Přeposlat Nejlepší motocykly skupiny A2 pro nadcházející sezónu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nejlepší motocykly skupiny A2 pro nadcházející sezónu

30.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Řidičský průkaz skupiny A2 je takovým vstupem do světa klasických motocyklů a toto oprávnění lze získat po dovršení věku 18 let. I když jsou mašiny spadající pod tuto restrikci výkonnostně omezené, je možné mezi nimi najít opravdu zajímavé kousky a dnes se podíváme na seznam těch nejlepších, které se chystají do prodeje.

Nejlepší motocykly skupiny A2 pro nadcházející sezónu

Motocykly spadající do kategorie A2 můžou mít maximální výkon 35 kW (necelých 48 koní) a někteří výrobci to dělají tak, že nabízí lehce přiškrcené varianty svých ,,plnotučných“ mašin (samozřejmě ale ne všichni). Maximální výkon 35 kW ale pochopitelně neznamená nudné stroje a i mezi A2 motocykly je možné najít parádní a pořádně ,,cool“ mašiny. Pojďme se podívat na stroje, které budou v modelovém roce 2019 platit v kategorii ,,pro mlaďochy“ mezi ty nejlepší.

Husqvarna Svartpilen 701
Tohle je zcela jistě jeden z nejzajímavějších motocyklů poslední doby a 18letý mladík na takto vypadajícím stroji udělá určitě hodně parády. Hlavní zbraní tohoto motocyklu je zcela jistě jeho parádní design, který působí hodně futuristicky a zároveň retro, a pokud bychom vybírali novou služební mašinu pro Batmana, tahle by byla určitě v širším výběru. Celkově je tak trochu steampunk a míra úžasu je u tohoto stroje opravdu hodně vysoká. O pohon Husqvarny Svartpilen 701 se stará jednoválec o zdvihovém objemu 692.7cc, který disponuje kapalinovým chlazením a ve standardu výkonem 55 kW (75 koní). Pro potřeby A2 licence byl ale samozřejmě snížený na oněch maximálních 35 kW. Podvozek je stavitelný a je postavený na 43 mm USD vidlici WP vpředu a vzadu sedí tlumič od stejné firmy, přičemž zdvih předního i zadního odpružení je 150 mm. Brzdy jsou kompletně kotoučové, dodala je společnost Brembo a ve výbavě tohoto stroje najdeme třeba brzdný systém ABS od firmy Bosch nebo retro digitální palubní deska. Velkým plusem této mašiny je, že po dosažení vyššího věku (minimálně 24 let) a pořízení klasického řidičáku A1 bude stačit restrikci výkonu odstranit a budete mít jeden z nejlepších jednoválců na trhu v plnotučném provedení.

Nejlepší motocykly skupiny A2 pro nadcházející sezónuNejlepší motocykly skupiny A2 pro nadcházející sezónu

Honda CBR500R
Tento klasický superbike získal pro modelový rok 2019 nový, notně přepracovaný kabátek a také několik dílčích změn typu vylepšené jízdní pozice či kompletních LED světel. I motor se dočkal různých vylepšení, palubní deska je nová a design se inspiroval u většího superbiku CBR1000RR. Motor tohoto stroje nebyl pro potřeby A2 licence nijak omezován, protože Honda tento povedený a velmi populární superbike vyvíjela jako A2 motocykl od začátku, takže jeho výkon je prostě a jednoduše 35 kW, žádná výkonnější či ,,plnotučná“ verze CBR500R neexistuje. Zde použitý motor má dva válce, zdvihový objem 471cc a disponuje kapalinovým chlazením. Maximum točivého momentu dosahuje hodnoty 43 Nm a ve standardní výbavě tohoto stroje najdeme třeba dvoukanálový systém ABS. Palubní deska je kompletně digitální a zobrazuje všechny důležité informace typu aktuální rychlosti a otáček či zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži nebo ujeté kilometry. Podvozek se skládá ze 41 mm teleskopické vidlice vpředu a vzadu najdeme kyvné rameno a tlumič s možností nastavení tuhosti v pěti úrovních (přední odpružení umožňuje nastavení předpětí). Nová Honda CBR500R vstoupí již brzy do prodeje a dostupná bude ve třech barevných variantách (červená Grand Prix, šedá Matt Axis a bílá Pearl Metalloid).

Nejlepší motocykly skupiny A2 pro nadcházející sezónuNejlepší motocykly skupiny A2 pro nadcházející sezónu

Kawasaki Z400
V roce 2019 se dočkáme i této novinky od Kawasaki, která spadá do kategorie naháčů a jedná se o přímého následovníka staršího stroje Z300. Proti svému předobrazu je nový Zed lehčí, výkonnější, lépe vybavený a samozřejmě po všech stránkách modernější. Kawasaki Z400 je vlastně nahá verze superbiku Ninja 400 a motorově jsou na tom oba tito sourozenci naprosto stejně. Kapalinou chlazený, paralelní dvouválec o zdvihovém objemu 399cc disponuje výkony 33.4 kW (45 koní) a točivým momentem 38 Nm, takže sice neždíme A2 restrikci až na dřeň, ale to samozřejmě ničemu nevadí. Z výbavy tohoto hezkého naháče, který je vyvedený v tradičních tvarech Kawasaki, bychom měli zmínit třeba digitální palubní desku, nezbytný ABS systém, LED světla nebo kotoučové brzy od firmy Nissin (od této firmy je také ABS). Brzdná soustava disponuje 310 mm kotoučem vpředu a podvozek je postavený na teleskopické vidlici vpředu a odpružení Uni-Trak s plynovým tlumičem vzadu, přičemž u zadního odpružení je možné v pěti stupních nastavit předpětí. Převodovka je klasicky šestirychlostní a kromě klasické, černo-zelené barevné kombinace, bude nový Zed 400 dostupný i v červeno-černém kabátku.

Nejlepší motocykly skupiny A2 pro nadcházející sezónuNejlepší motocykly skupiny A2 pro nadcházející sezónu

Yamaha R3
Výčet nejlepších A2 strojů pro nadcházející sezónu ukončíme u dalšího japonského výrobce, a to u Yamahy. Nový model R3 je A2 superbike, který se v nejnovější generaci svým vzhledem inspiroval u modelu R1M a zcela jistě bude ve své třídě patřit k těm nejlepším. Tipujeme, že víc zábavy v kategorii A2 jiný stroj neposkytne. Hlavní devízou nové Yamahy R3 je její velmi nízká hmotnost, která se zastavila na hodnotě 169 kg, přičemž tento údaj je mokrá hmotnost včetně všech náplní. Motor má dva válce, kapalinové chlazení, DOHC rozvod a disponuje výkonem 30.9 kW (42 koní). Točivý moment se zastavil na hodnotě 29.6 Nm a ani zde výrobce nevyužil možnost mít až 35 kW, ale v tomto případě je všechno o co nejnižší hmotnosti, z čehož bude vyplývat vysoký faktor zábavy. Ve výbavě tohoto stroje najdeme opět kompletní LED světla, ABS či moderní podvozek s 37 mm přední USD vidlicí KYB a lehká 17 palcová kola. Za zmínku určitě stojí také ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy čítající 50/50, díky čemuž by měla být Yamaha R3 opravdu hbitým, pohotovým a zábavným strojem za všech okolností. Palubní deska je dle aktuálních zvyklostí kompletně digitální, a kromě rychlosti či otáček nabídne informace o zařazeném převodovém stupni, spotřebě či stavu paliva v nádrži. Yamaha R3 bude k dispozici v modré a černé barevné variantě a prodávat se začne v lednu 2019.

Nejlepší motocykly skupiny A2 pro nadcházející sezónuNejlepší motocykly skupiny A2 pro nadcházející sezónu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nejlepší motocykly skupiny A2 pro nadcházející sezónu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.