Přeposlat Norton má další novinku, karbonový superbike Superlight

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Norton má další novinku, karbonový superbike Superlight

26.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nebývá zvykem, aby prémioví výrobci motocyklů, jakým Notron bezesporu je, představovali více novinek v krátkém časovém sledu, nicméně výjimka potvrzuje pravidlo. Po modelu Atlas jsme se dočkali superbiku se stejným motorem a výsledek opravdu stojí za to.

Norton má další novinku, karbonový superbike Superlight

Slavný britský výrobce Norton představil parádně vypadajícího a až překvapivě dostupného scramblera s označením Atlas teprve před nedávnem a nyní jsme se od této firmy dočkali další novinky. Ta už spadá do kategorie superbiků, má podstatně vyšší cenovku a jednalo se o pravděpodobně nejdrzejší mašinu, jaká byla na výstavě NEC v anglickém Birminghamu k vidění. Norton Superlight je superbike střední třídy se 650cc motorem, který sdílí s dříve představeným scramblerem Atlas a je to tedy druhá reinkarnace této pohonné jednotky, která má základ ve čtyřválci o objemu 1200cc ze superbiku V4 RR. Mašiny střední třídy s motory o objemu okolo 650cc se zdá se vracejí do módy a nedávno podobné stroje představila třeba Honda nebo italská Aprilia. Novinka od Nortonu je ale více zaměřená na závodění (příští rok se bude účastnit závodu Isle of Man TT) a dá se tedy předpokládat, že později se dočkáme i verze určené spíše pro klasické silniční radovánky. I když spadá objemově tento superbike do střední třídy, v oblasti výbavy a komponent je to špička a klidně by se dalo říct, že technicky je to litrový superbike se 650cc dvouválcem. Norton si dal na tomto stroji hodně záležet a věnoval stejnou pozornost všem detailům jako u 200+ koňového superbiku V4 RR za takřka 35 tisíc liber.

Norton má další novinku, karbonový superbike Superlight

Co se týče designu, tak Superlight je vskutku krásný, futuristicky a velmi lehce působící superbike a jeho dominantu tvoří karbonové kapotáž s duálním LED světlometem (LEDky jsou na tomto stroji všude) a decentním ochranným štítem. Lehkého a tvrdého karbonu je na tomto motocyklu opravdu hodně, a kromě kompletní kapotáže je z tohoto materiálu vyrobená také nádrž či krásná kola o průměru 17 palců, která dodala známá společnost BST. Nádrž samotná je vyvedená ve stylu závodních speciálů MotoGP, je umístěná pod sedlem a disponuje objemem 18 litrů. Fakt, že je tato mašina vyrobena z velké části z karbonových vláken, je dobře patrný už na první pohled, protože karbonová kapotáž svítí typickou karbonovou texturou na míle daleko. Při pohledu z profilu pak vynikne dynamicky tvarovaná kapotáž, parádní výfuk a za zmínku určitě stojí také částečně zakrytá přední vidlice. Nejzajímavější věcí na tomto superbiku střední třídy je určitě jeho podvozek, který patří na naprostou špičku nejenom v rámci třídy a snese srovnání s těmi nejlepšími. Rám je vyrobený z duralových trubek a podvozek je kompletně postavený na komponentech od firmy Öhlins, což mluví samo za sebe.

Norton má další novinku, karbonový superbike Superlight

Vpředu najdeme vidlici NIX30 a vzadu má své místo hliníková kyvná vidlice a monoshock tlumič TTXGP, přičemž odpružení je kompletně stavitelné vpředu i vzadu. Nezůstalo ale pouze u klasického nastavení předpětí, odskoku a podobných věcí, upravit je možné i přední sklon či čep kyvné vidlice, což jsou prvky známé hlavně ze závodních strojů. Brzdy dodala společnost Brembo, a zatímco na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 330 mm doplněné o radiální třmeny M50, vzadu sedí kotouč o průměru 245 mm a do něj se zakusuje dvoupístkový třmen. Stylově vypadající sedlo je umístěno ve výšce 824 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1399 mm, z čehož vyplývá, že je Norton Superlight velmi kompaktní superbike, což samozřejmě pomůže s obratností a celkovou ovladatelností. Už dle označení je pak jasné, že co možná nejnižší hmotnost byla prioritou výrobce a suchá hmotnost se zastavila na parádní hodnotě 158 kg. To ale není úplně konečné číslo, protože standardní výfuk je možné nahradit titanovým výfukem, který z hmotnosti ukousne dalších 6 kg, a ještě přidá nějaký ten výkon, takže tento závodní výfuk bude výhrou po všech stránkách.

Norton má další novinku, karbonový superbike Superlight

Určitě bychom měli zmínit, že titanový výfuk nemá homologaci pro silniční provoz a bude tak možné použít ho pouze při závodech. Palubní deska je kompletně digitální a výrobcem použitý barevný displej má úhlopříčku 7 palců, takže Norton jde v tomto ohledu s dobou a nabízí hezky moderní palubovku. Elektronická výbava zahrnuje brzdný systém ABS, kontrolu trakce, oboustranné rychlořazení, technologii wheelie control a neschází ani systém řízeného rozjezdu (launch control). Nad tím vším bdí šestiosá řídící jednotka a z další výbavy musíme zmínit ještě plyn ride-by-wire či tři režimy motoru (Road, Sport a Pro-race). Pohonná jednotka je zastoupena paralelním dvouválcem o zdvihovém objemu 650cc, který Norton představil u výše zmíněného scrambleru Atlas, ale pro potřeby této novinky byl jeho výkon pořádně navýšený. Nejvyšší výkon se povedlo zvýšit na hezkých 105 koní při 12500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 75 Nm, což jsou vzhledem k objemu opravdu parádní čísla. Po použití titanového závodního výfuku se výkon zvedne na finálních 111 koní a je tedy jasné, že dynamika bude parádní. Prozatím není jasné, kdy bude tato novinka oficiálně dostupná, ale cena už se dostala ven a byla stanovena na 19 950 liber (cca 585 810 Kč bez DPH).

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Norton má další novinku, karbonový superbike Superlight


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.