Přeposlat Slavný Triumph Speed Twin se vrací na scénu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Slavný Triumph Speed Twin se vrací na scénu

07.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jedno z nejslavnějších jmen v historii motocyklového průmyslu Velké Británie se vrací na scénu. Triumph totiž představil svůj nový stroj s označením Speed Twin, který spadá do ranku klasických motocyklů s retro nádechem.

Slavný Triumph Speed Twin se vrací na scénu

První Triumph Speed Twin vznikl ještě před 2. světovou válkou, a to v roce 1938 (představen byl o rok dřív) a vyráběl se po dva roky. Jeho srdcem byl vertikální dvouválec o objemu 500cc s OHV rozvodem, který byl vsazený v lehkém rámu a jednalo se o první opravdový úspěch tohoto typu motoru. V roce 1947 se Speed Twin vrátil na scénu a dalo by se říct, že v poválečném období se postaral o to, že firma Triumph jako taková přežila a Speed Twin v tomto období formoval celý motocyklový průmysl ve Velké Británii. Prakticky každý větší výrobce na ostrovech v té době nabízel podobné stroje se stejně řešenou pohonnou jednotkou a s klidem můžeme říct, že tento motor, pod kterým je podepsaný Edward Turner, byl revoluční. Model Speed Twin se vyráběl až do roku 1966 a poté ze scény zmizel, nicméně to samozřejmě neplatilo o motoru, u kterého se pokračovalo ve vývoji. Triumph nyní označení Speed Twin oživuje a představení nové generace se událo na exkluzivní akci v Paříži teprve před několika dny. Zařazením se jedná o moderní klasiku, což je ostatně označení celé jedné kategorie motocyklů v portfoliu Triumphu, která k dnešnímu dni čítá 12 strojů a jedná se o suverénně nejrozsáhlejší kategorii v nabídce tohoto tradičního britského výrobce.

Slavný Triumph Speed Twin se vrací na scénuSlavný Triumph Speed Twin se vrací na scénu

Novinka se zařadí na samotný vrchol této třídy a bude stát bok po boku s novým modelem Scrambler 1200. Řada moderních klasik byla pro Triumph zcela jistě trefou do černého, protože tyto krásné stroje jsou páteří firmy, jsou velmi populární a výborně se prodávají. Nejinak tomu určitě bude i u nového modelu Speed Twin, který vypadá prostě parádně a Triumphu se opět povedlo výtečně zkombinovat retro styl a moderními prvky. Dominantním prvkem tohoto stroje je přední část s poměrně rozměrným, kruhovým světlometem, který je postavený na LED technologii a skvěle vypadají i zpětná zrcátka ukotvená na koncích řídítek. Při bočním pohledu vynikne dynamický profil, nádrž vyvedená v tradičním stylu a celkový design hezky dotváří krásné koncovky výfuku vyvedené po obou stranách motocyklu. Za zmínku určitě stojí i přední vidlice s gumovou ochranou a dva klasické zadní tlumiče. Rám je nový, jeho základ najdeme v rámu modelu Thruxton R a podvozek je poměrně moderní, ačkoliv přední vidlice postrádá možnost nastavení. Vpředu najdeme 41 mm cartridge vidlici KYB se zdvihem 120 mm a vzadu sedí duální tlumič stejné značky se stejným zdvihem.

Slavný Triumph Speed Twin se vrací na scénuSlavný Triumph Speed Twin se vrací na scénu

Přední odpružení sice postrádá možnost nastavení, ale zadní už nastavit jde a je u něj možné klasicky nastavit předpětí pružiny. Brzdná soustava obsahuje dva kotouče o průměru 305 mm vpředu, které jsou doplněny o čtyřpístkové třmeny od Bremba a vzadu najdeme 220 mm kotouč a dvoupístkový třmen Nissin. Skvěle vypadající ploché sedlo je umístěno ve výšce 807 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1430 mm a suchá hmotnost tohoto stroje čítá 196 kg. Stylová nádrž pak zvládne pojmout 14.5 litru paliva. Lehká litá kola se sedmi paprsky sice vypadají docela hezky, ale k tomuto retro stylu by se o trochu lépe hodila nějaká hezká, vyplétaná kola. Každopádně, výrobce použil kola o průměru 17 palců a na nich jsou osazeny pneumatiky Pirelli Rosso Corsa o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Výbava této novinky je velmi dobrá a obsahuje třeba plyn ride-by-wire, ABS systém, stavitelnou kontrolu trakce, tři jízdní režimy (Road, Rain a Sport) či kontrolu tlaku v pneumatikách. Palubní deska je vyvedena v retro stylu a skládá se ze dvou analogových budíků, které obsahují malý displej ve spodní části.

Slavný Triumph Speed Twin se vrací na scénuSlavný Triumph Speed Twin se vrací na scénu

Zatímco vlevo má své místo tachometr, vpravo je umístěný otáčkoměr a již zmíněné displeje ukazují údaje z palubního počítače. Řidič dostane informace o aktuálně zařazeném převodovém stupni, stavu paliva v nádrži, dojezdu na zbývající palivo a displeje dále ukazují také čas, ujeté kilometry, spotřebu, servis a samozřejmě i nastavení elektroniky. Co se týče motoru, tak zadní kolo této novinky pohání paralelní dvouválec s kapalinovým chlazením, který disponuje SOHC rozvodem a zdvihovým objemem 1200cc. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 72 kW (98 koní) při 6750 ot/min a dosahuje točivého momentu 112 Nm, který je k dispozici při 4950 ot/min. Motor se pyšní vícebodovým elektronickým vstřikováním paliva, plní aktuální emisní normu Euro4 a výrobcem vypočítaná kombinovaná spotřeba je 4.8 litru. Nový Triumph Speed Twin se do prodeje dostane někdy v okolí jara 2019 a oficiální cena by měla být odhalena v lednu. Novinka bude k dispozici ve třech barevných variantách s označením Silver Ice / Storm Grey, Korosi Red / Storm Grey a Jet Black a Triumph bude k tomuto modelu samozřejmě nabízet i bohaté příplatkové příslušenství včetně oblečení.

Slavný Triumph Speed Twin se vrací na scénuSlavný Triumph Speed Twin se vrací na scénu
 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Slavný Triumph Speed Twin se vrací na scénu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.