Přeposlat Bláznivý Italjet Dragster se vrací ve druhé generaci

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bláznivý Italjet Dragster se vrací ve druhé generaci

23.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Itálie je, stejně jako například Anglie, rodištěm spousty slavných motocyklových výrobců, kteří mají dnes status klasiky. Mezi ně patří třeba i společnost Italjet, která na veletrhu EICMA 2018 představila novou generaci svého ikonického skútru Dragster.

Bláznivý Italjet Dragster se vrací ve druhé generaci

Italská společnost Italjet vznikla v roce 1959 jako Italjet Moto a založil ji Leopoldo Tartarini, přičemž tato firma vyráběla lehké motocykly a skútry. Později se k nim přidaly také čtyřkolky a aktuálně vyrábí Italjet i elektrická kola, která vypadají opravdu zajímavě. Divize Moto má v nabídce pouze jeden lehký motocykl s označením Caffeina, nicméně velmi brzy se k tomuto stroji přidá nová generace skútru, kterým se Italjet proslavil nejvíc. Mluvíme samozřejmě o modelu Dragster, což je jeden z nejslavnějších, nejvíce ikonických skútrů a vedle tohoto futuristického počinu vypadá drtivá většina konkurence jako jeho nudní, nezajímaví, a hlavně vzdálení příbuzní. Původní Dragster vznikl v roce 1998, vyráběl se do roku 2003 a za těch pět let si stihl vydobýt pověst prémiového exota, za kterým se otočilo víc lidí než za drtivou většinou superbiků. Potkat Dragstera na silnici je opravdu nevšední zážitek a jeho jedinečnost je dána hned několika věcmi. Tou první je velmi neotřelý, originální design a tou druhou nezvykle řešená technika, kdy vpředu není žádná konvenční vidlice, ale jednostranná kyvka a přední zavěšení je tak řešeno pomocí rejdového čepu.

Bláznivý Italjet Dragster se vrací ve druhé generaciBláznivý Italjet Dragster se vrací ve druhé generaci

První Dragster se nabízel hned se čtyřmi jednoválcovými motory, a sice s dvoutakty o objemech 49cc, 123cc a 176cc a vrcholem byla čtyřtaktní dvěstěpadesátka (249cc) o výkonu takřka 22 koní. Před nedávnem představená nová generace bude k dispozici pouze ve dvou verzích s motory o objemech 125cc a 200cc a po stránce techniky i designu vypadá opravdu parádně. Výrobce původní design poměrně hodně přepracoval a nový Dragster vypadá jako něco, co budou fasovat astronauti pro pohyb na Marsu. Je to vpravdě opravdu hodně futuristický skútr a jeho dominantním prvkem je určitě odhalený trubkový rám, přičemž na první pohled to vypadá, jako by se jednalo pouze o rám s řídítky a koly. Kapotáž na novém Dragsteru najdeme opravdu pouze na těch nejnutnějších místech a těch moc není. Vpředu mají své místo ostře řezané světlomety, které vypadají, jako by je výrobce vzal z nějakého superibiku a světelná technologie je pochopitelně LED. Skvěle vypadá i zadní část se stupňovitým sedlem a robustním kolem, které se nachází až daleko za ním. Sedlo je dvoumístné a je umístěno ve výšce 770 mm, přičemž na délku tento skútr měří 1870 mm, jeho šířka je 680 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1335 mm.

Bláznivý Italjet Dragster se vrací ve druhé generaciBláznivý Italjet Dragster se vrací ve druhé generaci

Pochvalu si určitě zaslouží hmotnost, méně objemná varianta 125 váží 108 kg a model 200 s objemnějším motorem váží pořád velmi příjemných 112 kg. Ve svých objemových třídách se jedná se o jeden z nejlehčích skútrů a jenom to podtrhuje jeho sportovní charakter. Ještě bychom měli zmínit objem nádrže, který je 9 litrů. Hlavní devizou tohoto modelu je ale samozřejmě nezvykle řešený podvozek, který výrobce označuje Independent Steering System (I.S.S.). Výhodou tohoto systému je to, že odděluje zatáčení od brždění, respektive síly působící při těchto činnostech a výsledkem toho by měly být opravdu skvělé jízdní vlastnosti za všech okolností. Dragster by tedy měl nabídnout jak jistotu při ostré, sportovní jízdě, tak komfort na méně kvalitních městských cestách. Přední i zadní odpružení je stavitelné a je jisté, že před sebou máme jeden z nejsofistikovanějších podvozků mezi skútry. Brzdná soustava je kompletně kotoučová, jak se na správný sportovní skútr sluší a patří, a zatímco na předním kole sedí kotouč o průměru 175 mm, vzadu má své místo 240 mm kotouč. Je trochu nezvyklé mít větší kotouč na zadním kole, ale Dragster je celý tak trochu z jiného světa, takže proč ne.

Bláznivý Italjet Dragster se vrací ve druhé generaciBláznivý Italjet Dragster se vrací ve druhé generaci

Brzdná soustava je pro obě výkonnostní varianty stejná, ale bezpečnostní výbava už se liší. Méně výkonný model je osazený jednodušším systémem CBS (combine braking system) a výkonnější verze už má plnohodnotný ABS systém. Co se týče motoru, tak obě výkonnostní verze disponují jedním válcem, čtyřmi takty, DOHC rozvodem a chlazením pomocí vody. Varianta se zdvihovým objemem 125cc disponuje výkonem 11 kW (15 koní) při 10000 ot/min a točivým momentem 12.5 Nm při 7750 ot/min, což není vůbec špatné a vzhledem k objemu jsou to lehce nadprůměrné hodnoty. Verze se zdvihovým objemem 200cc pak nabídne hezký výkon čítající 14.6 kW (20 koní) při 8250 ot/min a točivý moment 17 Nm při 6250 ot/min. Dynamická stránka věci bude zcela jistě perfektní a výrobce na svých stránkách uvádí maximální rychlost až 125 km/h. Převodovka je pak zastoupena bezstupňovým CVT, což je ve světě skútrů klasika. Nový Italjet Dragster by měl být dostupný v květnu nebo červnu příštího roku a první informace hovoří o ceně startující na částce 4500 euro (zhruba 117 000 Kč bez DPH), což není vzhledem k technice a celkové originalitě tohoto počinu nijak moc.

Bláznivý Italjet Dragster se vrací ve druhé generaciBláznivý Italjet Dragster se vrací ve druhé generaci

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bláznivý Italjet Dragster se vrací ve druhé generaci


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.