Přeposlat Royal Enfield Interceptor 650: Skvělé retro s výrazným charakterem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Royal Enfield Interceptor 650: Skvělé retro s výrazným charakterem

05.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V celkovém pohledu je Royal Enfield Interceptor 650 výborný motocykl, který skvěle funguje na všech frontách, a ještě navíc výborně vypadá. Potěší začínající řidiče i zkušené matadory, jeho retro styling je opravdu povedený, zpracování je na úrovni, a přitom to ani není drahý stroj.

Royal Enfield Interceptor 650: Skvělé retro s výrazným charakterem

Motor
Srdcem stroje Royal Enfield Interceptor 650 je paralelní dvouválec o zdvihovém objemu 648cc, který je u značky úplně nový a nutno podotknout, že se vskutku povedl. Tato jednotka disponuje čtyřmi ventily na válec, takže jich má celkově osm a má kompresní poměr 9.5:1. Co se týče výkonu, tak na zadní kolo této krásné mašiny proudí 47 koní při 7250 ot/min a točivý moment o hodnotě 52 Nm, který je k dispozici při 5250 ot/min. Papírový výkon není nějak extra zázračný, ale o maximálním výkonu tento motor ani v nejmenším není. Jeho hlavní předností je jeho dobrá distribuce, kdy je až 80 % točivého momentu k dispozici při 2500 ot/min, takže hezky nízko a je tedy možné vyrazit svižně ze zatáčky nebo někoho předjet bez vytáčení motoru až do nejvyšších pater otáčkoměru. Na druhou stranu, vysoké otáčky nepředstavují pro tuto jednotku vůbec žádný problém a jde do nich velmi ochotně, bez protestování, nicméně nějakou výraznější výkonnostní špičku čekat nelze. Odezva na přidání plynu je rychlá, motor běží bez výraznějších vibrací a má hezky charismatický zvukový projev, přičemž tuto mašinu navíc můžou sedlat i držitelé řidičského oprávnění skupiny A2. Spotřeba se dá bez větších problémů udržet pod hranicí 5 litrů na 100 km a při rozumném stylu jde jezdit i za 4.5 litru. Převodovka je poprvé v historii firmy šestistupňová a je s motorem je dobře sladěná, takže ji chválíme.

Royal Enfield Interceptor 650: Skvělé retro s výrazným charakterem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou dobře vyladěné a Interceptor 650 nabídne dobrou kombinaci komfortu, přilnavosti a poměrně slušných výkonů v zatáčkách. Podvozek je každopádně spíše základní, v továrním nastavení je hodně měkký a odpovídá tomu, co je v Indii požadováno. Jeho měkčí povaha se ale výrazněji projeví až při dynamičtější a agresivnější jízdě, při klidnějším tempu funguje skvěle a nejsou s ním žádné větší problémy. Vpředu najdeme 41 mm teleskopickou vidlici RWU se zdvihem 110 mm a vzadu sedí dva tlumiče se zdvihem 88 mm. Zatímco přední odpružení nejde nijak nastavit, vzadu je možné upravit v pěti stupních předpětí. Ovladatelnost tohoto stroje je příjemná v nižších i vyšších rychlostech a jeho projev celkově nabádá spíše k pohodovější a klidnější jízdě, což je také to, při čem se Interceptor 650 cítí nejlíp. Brzdná soustava je dostatečně výkonná a nemá se zastavením tohoto 202 kg těžkého stroje (hmotnost bez paliva) žádné větší problémy. O brzdy se postarala společnost ByBre, což není nic jiného než sesterská značka slavné italské firmy Brembo určená hlavně pro indický trh. ByBre je totiž zkráceně By Brembo a zde použitá soustava svému výrobci určitě ostudu nedělá. Vpředu najdeme 320 mm kotouč doplněný o dvoupístkový třmen a vzadu sedí kotouč o průměru 240 mm, do kterého se opět zakusuje dvoupístkový třmen.

Royal Enfield Interceptor 650: Skvělé retro s výrazným charakterem

Výbava
Výbava je, stejně jako podvozek, sice spíše základnější, ale několik hezkých prvků jí upřít nelze a ve finále je vlastně úplně dostačující. Jak jsme se již zmínili, brzdy jsou od podznačky slavného Bremba, jsou doplněny o brzdný systém ABS od firmy Bosch a pneumatiky zase dodala společnost Pirelli (Phantom Sportscomp). Velkou pochvalu si zaslouží palubní deska složená ze dvou analogových budíků, která se svým designem ke stylu tohoto stroje perfektně hodí. Na levé straně je umístěný tachometr, vpravo má své místo otáčkoměr a v tachometru si lze všimnout malého displeje, který ukazuje ujeté kilometry a stav paliva v nádrži. Díky jednoduchému fontu všech čísel je čitelnost perfektní za jakýchkoliv podmínek a palubní deska se tedy opravdu povedla. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2122 x 1165 x 789 mm, sedlo je umístěno ve výšce 806 mm a nádrž zvládne pojmout 13.7 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je slušný a pohybuje se okolo 280 - 300 km. Krásná vyplétaná kola disponují průměrem 18 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/90 vpředu a 130/70 vzadu. Kruhová zpětná zrcátka sice mohla být rozměrnější, ale jinak fungují docela dobře.

Royal Enfield Interceptor 650: Skvělé retro s výrazným charakterem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a bez větších problémů ho můžeme označit jako nadprůměrné, na indický původ nehledě. Interceptor 650 je zkrátka kvalitně postavená mašina, kde všechno drží dobře na svém místě, nikde nic nevrže a celkově působí opravdu poctivě a bytelně. Každý nový kus, který sjede z výrobní linky, si projde kontrolním procesem zahrnujícím 1007 kontrol a tyto kontroly dle výrobce zaberou přes šest hodin. V oblasti kvality zpracování je tedy všechno v nejlepším pořádku a žádné problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí, tento stroj je vcelku jednoduchý a moc věcí, které by se mohly nějak fatálně pokazit, neobsahuje. Co se týče ceny, tak v Evropě se dá Interceptor 650 sehnat za zhruba 131 700 Kč (přepočet).

Royal Enfield Interceptor 650: Skvělé retro s výrazným charakterem

Verdikt
V celkovém pohledu je Royal Enfield Interceptor 650 výborný motocykl, který skvěle funguje na všech frontách, a ještě navíc výborně vypadá. Potěší začínající řidiče i zkušené matadory, jeho retro styling je opravdu povedený, zpracování je na úrovni, a přitom to ani není drahý stroj. Motor sice nemá papírově moc výkonu, ale v reálném světě to naprosto stačí a díky vysokému točivému momentu dostupnému už od nízkých otáček je to velmi příjemná pohonná jednotka, navíc s parádním zvukovým projevem. Podvozek je pouze základní a možná až moc měkký, ale v drtivé většině případů funguje a pochválit určitě musíme výkonnou brzdnou soustavu. Výbava je základní, ale vesměs dostatečná a žádné velké problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Royal Enfield Interceptor 650: Skvělé retro s výrazným charakterem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.