Přeposlat Kawasaki představila druhou generaci retro mašiny W800

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki představila druhou generaci retro mašiny W800

28.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Kawasaki představila novou generaci svého populárního retro stroje s označením W800, který nás v roce 2016 předčasně opustil. Nová generace vypadá opravdu povedeně, tak se pojďme podívat, co všechno vlastně nabídne.

Kawasaki představila druhou generaci retro mašiny W800

Kawasaki W800 spadá do velmi populární kategorie retro motocyklů a tento stroj vznikl v první generaci v roce 2011. Jednalo se o odkaz na slavnou W sérii s trojicí modelů, které se prodávaly v letech 1967 – 1975 a které si vydobyly opravdu vysokou popularitu. Hlavním znakem těchto strojů byl dvouválcový motor se vzduchovým chlazením a OHV rozvodem, což dodržuje i nejnovější generace. Kawasaki W800 vznikla jako nástupce staršího kousku W650, který se vyráběl v letech 1999 – 2007 a Kawasaki přišla s touto retro řadou v době, kdy tento styl ještě až tak nefrčel. Vraťme se ale zpět k původnímu modelu W800, který si za těch pouhých pět let produkce (vyráběl se v letech 2011 - 2016) získal srdce nejednoho motocyklového nadšence. V roce 2016 této mašině zlomila vaz nová emisní norma Euro4, který už byla pro původní motor nesplnitelná a Kawasaki se zřejmě nechtělo investovat do nějaké výraznější modernizace. Tento tradiční japonský výrobce sice bez retro motocyklů nezůstal, nicméně povedené Z900 Café a Z900 RS jsou už cenově úplně někde jinde. Vypadá to ale, že nářky fanoušků byly opravdu hodně hlasité a v Japonsku se rozhodli, že si W800 zaslouží novou generaci, která už bude aktuální emisní normu plnit.

Kawasaki představila druhou generaci retro mašiny W800Kawasaki představila druhou generaci retro mašiny W800

Výrobce uvádí, že druhá generace W800 je z 90 % celá nová, takže obsahuje hromadu nových komponent a samozřejmě i přepracovaný motor. Ten je na tom v oblasti výkonu, objemu, a i třeba chlazení stejně, jako motor předchozí a stejná zůstala i retro pětistupňová převodovka. Tato novinka bude k dispozici hned ve dvou variantách s označením Street a Café a rozdíl mezi nimi je dobře patrný hned na první pohled. Zatímco model Street je takovým tím klasickým retro cruiserem s minimální kapotáží, varianta Café disponuje předním světlometem umístěným v minimalistické kapotáži s decentním ochranným štítem, sníženými řídítky a typickým sedlem pro jednoho (verze Street má sedlo víc protažené dozadu a je dvoumístné). Design těchto sourozenců je opravdu parádní a Kawasaki se opět povedlo skvěle trefit onu hranici mezi retro a moderním vzhledem. Oba tyto stroje jsou samozřejmě nesmírně retro, ale zároveň jsou to i moderní mašiny plné různých moderních prvků a hezkých detailů. Přední světlomet je klasicky kruhový, je postavený na LED technologii, což už dnes nikoho nepřekvapí a dobře vypadají i kruhová zpětná zrcátka.

Kawasaki představila druhou generaci retro mašiny W800Kawasaki představila druhou generaci retro mašiny W800

V oblasti designu hezky vynikne třeba přední vidlice s klasickou gumovou ochranou, velmi ladně působící nádrž nebo dva krásné, nízko položené výfuky, které jsou vyvedeny po obou stranách motocyklu. Pochválit musíme i stylová vyplétaná kola o průměru 19 palců vpředu a 18 palců vzadu a výrazné W umístěné na nádrži, které značí řadu. Podvozek je postavený na 41 mm teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme dva tlumiče, na každé straně jeden a dá se předpokládat, že minimálně vzadu budou tlumiče stavitelné (první generace umožňovala vzadu nastavení předpětí pružiny v pěti úrovních). Aktuálně použitá přední vidlice je s průměrem 41 mm oproti předchozí generaci robustnější (ta obsahovala vidlici o průměru 39 mm), nicméně informaci o zdvihu předního a zadního odpružení Kawasaki prozatím nezveřejnilo. To platí i o celkových rozměrech, výšce sedla nebo objemu nádrže a na kompletní specifikace si tedy budeme muset ještě chvíli počkat. Brzdná soustava je kompletně kotoučová a skládá se z kotouče o průměru 320 mm vpředu a 270 mm vzadu, přičemž do předního kotouče se zakusuje dvoupístkový třmen.

Kawasaki představila druhou generaci retro mašiny W800Kawasaki představila druhou generaci retro mašiny W800

Co si určitě zaslouží velkou pochvalu, je palubní deska, u které výrobce nešel cestou kompletní digitalizace, což je dnes velmi rozšířené. K vyloženě retro stroji se kompletně digitální deska zkrátka vůbec nehodí a jsme velmi rádi, že to v Kawasaki vidí stejně. Zde použitý palubní štít se skládá ze dvou analogových budíků, přičemž budík vlevo ukazuje aktuální rychlost a ten vlevo zase otáčky. Ve spodní části tachometru se nachází maličký displej zobrazující údaje palubního počítače a nezbytné informační diody jsou integrovány zase do otáčkoměru. Grafika přístrojů je velmi jednoduchá a dá se tak předpokládat, že čitelnost bude za všech okolností skvělá. Motor je zastoupený vzduchem chlazeným dvouválcem o zdvihovém objemu 773cc, který disponuje SOHC rozvodem (4 ventily na válec) a vstřikováním paliva. Nejvyšší výkon této jednotky zůstal i přes modernizaci a plnění nejnovější normy Euro 4 stejný a zastavil se na hodnotě 35 kW (48 koní). To znamená, že tuto mašinu boudou opět moct sedlat i držitelé řidičského oprávnění A2. Prozatím bohužel není jasné, kdy se nová generace tohoto retro stroje dostane do prodeje, nicméně varianta Café by měla stát okolo 9800 dolarů (cca 223 510 Kč).

Kawasaki představila druhou generaci retro mašiny W800Kawasaki představila druhou generaci retro mašiny W800

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki představila druhou generaci retro mašiny W800


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.