Žádné fatální problémy by neměly být ani v oblasti spolehlivosti, protože se jedná o relativně jednoduchý motocykl s léty prověřeným motorem, který má svůj původ v modelu Monster 796 a který platí za velmi odolnou jednotku. Ještě bychom měli zmínit, že motor má nastavený olejový servis na 12000 km nebo rok a velký Desmoservis je nastavený na 12000 km. Ducati Scrambler Icon stojí na našem trhu 235 000 Kč a jedná se tak o druhý nejlevnější model z řady Scrambler (po modelu Sixty2).

Ducati Scrambler Icon: Lepší než kdy dřív

Verdikt
Nový Scrambler Icon od Ducati je velmi přímočarým motocyklem, což je dobře, a právě jeho upřímnost je jednou z jeho hlavních předností. Na nic si nehraje a parádně funguje jak ve městě, při klidné jízdě, tak na okreskách plných zatáček a samozřejmě i na polních cestách, kde si docela libuje. Se Scramblerem jde mimo silnice dělat i vyloženě neplecha a umí hodně pobavit, ačkoliv všechno zvládá samozřejmě v rámci mezí a je potřeba si uvědomit, že to není drsný offroad stroj. Výbava je dostatečná, dílenské zpracování precizní a cena je poměrně rozumná, takže pokud hledáte nějakého stylového scrambler, Icon od Ducati je skvělou volbou.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Scrambler Icon: Lepší než kdy dřív


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.