Přeposlat Novinky koncernu Piaggio: Tříkolka MP3 300 HPE, skútr Vespa GTS SuperTech i nové supersporty od Aprilie

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Novinky koncernu Piaggio: Tříkolka MP3 300 HPE, skútr Vespa GTS SuperTech i nové supersporty od Aprilie

19.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Koncern Piaggio Group, neboli Gruppo Piaggio, byl na výstavě EICMA 2018 prakticky domácím výrobcem a ukázal zde hromadu věcí. Dnes se podíváme na novinky od Piaggia a Aprilie, která do tohoto koncernu spadá.

Novinky koncernu Piaggio: Tříkolka MP3 300 HPE, skútr Vespa GTS SuperTech i nové supersporty od Aprilie

Piaggio MP3 300 HPE
Začneme u řady MP3, což jsou populární a technicky vyspělé tříkolky a pro Piaggio je tahle řada víceméně vlajková. Aktuálně tato řada čítá trojici modelů, a to MP3 350, MP3 500 HPE Business a MP3 HPE Sport. Tuto trojici brzy doplní model s označením 300 HPE, což bude taková základní varianta a nástupce řady Yourban 300, která už se oficiálně nevyrábí. Oproti svým dražším a výkonnějším sourozencům bude varianta 300 kompaktnější i lehčí, přičemž vysoká praktičnost i parádní manévrovatelnost zůstanou zachovány. Design je vyvedený v tradičním stylingu řady MP3, ale obsahuje několik nových designových prvků, jako je třeba nové LED denní svícení (koncové světlo je také LED) či přepracovaný ochranný štít. Blatníky jsou lakovány v barvě karoserie a pochválit bychom měli i krásná litá kola. Pod sedlem se nachází místo pro dvě otevřené přilby, takže praktická stránka věci je v pořádku a z další výbavy zmíníme také USB port či brzdný systém ABS doplněný o kontrolu trakce. Palubní deska kombinuje analogové budíky s displejem a součástí standardní výbavy bude multimediální systém MIA. Motor je zastoupený jednoválcem o zdvihovém objemu 300cc, který disponuje výkonem 24.3 koní při 7750 ot/min a nabídne točivý moment 24.6 Nm. Oproti modelu Yourban 300 se stejně objemným motorem je výkon o hezkých 16 % vyšší a točivý moment narostl o 9 %. Kromě standardní verze bude k dispozici i varianta Sport, která dostala do vínku červeně zabarvené tlumiče a červenou najdeme také na černých kolech.

Novinky koncernu Piaggio: Tříkolka MP3 300 HPE, skútr Vespa GTS SuperTech i nové supersporty od AprilieNovinky koncernu Piaggio: Tříkolka MP3 300 HPE, skútr Vespa GTS SuperTech i nové supersporty od Aprilie

Piaggio Vespa GTS
Modernizace se dočkala také řada ikonických skútrů Vespa GTS a vylepšení se týkají komfortu, výkonu i designu. Stejně jako doposud, i nadále bude tato řada k dispozici ve dvou verzích s označením 125 a 300, nicméně objemnější varianta obsahuje zcela nový a nejvýkonnější motor, jaký kdy tato řada hostila. Ze zdvihového objemu 278cc se výrobci povedlo dostat 24 koní a 26 Nm točivého momentu, přičemž za vyšším výkonem stojí, mimo jiné, nejnovější ECU Magneti Marelli. Motor už s předstihem plní emisní normu Euro 5, která vejde v platnost v roce 2020 a je tak dokonale připravený pro blízkou budoucnost. Co se týče úprav v oblasti vzhledu, tak řada GTS nabídne nová řídítka, chromované dekorační doplňky na blatnících nebo žebrování s novým výpletem v oblasti pro nohy. Největší novinkou je ale příchod zcela nové verze s označením SuperTech, která doplní aktuální modely GTS, GTS Touring, GTS Super a GTS SuperSport a portfolio řady GTS se tedy rozroste na pět kousků. Hlavní devizou této varianty bude kompletně digitální palubní deska zastoupená 4.3 palcovým barevným displejem, který zobrazí například aktuální rychlost, trvalý i dočasný nájezd, teplotu nebo stav paliva v nádrži. Všechny modely v řadě GTS budou nyní osazeny kompletním LED osvětlením.

Novinky koncernu Piaggio: Tříkolka MP3 300 HPE, skútr Vespa GTS SuperTech i nové supersporty od AprilieNovinky koncernu Piaggio: Tříkolka MP3 300 HPE, skútr Vespa GTS SuperTech i nové supersporty od Aprilie

Aprilia RSV4 RR
Do koncernu Gruppo Piaggio spadá i Aprilia, která na veletrhu EICMA představila dvě nová barevná schémata a závodní kit pro svůj superbike RSV4 RR. Tato raketa na kolech s výkonem 148 kW (201 koní) bude nově dostupná v barevných variantách pojmenovaných Rivazza (šedá) a Arrabbiata (černá), přičemž obě tyto verze jsou postaveny na šedém základu a doplněné o klasická červená kola. Vzhled ani technika se jinak nezměnily, takže o pohon tohoto stroje se pořád stará litrový čtyřválec s DOHC rozvodem a výše zmíněným výkonem, který umí pod zadním kolem pořádně zatopit. Výbava je velmi moderní a obsahuje balíček APRC (Aprilia Performance Ride Control), ve kterém najdeme kontrolu trakce, systém Wheelie Control a neschází ani systém řízeného rozjezdu Launch Control. Novinkou je výše zmíněný závodní kit, který obsahuje třeba speciální výfuk Akrapovič s karbonovou koncovkou a tento výfuk může být zkombinovaný se závodním ECU. Závodní kit zahrnuje také modernější podvozek postavený kompletně na komponentech Öhlins, přičemž se můžeme těšit na vidlici NIX s možností nastavení předpětí, komprese a odskoku a tlumiče TTX.

Novinky koncernu Piaggio: Tříkolka MP3 300 HPE, skútr Vespa GTS SuperTech i nové supersporty od Aprilie

Aprilia RS 660
Na závěr se v rychlosti podíváme na koncept RS 660, který patřil k tomu nejhezčímu, co veletrh EICMA nabídl. Jedná se o koncept superbiku střední třídy s opravdu fantastickým designem, který působí nesmírně čistě, dravě, a tak nějak závodně. Bude se jednat o nástupce ikonického dvoutaktu RS 250, který brázdil silnice v letech 1994 – 2002 a který má v dnešní době až kultovní status. Těšit se můžeme na lehkou, agilní, a hlavně zábavnou mašinu s perfektním podvozkem a motorem s tak akorát výkonným. Tohle nebude nějaká přemotorovaná bestie, Aprilia postaví jízdu právě na nízké hmotnost a skvělé aerodynamice, což je skvělá zpráva. O výkonu motoru se bohužel prozatím nic neví, ale v útrobách sériové verze najdeme nový, paralelní dvouválec o objemu 660cc, který má svůj původ ve velkém čtyřválci z Tuona V4 a superbiku RSV4 1100 Factory. Kromě perfektních jízdních vlastností a agilního projevu slibuje výrobce také dobrý komfort a perfektní použitelnost na klasických silnicích, což určitě vítáme a těšit se můžeme i na velmi moderní podvozek. Prozatím se bohužel neví, kdy vznikne sériové provedení, ale doufáme, že to bude co nejdřív, protože koncept RS 660 vypadá opravdu parádně.

Novinky koncernu Piaggio: Tříkolka MP3 300 HPE, skútr Vespa GTS SuperTech i nové supersporty od AprilieNovinky koncernu Piaggio: Tříkolka MP3 300 HPE, skútr Vespa GTS SuperTech i nové supersporty od Aprilie

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Novinky koncernu Piaggio: Tříkolka MP3 300 HPE, skútr Vespa GTS SuperTech i nové supersporty od Aprilie


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.