BMW


Přeposlat BMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GT

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GT

12.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Spoustu novinek si na akci EICMA 2018 připravilo také mnichovské BMW, které zde ukázalo od každého něco. Dočkali jsme se například přepracovaného superbiku, nových verzí stroje R 1250 i cestovního skútru.

BMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GT

BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 Adventure
Tyto tři stroje jsou vlastně dalším rozšířením nové rodinky postavené na dvouválcovém boxeru o zdvihovém objemu 1250cc. V kategorii Adventure se pro BMW jedná o vlajkovou, a tudíž i nejvýše postavenou řadu a nové stroje s přídomky R, RS a Adventure doplňují dříve představené modely GS a RT. Každý z těchto tří sourozenců má jiné poslání a spadá do jiné třídy, a zatímco model R je klasickým naháčem, RS patří do kategorie cestovních mašin a Adventure je cestovní enduro schopné i v terénu. Základ v podobě motoru je pro všechny tyto modely naprosto stejný a tuto trojku pohání dvouválcový boxer o zdvihovém objemu 1254cc, který disponuje vzduchovým i kapalinovým chlazením a systémem časování vačkového hřídele ShiftCam. Nejvyšší výkon této jednotky je 100 kW (136 koní) při 7750 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 143 Nm při 6250 ot/min. Motor samozřejmě plní emisní normu Euro 4 a produkce emisí dosahuje 110 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy.

BMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GTBMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GT

Všichni tito tři sourozenci dále sdílejí například palubní desku v podobě 6.5 palcového barevného displeje a palubní systém umožňuje propojení s chytrým telefonem přes Bluetooth. Ve výbavě neschází třeba brzdný systém ABS a za příplatek je možné si tyto mašiny vybavit také podvozkem Dynamic ESA, který umí sám přizpůsobovat nastavení povrchu i stylu jízdy. V různých oblastech výbavy se ale od sebe tyto stroje lehce odlišují a je to samozřejmě dáno tím, že každý je určený pro něco jiného. Třeba modely RS a Adventure mají oba již v základu kompletní LED osvětlení, verze R nabídne zase jízdní režim Pro či kryt chladiče a víčko nádrže z nerezové oceli (platí pro verze Exclusive a HP). Příplatková výbava je pak samozřejmě náležitě rozsáhlá, a pokud nemáte hluboko do peněženky, můžete si tyto mašiny náležitě vyšperkovat. Co se týče cen, ta R 1250 R na našem trhu stojí od 362 500 Kč, R 1250 RS vyjde na minimálně 379 500 Kč s vrcholná varianta Adventure startuje na částce 458 000 Kč.

BMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GTBMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GT

BMW S 1000 RR
BMW pro modelový rok 2019 zmodernizovalo svůj vrcholný superbike S 1000 RR, který je s námi již deset let. Za tu dobu si vydobyl pozici jednoho z nejvíce respektovaných strojů ve své třídě a verze pro rok 2019 ho udělá ještě lepším strojem. Hlavní změny se udály v oblastech výkony a hmotnosti, a zatímco výkon motoru byl navýšený, hmotnost motocyklu se dle očekávání snížila a nová verze je o hezkých 11 kg lehčí než ta předchozí. Jen kompletně nový čtyřválcový motor ušetřil 4 kg hmotnosti a volitelný paket M umožní snížení hmotnosti o 3.5 kg. Váha této novinky může klesnout až na 193.5 kg, což platí pro verzi s paketem M a jedná se o pohotovostní hmotnost s plnou nádrží. V základní výbavě tohoto superbiku najdeme třeba kompletní LED světla, kompletně digitální palubní desku s 6.5 palcovým displejem, ABS, kontrolu trakce, rychlořazení nahoru i dole, speciální, snadno odmontovatelný držák poznávací značky nebo hned čtyři jízdní režimy.

BMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GTBMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GT

Ty se jmenují Road, Rain, Dynamic a Race, přičemž každý z nich upravuje nastavení elektroniky i motoru. V příplatkové výbavě se pak nachází i pátý jízdní režim Pro, který dále obsahuje režimy RACE Pro 1, Pro 2 a Pro 3 pro jízdu na okruhu. Kromě již zmíněného držáku registrační značky je možné odmontovat i zpětná zrcátka, protože to jsou věci, které na okruhu nejsou až tak moc potřeba. Brzdná soustava se skládá ze dvou kotoučů o průměru 320 mm vpředu a vzadu najdeme 220 mm kotouč, přičemž 17 palcová hliníková kola je možné nahradit kovanými koly. Motor je zastoupený řadovým, vodou a olejem chlazeným čtyřválcem o zdvihovém objemu 999cc, který se pyšní titanovými ventily či systémem ShiftCam. Nejvyšší výkon této jednotky je 152 kW (207 koní) při 13500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 113 Nm při 11000 ot/min, přičemž motor samozřejmě plní emisní normu Euro 4. Nové BMW S 1000 RR na našem trhu startuje na částce 496 000 Kč s DPH.

BMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GTBMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GT

BMW C 400 GT
Na závěr jsme si nechali nový skútr s označením C 400 GT, který patří velikostně i výkonem mezi středně velké modely. V jednoduchosti by se dalo říct, že je to varianta modelu C 400 X zaměřená na delší cestování se stejným motorem, ale přepracovaným designem a trochu jinou výbavou. Změny v designu jsou patrné hned na první pohled a třeba přední část je úplně jiná, s přepracovaným světlometem a vyšším ochranným štítem. Jiné je samozřejmě také sedlo a mírným re-designem si prošla i kapotáž. Přední světlomet je již v základu postavený na LED technologii a ve výbavě pak neschází ani bezklíčové startování, objemný zavazadlový prostor pod sedlem, systém ASC (automatická kontrola stability), ABS či digitální palubní deska. Ta obsahuje 6.5 palcový barevný displej a opět neschází ani možnost propojení s chytrým telefonem. Příplatková výbava obsahuje třeba horní kufr o objemu 30 litrů, nízké sedlo nebo voděodolný kryt. Zadní kolo tohoto skútru pohání vodou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 350cc, který nabízí nejvyšší výkon 25 kW (34 koní) při 7500 o/min a točivý moment dosahuje hodnoty 35 Nm při 6000 ot/min. Převodovka je pak zastoupena bezestupňovým CVT. Skútr BMW C 400 GT je sice již zalistovaný na oficiálních stránkách výrobce, nicméně česká cena je prozatím neznámá.

BMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GTBMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GT

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný superbike S 1000 RR i nový skútr C 400 GT


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.