Přeposlat Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019

07.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italská Ducati v neděli představila hromadu novinek pro modelový rok 2019, přičemž tou hlavní hvězdou byl určitě superbike Panigale V4 v nejvyšší specifikaci R. I zbytek novinek ale určitě stojí za zmínku, tak se na ně pojďme podívat.

Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019

Veletrh EICMA 2018, tedy jedna z největších událostí motocyklového světa, začal teprve včera, nicméně v Ducati si jako vždy s novinkami pospíšili a představili je hezky s předstihem. Je to logický krok, protože při dřívějším představení se nemusí dělit s ostatními výrobci o svou chvilku slávy a šance, že novinky do druhého dne zapadnou v šumu výstavy, je minimální. Ducati toho představilo opravdu hodně a největší novinku, tedy superbike Panigale V4 R, si necháme až na konec. Elektrické horské kolo MIG-RR budeme ignorovat, protože to až tak zajímavé není a přesuneme se tedy k řadě Diavel, která patří k ikonám Ducati. Ta dostala novou variantu s označením 1260 / 1260 S, která se pyšní novým, výkonnějším motorem a přepracovaným vzhledem. Ten působí podstatně modernějším dojmem a vlévá tak novou krev do žil řady Diavel. Co se týče nové motoru, tak ten nabízí výkony 117 kW (159 koní) a 127 Nm, takže je o 7 koní výkonnější a 4 Nm silnější. Motor by měl nabídnout lepší a dychtivější projev hlavně v nižších otáčkách. Lehkých vylepšení se dočkala také řada Multistrada, a to konkrétně základní model 950.

Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019

Těšit se můžeme na nová kola a přepracovanou kyvnou vidlici, díky čemuž se suchá hmotnost snížila o 2 kg. Základní Multistrada konečně dostala variantu s přídomkem S, který se pyšní velmi hezkou výbavou v čele s částečně aktivním podvozkem Skyhook. Další výbava obsahuje třeba oboustranné rychlořazení, LEDky pro přisvětlení do zatáček, novější palubní desku nebo tempomat. Ducati potěšilo i příznivce trochu opomíjené, ale velmi zábavné řady Hypermotard, která obsahuje modely 936 / 936 SP. Nová verze zaujme hlavně fantasticky vypadajícími výfuky umístěnými pod sedlem a zmínit musíme také nové LED denní svícení. Motor se dočkal lehkého přepracování, a ačkoliv má pořád zdvihový objem 937cc, jeho výkon byl navýšený na výsledných 114 koní (+ 4 koně) a 96 Nm (+ 1 Nm). Řídítka jsou u nové verze širší a také sedlo se dočkalo přepracování, takže se ve finále trochu změní ergonomie. Co se týče elektronické výbavy, tak klasický Hypermotard dostane zatáčecí ABS, kontrolu trakce a za příplatek může mít i oboustranné rychlořazení. Verze SP pak nabídne modernější a plně stavitelný podvozek postavený na komponentech Öhlins.

Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019

V rychlosti a jednou větou si představíme i nový model Monster 821 Stealth, který se pyšní černými doplňky, černými koly či oboustranným rychlořazením a stavitelnou přední vidlicí. Nyní se konečně můžeme přesunout k hlavní hvězdě večera, kterou byl zcela jistě superbike Panigale V4 ve specifikaci R. Tento nekompromisní superbike zaujme na první pohled jedním velmi výrazným designovým prvkem, který se nachází na přední kapotáži na úrovni světlometů. Jedná se o aerodynamická křidélka, která se postarají o lepší stabilitu jízdy a tento prvek pochází ze závodních speciálů MotoGP. Jinak se vzhled změnil pouze decentně a před sebou tedy máme pořád jeden z nejatraktivnějších superbiků současnosti. Hlavně při pohledu zepředu to této mašině opravdu sluší a má nesmírně dramatický, možná až agresivní výraz. Na boku si lze proti standardnímu modelu všimnout větších větracích otvorů a ochranné plexi je u varianty R trochu vyšší, ale to je, co se týče designu, víceméně všechno. Specifikace R bude platit za vrchol třídy Panigale V4 (když nepočítáme limitovanou verzi Speciale) a proti aktuálnímu vrcholnému modelu v podobě verze V4 S je eRko o 2 kg lehčí a výkonnější, takže nabídne i lepší dynamiku.

Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019

Dalo by se říct, že se jedná o závodní speciál MotoGP s homologací pro jízdu po klasických silnicích a tomu odpovídá i podvozek. Vpředu najdeme manuálně stavitelnou vidlici Öhlins NPX 25-30 a vzadu má své místo tlumič Öhlins TTX36, opět s manuálním nastavením. Brzdy jsou samozřejmě od Bremba a případný majitel se může těšit na soustavu Stylema, což je absolutní vrchol nabídky tohoto klasického italského výrobce. Zmínit bychom měli také pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP a nyní se můžeme přesunout k elektronické výbavě, která je naprosto vyčerpávající. Palubní deska je barevná a obsahuje 5 palcový barevný displej, systém Ducati Multimedia System a ve výbavě neschází ani sběr dat Ducati Data Analyzer (DDA+) s GPS modulem. Majitel se dále může těšit na tři jízdní režimy (Race, Sport a Street), šestiosou inerciální jednotku (6D IMU), zatáčecí ABS od firmy Bosch, kontrolu trakce, systémy Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control, Ducati Power Launch a samozřejmě i na oboustranné rychlořazení. Osvětlení je kompletně LED a závodní příslušnosti tohoto superbiku napovídá i fakt, že je vybavený omezovačem rychlosti v boxech (Pit Limiter).

Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019

Nádrž zvládne pojmout 16 litrů paliva a ony výše zmíněná aerodynamická křidélka jsou vyrobena z karbonu, přičemž z tohoto lehkého materiálu jsou vyrobeny i blatníky. Patrně největší změny se udály na motoru, který má sice pořád čtyři válce, ale jeho zdvihový objem byl z původních 1103cc snížený na aktuálních 998cc. Je to tedy klasický čtyřválcový litr, a i přes nižší zdvihový objem má tato jednotka vyšší výkon než v případě standardní V4 i V4 S. Výkon narostl z původních 157.5 kW (214 koní) při 13000 ot/min na aktuálních 162 kW (221 koní) při neskutečných 15250 ot/min. Omezovač otáček pak zasáhne při 16500 ot/min. Točivý moment vlivem snížení objemu trochu klesl, a to z hodnoty 124 Nm při 10000 ot/min na 112 Nm při 11500 ot/min. To ale není všechno, Panigale V4 R umožňuje instalaci závodního výfuku Akrapovič, který zvedne maximální výkon na 174 kW (237 koní) při 15500 ot/min a točivý moment na 119 Nm při 11750 ot/min. To už je opravdu pořádná raketa a vůbec nepochybujeme o tom, že bude Panigale V4 R patřit k těm úplně nejrychlejším superbikům. Prozatím se bohužel neví, kdy bude eRko dostupné a nic se neví ani o ceně, ale je jasné, že bude vyšší než v případě verze V4 S. Ta na našem trhu stojí 698 000 Kč.

Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati představilo superbike Panigale V4 R a mnoho dalších novinek pro rok 2019


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.