Přeposlat Ariel Ace R: Skvělá ukázka precizního britského inženýrství

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ariel Ace R: Skvělá ukázka precizního britského inženýrství

05.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ariel Ace R je nekompromisní sportovní nářadí, které dokonale funguje a zároveň je to exotický, sběratelský kousek, jehož cena bude pravděpodobně stoupat. Jedná se o stroj plný těch nejlepších komponent, prémiových materiálů typu karbonu a samozřejmě obsahuje náležitě moderní elektronickou výbavu.

Ariel Ace R: Skvělá ukázka precizního britského inženýrství

Motor
Standardní Ariel Ace používá motor od Hondy (z modelu VFR1200), a to konkrétně čtyřválec o zdvihovém objemu 1237cc a výkonu 173 koní a 131 Nm. Limitovaná edice Ace R, jejíchž všech deset kusů již bylo prodáno, disponuje notně přepracovanou jednotkou se zdvihovým objemem zvýšeným 1267.4cc, novými, zakázkovými písty či vačkami z nerezové oceli. Výsledkem je výkon navýšený na 148 kW (201 koní) a točivý moment o hodnotě 143 Nm, což jsou hodnoty budící zasloužený respekt. Dynamika tohoto stroje je fantastická už v základní verzi se 173 koňmi, no limitovaná edice R s o více než 15 % vyšším výkonem už je opravdu nekompromisní raketa, která při prvním pořádném protočení plynu vyleká i zkušenější jezdce. S plynem to u této mašiny chce po většinu času zkrátka jednat jemně a dávkovat ho s citem, jinak hrozí průšvih (hlavně s vypnutou kontrolou trakce). Odezva na přidání plynu je neuvěřitelně blesková a za vypíchnutí stojí také zvukový projev motoru, který vyvolává husí kůži po celém širém okolí. Při předjíždějí je opravdu radost se do té symfonie zaposlouchat a Ariel Ace R je určitě jedem z nejlépe znějících motocyklů všech dob. Maximální rychlost tohoto stroje se může vyšplhat až na 296 km/h, takže je v této disciplíně o více než 30 km/h lepší než standardní verze. Spotřeba se pohybuje okolo 7.5 – 8 litrů na 100 km/h, ale je u takto exotické a drahé mašiny podružný údaj.

Ariel Ace R: Skvělá ukázka precizního britského inženýrství

Jízda a ovladatelnost
Když postavíte Ariel Ace R na váhu, ručička ukáže hmotnost 235 kg, a to opravdu není málo. Na druhou stranu, motocyklu se tato hmotnost daří skvěle maskovat a pod rukama působí až překvapivě lehkým dojmem. S naprostou samozřejmostí a lehkostí mění směr, ochotně se nechá překládat z jedné strany na druhou a agilita je opravdu výtečná. Ostatně, firma Ariel se proslavila nesmírně agilním okruhovým vozem Atom a bylo by s podivem, kdyby byl motocykl stejného jména nějak neohrabaný nebo těžkopádný. Tento stroj umí v pravých rukách rozdávat zábavu plnými hrstmi a je jasné, že k jeho dokonalému zvládnutí to už chce hodně zkušeností a pevnou ruku. Podvozek je, stejně jako drtivá většina ostatních prvků, naprosto špičkový a asi nikoho nepřekvapí, že komponenty dodala švédská firma Öhlins, která je oproti ostatním výrobcům podobných prvků o třídu výš. Na předním kole najdeme 43 mm vidlici Öhlins R&T a vzadu má své místo kyvná vidlice a tlumič stejné značky, přičemž přední i zadní odpružení je plně stavitelné. V základním nastavení působí podvozek možná až zbytečně tvrdě, ale je otázkou pár úprav to změnit a přizpůsobit si ho obrazu svému. Brzdná soustava je nekompromisně výkonná a ještě dodáme, že na konstrukci celého tohoto motocyklu byl hojně použit karbon.

Ariel Ace R: Skvělá ukázka precizního britského inženýrství

Výbava
Karbonem jsme v předchozí kapitole skončili a v nové kapitole tímto lehkým a tvrdým materiálem zase začneme. Výrobce použil opravdu hodně karbonových komponent a na tomto stroji najdeme třeba karbonovou nádrž, karbonovou kapotáž, a dokonce i karbonová kola, která dodala společnost BTS. Špičkový podvozek jsme zmínili výš a výbava dále obsahuje třeba závodní, kompletně digitální palubní desku, kontrolu trakce, brzdný systém ABS či rychlořazení. Jedná se o drahý a opravdu špičkový, moderní motocykl, který je postavený jen na tom nejlepším. Již zmíněná digitální palubní deska má velmi jednoduchou, až spartánskou grafiku a displej zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, aktuálně zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, teplotu či ujeté kilometry. Sedlo je umístěno ve výšce 745 mm a nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, což není žádná velká sláva a vzhledem k pořádně výkonnému čtyřválci je dojezd na jedno natankování spíše průměrný (pohybuje se okolo 190 km). Na druhou stranu, tohle není mašina určená k cestování napříč kontinenty a její přednosti jsou jinde, takže to lze omluvit. Krásná karbonová kola mají 17 palců a výrobce na nich použil pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/50 vzadu.

Ariel Ace R: Skvělá ukázka precizního britského inženýrství

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování dostane majitel to, co lze od prémiového, částečně ručně vyráběného stroje s astronomickou cenovkou očekávat. Tím je naprosto dokonalá, prakticky bezchybná kvalita zpracování s až chorobnou pozorností ke každému detailu. Precizní zpracování jde ruku v ruce se spolehlivostí, která by měla být naprosto bezproblémová a mechanicky by se mělo jednat o odolný stroj. Podvozek je synonymem kvality a to platí také pro motor od Hondy, který je sice trochu ,,poladěný“, ale je to poctivé a bytelné železo, které několik koní navíc v pohodě zvládne. Jak jsme se již zmínili, Ariel vyrobil pouze 10 kusů tohoto stroje a všechny jsou již u svých majitelů, takže pokud máte o tuto mašinu za 60 tisíc liber (1,75 milionu Kč) zájem, budete muset počkat, až ho bude jeden z aktuálních majitelů prodávat (za podstatně vyšší cenu, samozřejmě).

Ariel Ace R: Skvělá ukázka precizního britského inženýrství

Verdikt
Ariel Ace R je nekompromisní sportovní nářadí, které dokonale funguje a zároveň je to exotický, sběratelský kousek, jehož cena bude pravděpodobně stoupat. Jedná se o stroj plný těch nejlepších komponent, prémiových materiálů typu karbonu a samozřejmě obsahuje náležitě moderní elektronickou výbavu. Čtyřválcový motor je od Hondy, je vyladěný na vyšší výkon a poskytuje tomuto stroji opravdu dechberoucí dynamiku. Podvozek je postavený na komponentech od firmy Öhlins, je plně stavitelný a zmínit musíme i výkonné brzdy Nissin se šestipístkovými třmeny vpředu. Dílenské zpracování je precizní a žádné problémy by neměly nastat ani v otázce spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ariel Ace R: Skvělá ukázka precizního britského inženýrství


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.