Přeposlat MV Agusta ukázala krásný koncept Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro s více než 200 koňmi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MV Agusta ukázala krásný koncept Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro s více než 200 koňmi

14.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Také dnes budeme pokračovat v toulkách po výstavě EICMA 2018, což je jedna z největších a nejdůležitějších motocyklových akcí tohoto roku. Pojďme se podívat na to, co si pro tuto výstavu připravila legendární italská MV Agusta.

MV Agusta ukázala krásný koncept Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro s více než 200 koňmi

MV Agusta je jeden z nejslavnějších výrobců motocyklů vůbec a je to firma, která má kořeny, bohatou historii plnou nejrůznějších závodních úspěchů a aktuálně vyrábí velmi osobité stroje s nezaměnitelným designem a špičkovou technikou. V Miláně tato společnost ukázala nádherný koncept s označením Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro, což je vlastně naháč s výkony supersportovních motocyklů.

MV Agusta Superveloce 800
Začneme tímto konceptem, kterým se Agusta přesně trefuje do toho, co aktuálně frčí. Mluvíme samozřejmě o moderních mašinách oděných do retro kabátku a koncept Superveloce 800 je retro až na půdu a zároveň jeden z nejhezčích strojů, jaký byl v Miláně k vidění. Jedná se o retro superbike odkazující na dobu, kdy za Agustu jezdil a vítězil slavný Giacomo Agostini a dominantním prvkem tohoto konceptu je určitě jeho přední část. Na té najdeme minimalistický kruhový světlomet a skvěle vypadající kapotáž s ochranným štítem, který je, stejně jako světlomet, zabarvený do žluta. Skvěle vypadají také černá kola, prošívané sedlo a opět velmi minimalistická záď s kulatým koncovým světlem. Specialitou této mašiny jsou asymetricky uložené výfuky, a zatímco na pravé straně jsou koncovky dvě, vlevo je pouze jedna. To je samozřejmě opět odkaz na závodní speciál, se kterým jezdil Giacomo Agostini a platí to i pro červeno-bílou barevnou kombinaci.

MV Agusta ukázala krásný koncept Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro s více než 200 koňmiMV Agusta ukázala krásný koncept Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro s více než 200 koňmi

Dalším krásným retro prvkem je víčko nádrže s koženým řemínkem, tedy opět klasika závodních speciálů MV Agusta let dávno minulých. Pod tímto retro kabátkem se ukrývá hromada moderních věcí, jako třeba několik karbonových prvků, kompletní LED osvětlení, brzdy od Bremba či barevný LCD displej suplující palubní desku. Technický základ najdeme v superbiku F3 800, takže motor je zastoupený tříválcem o zdvihovém objemu 798cc, který by měl produkovat okolo 150 koní. Specialitou tohoto konceptu je to, že je možné u sedla měnit mezi jednomístnou a dvoumístnou konfigurací, což je určitě velmi zajímavé. Sice se jedná pouze o koncept, nicméně to vypadá, že ho bude MV Agusta vyrábět v sériové podobě a dle prvních informací začne výroba v druhé polovině roku 2019. Než se tak stane, zcela jistě se dozvíme kompletní technické specifikace i případnou cenu, která určitě nebude z nejnižších.

MV Agusta ukázala krásný koncept Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro s více než 200 koňmiMV Agusta ukázala krásný koncept Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro s více než 200 koňmi

MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro
Označení Serie Oro u MV Agusty značí, že se bude jednat o pořádně exkluzivní kousek a tento výrobce zlatou sérií většinou označuje limitované edice. A je to případ i modelu Brutale 1000 Serie Oro, kterého vznikne pouhých 300 kusů. Modelová řada Brutale zastřešuje stylového naháče Brutale 800 v několika verzích (800, 800 RR, 800 RR LH44, 800 RR America, 800 RR Pirelli a 800 RC) a nová, zlatá série bude sedět na jejím vrcholu. Stručně řečeno, tohle je nejvýkonnější naháč na světě a v jeho nitru tepe motor vycházející z jednotky superbiku F4 RC. Na techniku se ale podíváme až v závěru a začneme jako designem, který je u mašin MV Agusta vždy výjimečný. Nejinak je tomu i u této novinky a hlavním prvkem nejvýkonnějšího Brutale je přední části s kruhovým LED světlometem, přičemž denní svícení dostalo schopnost přisvícení do zatáčky. Koncové světlo je hodně široké, vypadá poměrně futuristicky a na první pohled zaujme i široké nádrž. Při pohledu z profilu vynikne dynamicky a hodně agresivně tvarovaná karoserie, přičemž celkový design hezky dotváří hned čtyři koncovky výfuku umístěné pod sedlem, na každé straně po dvou. Na karoserii samozřejmě najdeme hodně karbonu a z tohoto materiálu jsou vyrobena třeba kola či řídítka, přičemž velmi hezkým detailem je také zlatý řetěz. Palubní deska je dle aktuálních trendů plně digitální, displej je barevný a vypadá to, že nabídne hezkou a moderní grafiku.

MV Agusta ukázala krásný koncept Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro s více než 200 koňmiMV Agusta ukázala krásný koncept Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro s více než 200 koňmi

Tento displej pak zobrazí klasické věci typu rychlosti a otáček, čas, nastavení elektroniky, stav paliva v nádrži či ujeté kilometry a umožní také propojení s telefonem přes Bluetooth. Když už jsme zmínili tu elektroniku, tak v tomto ohledu je na tom Brutale 1000 Serie Oro dle očekávání parádně a víceméně obsahuje všechno, co byste od moderního stroje s takto výkonným motorem mohli čekat. Kromě obligátního ABS systému od firmy Bosch najdeme ve výbavě této mašiny kontrolu trakce stavitelnou v osmi úrovních, čtyři jízdní režimy, systém řízeného rozjezdu, antiwheelie systém, plyn ride-by-wire nebo oboustranné rychlořazení. Podvozek je kompletně postavený na komponentech od firmy Öhlins, a zatímco vpředu sedí obrácená vidlice NIX 30, vzadu má své místo tlumič TTX36 a o řízení podvozku se stará elektronika. Brzdy jsou od Bremba a v Agustě sáhli po řadě Stylema. Motor je zastoupený čtyřválcem o zdvihovém objemu 998cc, který má technický základ v motoru superbiku F4 RC, ale drtivá většina jeho částí je zcela nových. Tento motor nabídne opravdu drtivý výkon čítající 210 koní a točivý moment o hodnotě 115 Nm, nicméně výkon jde pomocí titanového výfuku navýšit až na 215 koní. Jsme opravdu velmi zvědaví, jak se bude tento naháč s výkony superbiku chovat na silnici a dá se předpokládat, že to bude pořádně ostré a drsné svezení. A drahé, ačkoliv oficiální cena prozatím zveřejněna nebyla, je jasné, že cenovka této limitované edice čítající pouhých 300 kusů bude hodně vysoká.

MV Agusta ukázala krásný koncept Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro s více než 200 koňmiMV Agusta ukázala krásný koncept Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro s více než 200 koňmi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MV Agusta ukázala krásný koncept Superveloce 800 a naháče Brutale 1000 Serie Oro s více než 200 koňmi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.