Přeposlat Norton představil krásného scramblera Atlas. Bude dostupný ve dvou verzích a za zajímavou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Norton představil krásného scramblera Atlas. Bude dostupný ve dvou verzích a za zajímavou cenu

21.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský výrobce Norton představil dva nové motocykly, o kterých se nějakou tu dobu již mluví a kterými tato firma vstoupí do trochu nižší cenové kategorie. Pojďme se tedy na parádně vypadající mašinu s označením Atlas podívat trochu podrobněji.

Norton představil krásného scramblera Atlas. Bude dostupný ve dvou verzích a za zajímavou cenu

Výrobce motocyklů Norton platí mezi ty nejklasičtější firmy v oboru a její počátky sahají až do roku 1898, kdy vznikla. Je to zkrátka firma s bohatou tradicí, které se ale nevyhnuly některé problémy, pády a také krachy. Prozatím poslední znovuzrození proběhlo v roce 2010 a bylo úspěšné, protože Norton funguje, vyrábí a má status takřka kultovní firmy, přičemž aktuálně se jedná o výrobce prémiových, z velké části ručně skládaných a pořádně drahých mašin. To se ale brzy změní, protože novinka v podobě modelu Atlas míří s cenou mnohem níž než aktuální produkce Nortonu. Ta mimo jiné čítá pět samostatných modelů, takže nový Atlas je tedy šestým v pořadí a dá se předpokládat, že to bude úspěšný model, protože přiblíží dříve velmi nedostupné modely této značky i mezi ,,obyčejné“ lidi. Mašiny Norton jsou dostupné i u nás a k dispozici bude také Atlas, ačkoliv si na něj budeme muset ještě chvíli počkat. A co že je tato novinka vlastně zač? Jedná se o stroj typu scrambler, což v dnešní době, kdy je tato kategorie pravděpodobně ta nejpopulárnější, ani moc nepřekvapí. Nový Atlas bude existovat ve dvou provedeních s označením Ranger a Nomad, přičemž hlavní rozdíl bude v jejich zaměření.

Norton představil krásného scramblera Atlas. Bude dostupný ve dvou verzích a za zajímavou cenuNorton představil krásného scramblera Atlas. Bude dostupný ve dvou verzích a za zajímavou cenu

Model Ranger je zaměřený na větší podíl jízdy mimo klasické silnice a Nomad je určený pro jízdu převážně po silnicích, přičemž tento rozdíl je patrný už na první pohled. Zatímco Ranger disponuje ochranným štítem, zvýšeným blatníkem, spodním ochranným panelem a jeho přední světlomet je chráněný proti poškození, Nomadu plexi štít, ochrana světlometu a motoru schází a blatník má umístěný podstatně níž. Jinak jsou si ale oba tito sourozenci hodně podobní a nutno dodat, že se jedná o po čertech krásné stroje. Norton si na designu dával vždy záležet a výsledkem byly pokaždé motocykly s až chorobným smyslem pro detail, přičemž to vypadá, že to bude platit i pro Atlas. V celkovém pohledu je design a styling těchto strojů hodně minimalistický, a hlavně Ranger vypadá jako scrambler v té nejčistší možné podobě. Hlavní světlomet je kruhový a asi nikoho nepřekvapí, že o osvětlení se postaraly LEDky vpředu i vzadu. Z těchto diod jsou složeny také blinkry a obě mašiny mají samozřejmě i LED denní svícení. Při pohledu z profilu pak vynikne jednoduchá záď, klasické ploché sedlo (Nomad ho má trochu nižší) a krásně vypadající koncovka výfuku vyvedená po pravé straně nad zadním kolem.

Norton představil krásného scramblera Atlas. Bude dostupný ve dvou verzích a za zajímavou cenuNorton představil krásného scramblera Atlas. Bude dostupný ve dvou verzích a za zajímavou cenu

Technický základ v podobě motoru, trubkového rámu, brzd a podvozku mají oba tito sourozenci stejný a liší se v několika málo ohledech. Třeba v rozvoru náprav, kdy má Ranger rozvor 1470 mm a Nomad disponuje kratším rozvorem čítajícím 1446 mm. Ručička vah se v obou případech zastavila na hodnotě 178 kg a další rozdíl najdeme ve výšce sedla. Zatímco Ranger má sedlo umístěné ve výšce 867 mm, Nomad má sedlo ve výšce 824 mm a zmínit musíme také rozdílné zdvihy odpružení. Je logické, že verze Ranger určená do spíše do terénu má vyšší zdvih (200 mm) než silniční Nomad (150 mm), ale jinak je podvozek stejný. Vpředu najdeme v obou případech 50 mm USD vidlici Roadholder s možností kompletního nastavení a vzadu má své místo mohoshock Roadholder s možností nastavení předpětí. Brzdy pochází od Bremba, a zatímco na předním kole sedí dva 320 mm kotouče, vzadu se o zastavení stará kotouč o průměru 245 mm doplněný o dvoupístkový třmen (vpředu najdeme radiální třmeny). Ještě zmíníme i krásná drátěná kola, kde jsou mezi těmito dvěma sourozenci také rozdíly. Silniční Nomad vsází na kombinaci 18 palcového kola vpředu a 17 palcového vzadu a Ranger nabídne přední kolo ještě o palec větší.

Norton představil krásného scramblera Atlas. Bude dostupný ve dvou verzích a za zajímavou cenuNorton představil krásného scramblera Atlas. Bude dostupný ve dvou verzích a za zajímavou cenu

Pneumatiky jsou v obou případech Avon Trekrider určené na silnici i mimo ni. Palubní deska je klasicky analogová a skládá se ze dvou budíků a z elektronické výbavy zmíníme třeba ABS systém nebo kontrolu trakce. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který je zastoupený paralelním, kapalinou chlazeným dvouválcem o zdvihovém objemu 650cc s DOHC rozvodem a zapalováním v intervalu 270 stupňů. Motor disponuje kompresním poměrem 11.5:1, elektronickým vstřikováním paliva a pochopitelně plní aktuální emisní normu Euro 4. Nejvyšší výkon tohoto dvouválce je 84 koní při 11000 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 64 Nm, což sice nejsou nějaké dechberoucí hodnoty, ale vzhledem k nízké hmotnosti bude dynamika určitě výborná. Norton začne oba tyto krásné scramblery vyrábět na jaře příštího roku a s cenovkou 12500 euro (cca 324 780 Kč) bude z této dvojice levnější silniční Nomad. Varianta Ranger pak vyjde na minimálně 14 500 euro, což je po přepočtu zhruba 376 740 Kč a oba sourozenci budou k dispozici v pěti barvách. Dvě základní barvy, a sice šedou Titanium a stříbrnou Manx, doplní speciální barvy červená Royal, černá Galactic a bílá Diamond.

Norton představil krásného scramblera Atlas. Bude dostupný ve dvou verzích a za zajímavou cenuNorton představil krásného scramblera Atlas. Bude dostupný ve dvou verzích a za zajímavou cenu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Norton představil krásného scramblera Atlas. Bude dostupný ve dvou verzích a za zajímavou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.