Přeposlat Moto Morini Corsaro 1200 ZZ: Italský klasik staré školy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Morini Corsaro 1200 ZZ: Italský klasik staré školy

10.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Morini Corsaro 1200 ZZ je opravdu perfektní mašina, která nabízí povedenou kombinaci ovladatelnosti a bezprostřednosti s moderní výbavou, exkluzivitou a charakterním motorem. Ten je výkonný tak akorát, má nesmírně charismatický zvukový projev a na tomto stroji je nejlepší, jak skvěle umí vtáhnout do děje.

Moto Morini Corsaro 1200 ZZ: Italský klasik staré školy

Motor
Srdcem charismatického naháče Corsaro 1200 ZZ od italského výrobce Moto Morini je povedený, velmi charakterní dvouválec o zdvihovém objemu 1187cc. Tento motor disponuje válci sevřenými do úhlu 87 stupňů, má kapalinové chlazení a čtyři ventily na válec. Výkonnostně sice na první pohled nijak zvlášť neohromí, nicméně 102.5 kW (139 koní) při 8500 ot/min a točivý moment 125 Nm při 6750 ot/min naprosto, ale naprosto stačí. Pocitově je tento motor výkonný tak akorát a určitě je lepší mít výkon, který jde v pohodě využít než zbytečně přemotorovaný stroj, u kterého aby se člověk bál pořádně za to vzít. Jak už je dle posazení výkonu a točivého momentu patrné, motor je nastavený spíše na ,,spodek“ a velmi ochotně se sbírá už z nízkých otáček. Jakmile zařadíte šestý rychlostní stupeň, moc důvodů k podřazování už mít nebudete, a to ani při potřebě rychlejšího předjetí. Stačí zkrátka přidat plyn, motor ochotně a rychle zareaguje a za doprovodu charismatického zvukového projevu vyrazí Corsaro vpřed, i když se nacházíte v nižším patře otáčkoměru. Míra vibrací je nízká, a ačkoliv mírné vibrace jsou čas od času patrné, nijak neruší a spíše dotváří celkový charakter tohoto motoru. Maximální rychlost tohoto stroje je až 240 km/h, převodovka je klasicky šestirychlostní a je s motorem dobře sladěná, takže v tomto ohledu je všechno v nejlepším pořádku.

Moto Morini Corsaro 1200 ZZ: Italský klasik staré školy

Jízda a ovladatelnost
Původní Corsaro působilo na silnici trochu neohrabaně a obhrouble, no u nejnovější generace už to neplatí a jízdní vlastnosti se posunuly o míle dál. Pocitově tento naháč působí tak trochu jako stará škola, na všechno reaguje velmi ochotně, nenuceně a řidič se zde opravdu cítí jako součást stroje. Řízení je velmi komunikativní a prostřednictvím řídítek se k vám dostane spousta informací o dění na silnici. Corsaro se do zatáček skládá tak nějak samo a podvozek nabízí ideální směs jistoty, stability a skvělé ovladatelnosti. Je sice docela tuhý, ale určitě není zbytečně tvrdý a bez větších problémů si poradí s takovými těmi běžnými nerovnostmi, takže míra komfortu je, dá se říct, dostatečná. Pozice za řídítky je poměrně přirozená, a sice se sedí možná o trochu víc na ležáka než u obdobných strojů od konkurence, ale žádná velká překážka to není. Podvozek obsahuje kvalitní komponenty, a zatímco vpředu najdeme 46 mm obrácenou vidlici Mupo, vzadu sedí tlumič stejné značky a zdvih odpružení vpředu i vzadu je 135 mm. Přední i zadní odpružení pak umožňuje kompletní nastavení. Dostatečně výkonná brzdná soustava se skládá ze dvou 320 mm kotoučů vpředu, do kterých se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny Brembo M50 a vzadu najdeme 220 mm kotouč a dvoupístkový třmen.

Moto Morini Corsaro 1200 ZZ: Italský klasik staré školy

Výbava
Výbava sice možná není tak moderní a plná elektroniky, jako u hlavních konkurentů, ale i to utváří poměrně unikátní charakter tohoto stroje. Řidič se může těšit třeba na brzdný systém ABS (Bosch 9.1 MP, vypínatelný), rychlořazení, LED přední světlomety, kompletně digitální palubní desku či hromadu různých karbonových prvků. Již zmíněná digitální palubní deska je zastoupena barevným displejem s úhlopříčkou 5 palců a je možno navolit si několik povedených stylů zobrazení. Displej podává informace o všem důležitém, takže může ukazovat jak rychlost, tak otáčky, aktuálně zařazený převodový stupeň, teplotu, čas, ujeté kilometry nebo nastavení elektroniky. Grafika je poměrně moderní a font působí také hezky, takže palubní desku hodnotíme jako povedenou. Na délku tato mašina měří 2070 mm, sedlo je umístěno ve výšce 860 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1450 mm. Pohotovostní hmotnost čítá 192 kg a nádrž zvládne pojmout 18 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je poměrně rozumný (rekordy ale v tomto směru určitě trhat nebudete). Krásná litá kola disponují průměrem 17 palců vpředu i vzadu a jsou na nich osazeny pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu. Přední duální světlomet je dostatečně výkonný a prostřednictvím zpětných zrcátek se k vám dostane dostatek informací o dění vzadu.

Moto Morini Corsaro 1200 ZZ: Italský klasik staré školy

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je víceméně bez připomínek a prakticky odpovídá zařazení tohoto stroje mezi prémiové a exkluzivní produkty. Mašina je příkladně poskládaná, všechno skvěle sedí na svém místě a výrobce vsadil na samé kvalitní komponenty i materiály. Žádné problémy by pak neměly nastat ani v otázce spolehlivosti a při alespoň standardní údržbě a dodržování servisu by mělo Corsaro šlapat naprosto suverénně bez jakýchkoliv neduh. Velkou pochvalu si zaslouží i design, který sice není na první pohled nějak extra výrazný či exotický, ale Corsaro má své neoddiskutovatelné kouzlo pramenící hlavně z přední části s duálními světlomety. Jak jsme se již zmínili, jedná se o vcelku exkluzivní kousek a tomu odpovídá i cena, která se pohybuje okolo 500 000 Kč. Corsaro 1200 ZZ je tak ještě dražší než podobně koncipovaný stroj Aprilia Tuono V4 1100 Factory, který platí za premianta této třídy.

Moto Morini Corsaro 1200 ZZ: Italský klasik staré školy

Verdikt
Moto Morini Corsaro 1200 ZZ je opravdu perfektní mašina, která nabízí povedenou kombinaci ovladatelnosti a bezprostřednosti s moderní výbavou, exkluzivitou a charakterním motorem. Ten je výkonný tak akorát, má nesmírně charismatický zvukový projev a na tomto stroji je nejlepší, jak skvěle umí vtáhnout do děje. Corsaro 1200 ZZ je motocykl, který se opravdu řídí a který nabízí to pořád omílané spojení řidiče se strojem jako celkem. Podvozek je moderní, velmi dobře vyladění a všechno, tedy motor, brzdy a řízení, zde funguje ve výtečné symbióze. Úroveň dílenského zpracování je perfektní, a i když je cena vysoká, Corsaro 1200 ZZ si ji víceméně dokáže obhájit a za své nemalé peníze dostanete stroj, kterých na silnici moc nepotkáte a který je originál každým coulem.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Morini Corsaro 1200 ZZ: Italský klasik staré školy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.