Přeposlat Yamaha Ténéré 700 a další novinky z Milána

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha Ténéré 700 a další novinky z Milána

09.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na právě probíhající akci EICMA 2018 v italském Miláně je toho k vidění opravdu hodně a začneme japonskou Yamahou. Ta zde představila několik zajímavých novinek v čele s dlouho očekávaným cestovním endurem Ténéré 700.

Yamaha Ténéré 700 a další novinky z Milána

Yamaha Ténéré 700
A začneme právě tímto strojem, který byl jednou z největších hvězd nejenom stánku Yamahy. Ténéré je v kategorii cestovních endur opravdovým pojmem a novinka v podobě modelu s označením 700 vypadá opravdu parádně. Tato mašina má kořeny ve slavných závodech Dakar a Yamaha to dává designem této novinky hezky na odiv, přičemž nejvíc je to patrné na přídi. Čelní maska obsahuje hned čtyři LED světlomety, což je právě prvek běžný u závodních rallye speciálů a Yamaha si určitě zaslouží pochvalu za to, že po této věci sáhla. Díky tomu se dokonale odlišila od ostatní produkce a novou Ténéré si s žádným konkurenčním motocyklem jen tak nespletete. V tomto stylu je vyvedena také palubní deska, která je zastoupena monochromatickým displejem vsazeným do masivního rámu. Grafika je velmi jednoduchá, přehledná a je vidět, že se výrobce zaměřil hlavně na co nejlepší čitelnost a použitelnost za všech okolností. Tato mašina by měla být perfektně použitelná i v terénu a Yamaha to s ní v tomto prostředí myslí vážně, čemuž napovídá třeba robustní kryt motoru, kryty rukojetí, vysoké zdvihy, vysoká světlá výška, vyplétaná kola či offroad pneumatiky.

Yamaha Ténéré 700 a další novinky z MilánaYamaha Ténéré 700 a další novinky z Milána

Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2365 x 1455 x 915 mm, sedlo je uloženo ve výšce 880 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1590 mm. Nádrž zvládne pojmout 16 litrů paliva a výrobce mluví o dojezdu okolo 340 km na jedno natankování, což by znamenalo spotřebu okolo 4.7 litru na 100 km. Jedna z hlavních zbraní této novinky bude její nízká hmotnost, která čítá 205 kg i s plnou nádrží a Ténéré 700 tak bude podstatně lehčí než většina přímých konkurentů. Podvozek je postavený na 43 mm obrácené vidlici se zdvihem 210 mm vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici a centrální tlumič, přičemž zdvih zadního odpružení je 200 mm. Ve výbavě pak neschází vypínatelný brzdný systém ABS či krásná kola o velikosti 18 palců vzadu a 21 palců vpředu. Motor je zastoupený kapalinou chlazeným dvouválcem o zdvihovém objemu 689cc, který disponuje DOHC rozvodem, výkonem 50 kW (68 koní) při 9000 ot/min a točivým momentem 68 Nm při 6500 ot/min. O ceně prozatím bohužel nepadlo ani slovo, ale nová Yamaha Ténéré 700 bude k dispozici od druhé poloviny roku 2019, a to ve třech barevných variantách (Power Black, Competition White a Ceramic Ice).

Yamaha Ténéré 700 a další novinky z MilánaYamaha Ténéré 700 a další novinky z Milána

Yamaha XSR700 XTribute
Tato novinka spadá do nesmírně populární kategorie retro scramblerů a odkazuje na legendární stroj XT500. Jako základ této mašině posloužil model XSR700 a jejím dominantním prvkem je určitě parádní design plný spousty hezkých detailů. Třeba robustní řídítka jsou doplněna o hrazdu, sedlo je správně ploché, přední vidlice obsahuje retro harmoniku a stejně jako řídítka, i stupačky jsou vyvedeny v terénním stylu. Pneumatiky Pirelli MT60RS disponují terénním vzorem a jsou obuty na krásných, 10paprskových litých kolech o velikosti 17 palců. Naprosto fantasticky pak vypadá zvýšený výfuk Akrapovič, který je prvkem příplatkové výbavy, nicméně se standardním výfukem nové XSR700 XTribute ani nikde vyfoceno není, takže to bude takové to klasické ,,must have“ příslušenství. Tato novinka měří 2075 x 1130 x 820 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1405 mm a sedlo se nachází ve výšce 835 mm. Motor je kapalinou chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 689cc naladěný na 55 kW (75 koní) při 9000 ot/min a 68 Nm při 6500 ot/min. K dispozici bude i verze pro držitele řidičského oprávnění A2 s výkonem omezeným na 35 kW. O ceně se prozatím nic neví, nicméně nová Yamaha XSR700 XTribute bude dostupná o dubna 2019.

Yamaha Ténéré 700 a další novinky z MilánaYamaha Ténéré 700 a další novinky z Milána

Yamaha Niken GT
V Miláně ukázala Yamaha také novou verzí své tříkolky Niken, která dostala přídomek GT a je to vlastně pouze vybavenější sourozenec standardní verze. Klidně by se dalo říct, že je to cestovní model, protože nabídne třeba vyhřívané rukojeti řídítek, vyšší ochranný štít, pohodlnější sedlo, zadní nosič, a dokonce i dvě boční brašny s objemem 25 litrů každá. Koncepce s dvojicí kol vpředu a jedním vzadu, které výrobce říká LMW (Leaning Multi Wheel) zůstala zachována, a to samé platí také pro tříválcový motor o zdvihovém objemu 847cc. Tento motor disponuje nejvyšším výkonem 84.6 kW (115 koní) při 10000 ot/min a točivý moment čítá 87.5 Nm při 8500 ot/min. Niken GT bude k dispozici od ledna příštího roku a cena bude pochopitelně o něco vyšší než u standardní verze.

Yamaha Ténéré 700 a další novinky z MilánaYamaha Ténéré 700 a další novinky z Milána

Yamaha GYTR YZF-R1
Nyní se v rychlosti podíváme na tento trochu zvláštně pojmenovaný stroj, který není ničím jiným než limitovanou a výroční edicí superbiku R1. Tento stroj totiž slaví 20 let od představení prvního modelu a výroční edice s komponenty od divize GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) bude k dispozici pouze ve 20 kusé sérii. Speciální je jak barevná úprava, tak výbava v čele se závodním výfukem Akrapovič, který je titanový a výrobce této mašině dopřál také kompletně závodní elektroniku. Model vystavený v Miláně byl pouze prototyp a očekává se, že oficiální představení produkční verze s kompletními specifikacemi přijde v prosinci, kdy bychom se měli dozvědět také cenu. Je jasné, že ta nízká nebude, protože jako základ této edici posloužil model R1M, který u nás stojí od 649 990 Kč.

Yamaha Ténéré 700 a další novinky z MilánaYamaha Ténéré 700 a další novinky z Milána

Yamaha 3CT
Nakonec jsme si nechali tento zajímavý kousek, který na první pohled trochu připomíná tříkolový Niken, nicméně model 3CT se prozatím nachází ve fázi konceptu. Jedná se o tříkolový skútr, se kterými má Yamaha díky řadě Tricity poměrně dost zkušeností a designově je to opravdu povedený, přitažlivý kousek. Dominantním prvkem tohoto konceptu je určitě sedlo vytisknuté na 3D tiskárně, které je z nějakého důvodu doplněno o LEDky. Ve výbavě samozřejmě nebude scházet uzamčení naklánění předních kol a o pohon sériové verze se postará nový motor Blue Core o zdvihovém objemu 292cc pocházející ze skútru XMAX 300. Prozatím bohužel není jasné, kdy se světu ukáže sériová verze, nicméně doufáme, že to bude brzy.

Yamaha Ténéré 700 a další novinky z MilánaYamaha Ténéré 700 a další novinky z Milána

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha Ténéré 700 a další novinky z Milána


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.