Přeposlat Rieju Strada 125: Povedená a dostupná malorážka s levným provozem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Rieju Strada 125: Povedená a dostupná malorážka s levným provozem

31.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Rieju Strada 125 je povedený stroj, který exceluje hlavně v poměru cena / výkon a nabídne tak říkajíc hodně muziky za málo peněz. Je fajn, že si tato mašina na nic nehraje, je levná a tomu odpovídají jak její výkony, tak výbava a částečně i technika.

Rieju Strada 125: Povedená a dostupná malorážka s levným provozem

Motor
O pohon motocyklu Rieju Strada 125 se stará motor, který by se dal jednoduše popsat jako relativně zábavný a úsporný. Jedná se o vzduchem chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 125cc, který disponuje dvěma ventily na válec a elektronickým vstřikem paliva Delphi. Elektronické je také startování a nejvyšší výkon této jednotky se pohybuje těšně pod hranicí 10 koní, což není na první ani druhý pohled žádný zázrak. Tak to opravdu je, dynamika žádný velký odvaz není a na klasických okreskách by motoru nějaký ten kůň navíc určitě slušel. Udržovat rychlost okolo 90 km/h je pro motor docela náročné a ideální rychlost se pohybuje mezi 70 – 80 km/h. Nižší výkon je ale jedna věc a jedná se o víceméně jedinou větší výtku, kterou k této jednotce máme. Mezi její kladné vlastnosti naopak patří velmi příjemný zvukový projev, ochota jít do otáček, nízké vibrace a svižné reakce na přidání plynu. Jedná se o takový ten typický jednoválec, který musíte ždímat do posledního koně a posledního stupníku na otáčkoměru, ale je to vesměs zábavná a návyková činnost. Jeho hlavní zbraní je ale nesmírně hospodárný provoz a nenáročnost na palivo, tento jednoválec umí jezdit bez větších problémů za 2 litry na 100 km a jedná se o jeden z nejúspornějších motorů ve své třídě. Díky tomu nabídne Strada 125 velmi nízké provozní náklady i skvělý dojezd na jedno natankování, ale o tom až později.

Rieju Strada 125: Povedená a dostupná malorážka s levným provozem

Jízda a ovladatelnost
U takto zaměřeného a naceněného stroje samozřejmě nelze čekat nějaký extra moderní podvozek a ten tu ani není. Podvozek je víceméně naprosto základní, ačkoliv vzadu je možné nastavit předpětí tlumičů, ale v rámci možností funguje dobře a poskytuje tomuto stroji jisté jízdní vlastnosti. Vpředu najdeme konvenční vidlici o průměru 37 mm a vzadu se nachází duální tlumič s již zmíněnou možností nastavení přepětí. Ovladatelnost je příjemná a díky nízké hmotnosti tohoto stroje (130 kg suchá) je manipulace snadná i v nižších rychlostech, například v městském provozu. Se zatáčením nemá Strada 125 žádné větší problémy, na silnici působí příjemně agilním dojmem a podvozek nabídne také obstojnou úroveň komfortu. S takovými těmi klasickými, menšími nerovnostmi a výmoly si podvozek poradí docela solidně, ale u větších nerovností přestane stíhat a rázy se přenášejí do řídítek, což není úplně příjemné. Ideálním prostředím pro tuto mašinu je zcela jistě město a příměstské cesty, kde se cítí jako ryba ve vodě. Brzdná soustava je kompletně kotoučová, a zatímco vpředu najdeme kotouč o průměru 265 mm, vzadu sedí menší kotouč o velikosti 220 mm. Výkon brzd je slušný a víceméně nemají se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy.

Rieju Strada 125: Povedená a dostupná malorážka s levným provozem

Výbava
Jak můžete od levné, snad až budgetové 125cc mašiny očekávat, výbava je vpravdě velmi základní. Na nějaké modernější prvky můžete zapomenout, ale na druhou stranu, nic důležitého neschází a svému účelu poslouží výbava dobře. Brzdný systém ABS ve výbavě schází a místo něho má tato mašina kombinovaný systém CBS, což je u levnějších modelů hojně rozšířené řešení. Palubní deska nevypadá nejhůř a kombinuje analogový otáčkoměr umístěný v pravé části a malý displej, který se nachází zase vlevo. Samotný displej zobrazuje aktuální rychlost, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry, a dokonce i zařazený rychlostní stupeň (převodovka je pětistupňová), což není v této cenové kategorii nic běžného. Grafika displeje je jednoduchá a čitelnost je dobrá, ale informační diody jsou špatně podsvícené a na přímém slunci nejde víceméně vůbec poznat, jestli něco svítí nebo ne. To určitě ideální není. Tento stroj měří na délku 2035 mm, sedlo je uloženo ve výšce 750 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1350 mm. Jedna z nejlepších věcí je určitě objemná nádrž, která zvládne pojmout 18 litrů paliva, což v kombinaci s úsporným motorem stačí na opravdu perfektní dojezd. Na jednu nádrž je možné urazit i více než 900 km, a to je opravdu vzdálenost, která nemá konkurenci. Kola disponují průměrem 17 palců vpředu i vzadu, a ještě musíme pochválit zpětná zrcátka, která takřka nevibrují a jsou skvěle použitelná.

Rieju Strada 125: Povedená a dostupná malorážka s levným provozem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování samozřejmě dokonalé není, ale vyloženě špatné také ne a celkově by se dalo označit za průměrné. Slícování jednotlivých dílů je solidní, nicméně konstrukce je samozřejmě levnější a obsahuje převážně tvrdší plasty. Co se týče spolehlivosti, tak v tomto ohledu by žádné větší problémy nastat neměly, protože máme před sebou opravdu jednoduchý motocykl prostý nějaké komplikovanější elektroniky. Motor disponuje vzduchovým chlazením, podvozek je velmi jednoduchý a namísto ABS najdeme ve výbavě jednodušší systém CBS, takže tu není moc věcí, které by se mohly pokazit. Ceníková cena tohoto stroje je 73 999 Kč, nicméně aktuálně se dá Strada 125 pořídit za akční cenu 69 990 Kč s DPH, což je vskutku lákavá a dobrá nabídka.

Rieju Strada 125: Povedená a dostupná malorážka s levným provozem

Verdikt
Rieju Strada 125 je povedený stroj, který exceluje hlavně v poměru cena / výkon a nabídne tak říkajíc hodně muziky za málo peněz. Je fajn, že si tato mašina na nic nehraje, je levná a tomu odpovídají jak její výkony, tak výbava a částečně i technika. Všechno ale funguje velmi dobře, víceméně bez problémů a jako bonus si můžete přičíst velmi nízké pořizovací i provozní náklady. Díky úspornému motoru a objemné nádrži budete s tímto motocyklem na benzince jen velmi občasnými zákazníky.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Rieju Strada 125: Povedená a dostupná malorážka s levným provozem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.