Přeposlat Honda Forza 300: Svižný a skvěle jezdící skútr do každého prostředí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Forza 300: Svižný a skvěle jezdící skútr do každého prostředí

03.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda Forza 300 navázala na svého předchůdce naprosto s přehledem a v drtivé většině vlastností ho vlastně i překonala. Nová verze je podstatně hezčí, agilnější, příjemněji se řídí a je také lépe vybavená. Ve své třídě se zkrátka jedná o jeden z nejlepších skútrů a je to navíc dokonalý univerzál.

Honda Forza 300: Svižný a skvěle jezdící skútr do každého prostředí

Motor
O pohon skútru Honda Forza 300 se stará kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 279cc, který disponuje čtyřventilovým rozvodem a kompresním poměrem 10,5:1. V oblasti výkonu je na tom tato jednotka opravdu dobře, na zadní kolo posílá hezkých 18.5 kW (25 koní) při 7000 ot/min a točivý moment dosahující hodnoty 27.2 Nm při 5750 ot/min. Jedná se o stejný motor, jako u modelu SH300i a vzhledem k vysokému výkonu je jasné, že dynamika je bez výhrad perfektní a v tomto ohledu patří Forza 300 k těm nejlepším. Rozjezdy ze semaforů jsou příkladně svižné a jen tak někdo si na vás v této disciplíně nevyšlápne, přičemž na hranici 90 km/h se tento skútr dostane rychleji, než stačíte mrknout. Na 90 km/h to ale samozřejmě nekončí a Honda na svých stránkách uvádí maximální rychlost necelých 130 km/h, nicméně není vůbec žádný problém dostat se na hranici 140 km/h nebo ještě o kousek dál. Dálniční maximum je tedy možné zcela bezpečně překonat a Forzu 300 můžeme s klidem označit za cestovní skútr, protože nemá problémy ani s delšími přesuny ve vyšších rychlostech. Motor jinak běží velmi klidně, takřka bez vibrací a odezva na přidání plynu je příkladná. Co se týče spotřeby, tak není vůbec žádný problém jezdit do čtyř litrů na 100 km a s klidnější rukou to jde i níž (okolo 3.5 litru).

Honda Forza 300: Svižný a skvěle jezdící skútr do každého prostředí

Jízda a ovladatelnost
Nová generace tohoto modelu je oproti té předchozí o 26 mm kratší, o 12 kg lehčí a rozvor kol byl zredukován o 35 mm. Výška sedla se naproti tomu zvýšila, o 67 mm a řízení bylo přepracováno, což znamená, že řidič se teď cítí v centru dění mnohem víc než předtím. Nový model je mnohem agilnější než ten předchozí a je podstatně příjemnější na ovládání ve všech rychlostech. Odezva na změny směru jízdy je perfektní a příkladná je i stabilita, takže Forza 300 se cítí dobře jak v pomalejším, městském provozu, tak mimo město, kde udrží bez problémů krok i s rychlejšími účastníky silničního provozu. Právě na okreskách vynikne opravdu příjemné, agilní řízení a velmi dobrá ergonomie. Posed za řídítky je pohodlný a přirozený a elektronicky stavitelný (v rozmezí 140 mm) ochranný štít nabídne dobrou ochranu před větrem i ve vyšších rychlostech. Díky pohodlnému sedlo a příjemnému posedu tak nebudete unavení nebo rozlámaní ani po delším cestování. Míra komfortu je dobrá a podvozek postavený na teleskopické vidlici vpředu a dvou tlumičích vzadu si dobře poradí s většinou takových těch klasických nerovností. Dostatečně výkonná brzdná soustava je pochopitelně kompletně kotoučová a obsahuje 256 mm kotouč vpředu a 240 mm kotouč vzadu.

Honda Forza 300: Svižný a skvěle jezdící skútr do každého prostředí

Výbava
V tomto ohledu se Honda opravdu vyšvihla a Forza 300 patří mezi nejpraktičtější a nejlépe vybavené skútry ve své kategorii. Jak jsme se již zmínili, ochranný štít je elektronicky stavitelný a tento úkon je tak rychlý, že připomíná gilotinu pozpátku. Ve výbavě pak neschází ani brzdný systém ABS, kompletní LED osvětlení, objemný zavazadlový prostor, moderní palubní deska či dokonce kontrola trakce, kterou Honda označuje zkratkou HSTC (Honda Selectable Torque Control). Zavazadlový prostor pod sedlem má objem 53.5 litru, takže bez problémů pojme dvě plnohodnotné přilby, a ještě něco málo zbyde. V oblasti před řidičem se pak nachází odkládací prostor s 12v zásuvkou, jako stvořený pro uschování a nabití mobilního telefonu. Palubní deska se skládá ze dvou analogových budíků (vlevo je tachometr a vpravo otáčkoměr) a mezi nimi je umístěný displej palubního počítače. Ten vám poskytne užitečné informace třeba o stavu paliva v nádrži, spotřebě, ujetých kilometrech, času, dojezdu na zbývající palivo či teplotě chladicí kapaliny. Ukazuje dokonce i teplotu vzduchu a napětí baterie, takže informací je opravdu dostatek. Kompletní rozměry Forzy 300 jsou 2140 x 1470 x 755 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1510 mm a sedlo je umístěno ve výšce 780 mm. Nádrž zvládne pojmout 11.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý.

Honda Forza 300: Svižný a skvěle jezdící skútr do každého prostředí

Kvalita a spolehlivost
Od Hondy se většinou očekává jen ta nejvyšší kvalita zpracování a dostal ji do vínku i tento nový skútr. Všechny komponenty sedí dobře na svém místě, nikde nic nedrncá nebo nevrže ani na méně kvalitních cestách a všechno je precizně slícováno. Žádné problémy by neměly být ani se spolehlivostí, jednoválcový motor je už prověřený a měl by bez větších problémů běžet snad věčně. Velkou pochvalu si zaslouží i design, který je vyvedený v hezky sportovním střihu a skvěle vypadá hlavně přední maska se vzorem typických křídel Hondy. Model Forza 300 je na našem trhu dostupný ve čtyřech barvách (šedá, černá, bílá a modrá) a cena startuje na částce 139 900 Kč s DPH.

Honda Forza 300: Svižný a skvěle jezdící skútr do každého prostředí

Verdikt
Honda Forza 300 navázala na svého předchůdce naprosto s přehledem a v drtivé většině vlastností ho vlastně i překonala. Nová verze je podstatně hezčí, agilnější, příjemněji se řídí a je také lépe vybavená. Ve své třídě se zkrátka jedná o jeden z nejlepších skútrů a je to navíc dokonalý univerzál. Dobře se s ním jezdí jak ve městě, tak na klasických okreskách a díky výkonnému motoru zvládne bez mrknutí oka i dálnici a delší přesuny ve vyšších rychlostech. Velkou pochvalu si určitě zaslouží také bohatá výbava, skvělá ergonomie a vysoká úroveň praktičnosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Forza 300: Svižný a skvěle jezdící skútr do každého prostředí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.