Přeposlat Horex představil nový power cruiser VR6 Raw a zároveň zmodernizoval modely Classic a Café Racer

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Horex představil nový power cruiser VR6 Raw a zároveň zmodernizoval modely Classic a Café Racer

24.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Znovuzrozená společnost Horex představila novou mašinu s označením VR6 Raw, a kromě toho také lehce modernizovala zbytek svého portfolia. Pojďme se tedy na tohoto prémiového výrobce a jeho novinky pro rok 2019 podívat trochu podrobněji.

Horex představil nový power cruiser VR6 Raw a zároveň zmodernizoval modely Classic a Café Racer

Firma Horex platí za motocyklového výrobce s opravdu bohatou tradicí a tato německá společnost vznikla již v roce 1920. Druhá světová válka produkci Horexu přerušila a firma se vrátila k výrobě motocyklů až po válce, v roce 1948. V roce 1960 pak převzal Horex jiný německý výrobce, a sice Daimler-Benz a produkce motocyklů byla ukončena. Až v roce 1989 vznikla mašina Horex 644 OSCA, která používala motor z Hondy RFVC a tento stroj byl oficiálně představený veřejnosti o rok později v Berlíně. Horex se v posledních dvaceti letech jen tak potácel, několikrát zkrachoval a v roce 2010 bylo ohlášeno, že značka bude oživena. Hlavní výkladní skříní tohoto znovuzrozeného výrobce se stal šestiválec VR6, tedy věc v motocyklovém světě takřka nevídaná a hodně exkluzivní. V roce 2014 ale Horex zkrachoval, přičemž později ve stejný rok byla uzavřena továrna a všichni zaměstnanci museli jít o dům dál. Horex je ale zpět a o jeho oživení se postaral aktuální vlastník 3C-Carbon-Group AG, a to už v roce 2015. Aktuálně nabízí tento výrobce dva modely, a sice mašiny s označením VR6 Classic a VR6 Café Racer. Už dle označení je patrné, že srdcem těchto dvou strojů je šestiválcový motor a pro modelový rok 2019 se tyto modely dočkaly decentní modernizace.

Horex představil nový power cruiser VR6 Raw a zároveň modernizuje modely Classic a Café RacerHorex představil nový power cruiser VR6 Raw a zároveň modernizuje modely Classic a Café Racer

Kromě toho ale Horex představil také zbrusu nový stroj s označením VR6 Raw a na ten se podíváme jako první. Jako základ této novince posloužily oba výše zmínění sourozenci a dalo by se říct, že je to takový klasický power cruiser. Tato novinka je vyvedena v černo černém kabátku, a právě přemíra černé barvy je jejím dominantním prvkem. Svou stavbou tento stroj trochu připomíná podobně koncipovaný model Diavel od Ducati (má i podobný výkon, ale o čtyři válce méně) a při bočním pohledu vynikne robustní karoserie a krásně vypadají motor VR6. Ten je vyvedený také v černé a tuto barvu nese i sedlo s kontrastním prošíváním, nádrž, krásná hliníková kola či dvě masivní koncovky výfuku. Na přídi najdeme klasický kruhový světlomet a o svícení vpředu i vzadu se starají LEDky, což je v dnešní době běžné. Opravdu skvěle vypadá podvozek, který je postavený kompletně na komponentech Öhlins a je tedy velmi moderní. Vpředu najdeme 43 mm USD vidlici a vzadu se nachází tlumič Öhlins TTX36, přičemž přední i zadní odpružení je kompletně stavitelné a řidič si tak bude moct upravit podvozek svému stylu jízdy i prostředí, kde se pohybuje.

Horex představil nový power cruiser VR6 Raw a zároveň modernizuje modely Classic a Café RacerHorex představil nový power cruiser VR6 Raw a zároveň modernizuje modely Classic a Café Racer

Brzdná soustava je zase kompletně od Bremba, takže o kvalitě pochybnosti nemáme ani v tomto směru a na předním kole najdeme dva 320 mm kotouče doplněné o čtyřpístkové třmeny Brembo M50. Vzadu pak sedí 264 mm kotouč a dvoupístkový třmen Brembo P2.34. Přítomnost brzdného systému ABS je samozřejmostí. Palubní deska této mašiny je z velké části digitální a před řidičem sedí rozměrný displej o úhlopříčce 7 palců, jehož boky lemuje tachometr (levý bok) a otáčkoměr (pravý bok). Ukazatel otáček a rychlosti je ale virtuální, umístěný v displeji a jedná se o zajímavé a určitě povedené řešení. Kromě stupnice umí displej zobrazit aktuální rychlost a otáčky také číslem a displej dále zobrazuje stav paliva v nádrži, aktuálně zařazený převodový stupeň, teplotu chladicí kapaliny i venkovního vzduchu, celkové ujeté kilometry i denní nájezd. Samozřejmě neschází ani nezbytné informační diody, které jsou umístěny ve spodní části a za příplatek bude k dispozici i verze s plnohodnotnou navigací a mobilní konektivitou. Ještě zmíníme sedlo, které může být umístěno ve výšce 740 – 780 mm a suchou hmotnost čítající 220 kg.

Horex představil nový power cruiser VR6 Raw a zároveň modernizuje modely Classic a Café RacerHorex představil nový power cruiser VR6 Raw a zároveň modernizuje modely Classic a Café Racer

Zadní kolo roztáčí pro Horex typický motor, tedy vidlicový šestiválec s válci sevřenými v úhlu 15 stupňů, který disponuje kapalinovým chlazením a třemi ventily na válec (celkově má 18 ventilů). Zdvihový objem tohoto šestiválce je 1218cc a výkony dosahují hodnot 120 kW (163 koní) a 128 Nm, což sice není špatné, ale vzhledem k počtu válců a objemu to není ani žádný zázrak. Na druhou stranu, u šestiválce je důležitější kultura chodu, jeho projev a celkový charakter a je jasné, že v tomto bude Horex VR6 Raw vynikat. Tento cruiser vypadá opravdu parádně a už byla zveřejněna i jeho cena, která, dle očekávání, není malá. Horex VR6 Raw vyjde na 35500 euro, což je po přepočtu zhruba 917 295 Kč. Cena je to sice enormní, ale i tak se bude jednat o nejlevnější stroj Horex, protože modely VR6 Classic a Café Racer jsou ještě dražší. Tito dva sourozenci se pro rok 2019 dočkali několika úprav a těšit se můžeme třeba na stejnou digitální desku jako u modelu Raw, modernější podvozek s rozsáhlejšími možnostmi nastavení nebo zadní nosič s nosností až 25 kg. Kromě toho se rozšíří také nabídka doprovodných příplatkových prvků, která už je i aktuálně velmi rozsáhlá, takže výběr v této oblasti bude nově ještě lepší.

Horex představil nový power cruiser VR6 Raw a zároveň modernizuje modely Classic a Café RacerHorex představil nový power cruiser VR6 Raw a zároveň modernizuje modely Classic a Café Racer

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Horex představil nový power cruiser VR6 Raw a zároveň zmodernizoval modely Classic a Café Racer


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.