Přeposlat MV Agusta F4 Claudio je rozlučková limitovaná edice ikonického superbiku F4

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MV Agusta F4 Claudio je rozlučková limitovaná edice ikonického superbiku F4

26.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

MV Agusta F4 patří mezi nejslavnější superbiky vůbec a tato ikona se bohužel chystá do důchodu. Než se ale tak stane, MV Agusta vypustí ještě jednu, už definitivně poslední speciální edici a ta se honosí jménem bývalého majitele této slavné italské značky.

MV Agusta F4 Claudio je rozlučková limitovaná edice ikonického superbiku F4

MV Agusta F4 je nejenom jeden z nejlepších, nejdravějších a nejvíce uctívaných superbiků všech dob, pro Agustu má jeden opravdu zásadní význam. V roce 1998, kdy byla tato slavná italská společnost znovuzrozena, se jednalo o první motocykl, který představila a tato mašina tedy tohoto výrobce provádí po celou jeho moderní éru. Je to nejenom vlajková loď Agusty, je to zkrátka ztělesnění Agusty v té nejčistší formě a motocykl, který ji dokonale definuje. Všechno ale jednou končí a tento ikonický stroj s centrálním kosočtvercovým předním světlometem, což bylo odjakživa jeho hlavní poznávací znamení, se pomalu loučí a chystá se do motocyklového důchodu. Agusta určitě nezabíjí svůj ikonický model ráda, ale nová emisní norma bude zkrátka neúprosná a s nevětší pravděpodobností je to právě plánovaná norma Euro 5, která životnost tohoto stoje ukončí. Ta nastoupí v platnost již velmi brzy, a to konkrétně v roce 2020 a určitě bude stát za ukončením výroby vícera motocyklů. Vraťme se ale zpět k mašině F4, která se má v plánu rozloučit s velkou parádou a ve vší pompéznosti, čemuž odpovídá i její označení po bývalém majiteli značky. Tím byl samozřejmě Claudio Castiglioni, jedna z nejslavnějších a nejschopnějších postav motocyklového světa vůbec a takový taťka italských výrobců.

MV Agusta F4 Claudio je rozlučková limitovaná edice ikonického superbiku F4MV Agusta F4 Claudio je rozlučková limitovaná edice ikonického superbiku F4

Tento magnát si prošel Cagivou, Ducati i Agustou a stál třeba u zrodu slavné řady Monster od Ducati nebo právě superbiku F4 od Agusty, na které pracoval také slavný designér Massimo Tamburini. Tyto dva pány, legendy motocyklového světa, pojilo přátelství, společná láska k motocyklům a dnes již bohužel nejsou mezi námi. Zatímco Tamburini zemřel v roce 2014, Claudio Castiglioni opustil svět ještě dřív, v roce 2011. Poslední edice mašiny F4 se tedy jmenuje F4 Claudio a MV Agusta tím vzdává hold muži, který ji přivedl zpátky mezi živé a fungující výrobce. Není to ale úplně první F4 pojmenovaná po bývalém majiteli, v roce 2006 vznikla verze F4 CC, přičemž ono CC značí Claudiovi iniciály. Je ale bez debat, že aktuální F4 Claudio má podstatně větší význam, protože prakticky ukončuje éru modelu F4, na jehož nástupce si budeme muset ještě chvíli počkat. A v čem že je tato novinka tak výjimečná? Vznikne jí pouze 200 kusů, cena bude s největší pravděpodobností naprosto astronomická a za své peníze se můžou případní majitelé těšit na neskutečně nabušený stroj plný těch nejmodernějších technologií. Už design této limitované edice je naprosto dechberoucí a kombinace černé a šedé barvy se zlatými dekoračními prvky vypadá náležitě luxusně, seriózně a slavnostně zároveň.

MV Agusta F4 Claudio je rozlučková limitovaná edice ikonického superbiku F4MV Agusta F4 Claudio je rozlučková limitovaná edice ikonického superbiku F4

Na parádně vypadajícím prošívaném sedle se nachází podpis Claudia, stejně tak jako na nádrži a mezi řídítky pak najdeme zlatou plaketu s pořadovým číslem konkrétního kusu. Dominantním prvkem tohoto superbiku je zcela jistě karbon, který najdeme takřka všude a z tohoto lehkého materiálu je vyrobena celá kapotáž, a dokonce i zlatá kola, která dodala známá společnost BST. Na kolech jsou pak obuty pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP (byly vyrobeny speciálně pro tuto edici a mají zlaté boky). Kromě karbonu použila Agusta také lehký titan a tento exkluzivní a pořádně drahý materiál najdeme třeba na koncovkách výfuku. Ve standardní verzi bude tento superbike vážit 183 kg, nicméně majitel dostane také speciální závodní kit, který sníží hmotnost na 175 kg. Tento kit obsahuje například titanový výfuk od společnosti SC-Project, a kromě snížení váhy zároveň navýší výkon motoru, a to na výsledných 158 kW (212 koní). Technický základ v tomto stroji tedy hledejme ve verzi F4 RC, což je nejvýše postavený a nejvýkonnější model řady F4. Již zmíněný motor je řadový, kapalinou chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu 998cc a kromě oněch 212 koní, kterých dosahuje při 13600 ot/min, disponuje točivým momentem 115 Nm při 9300 ot/min.

MV Agusta F4 Claudio je rozlučková limitovaná edice ikonického superbiku F4MV Agusta F4 Claudio je rozlučková limitovaná edice ikonického superbiku F4

Ve výbavě tohoto stroje pak najdeme brzdný systém ABS, kontrolu trakce, antihoppingovou spojku či rychlořazení nahoru i dole. Palubní deska je kompletně digitální, barevná a umí sbírat veškerá jízdní data, která si pak bude moct řidič zpětně zanalyzovat. Pod brzdnou soustavou se podepsala společnost Brembo a o dostatečně rázné zastavení se postará řada Stilema, což je aktuálně to nejlepší v portfoliu firmy a vpředu najdeme dva 320 mm kotouče doplněné o čtyřpístkové radiální třmeny. Jedná se zkrátka o high-end stroj, a tak určitě nikoho nepřekvapí ani podvozek, který je postavený na tom nejlepším od firmy Öhlins. Vpředu najdeme obrácenou vidlici NIX 30 a vzadu má své místo tlumič TTX36, přičemž podvozek je samozřejmě kompletně stavitelný. Oficiální představení tohoto speciálního stroje se odehraje na listopadovém veletrhu EICMA v italském Miláně a jak jsme se již zmínili, MV Agusty F4 Claudio vznikne pouhých 200 kusů (některé zdroje ale uvádí 64 kusů, což je i věk, ve kterém Claudio Castiglion zemřel). Cena je prozatím neznámá, ale zcela jistě bude astronomická a dá se předpokládat, že tato edice bude stát víc než verze F4 LH 44, která vyjde na 64 444 euro (cca 1.66 milionu Kč).

MV Agusta F4 Claudio je rozlučková limitovaná edice ikonického superbiku F4MV Agusta F4 Claudio je rozlučková limitovaná edice ikonického superbiku F4

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MV Agusta F4 Claudio je rozlučková limitovaná edice ikonického superbiku F4


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.