KTM


Přeposlat KTM modernizuje své stroje 1290 Super Duke GT a 1290 Super Duke R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM modernizuje své stroje 1290 Super Duke GT a 1290 Super Duke R

22.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Při našich toulkách napříč novinkami, které nám přinesl nedávno ukončený Intermot v Kolíně nad Rýnem, jsme úplně zapomněli na rakouského výrobce KTM. Dnes to ale napravím a ukážeme si, co tato společnost plánuje.

KTM modernizuje své stroje 1290 Super Duke GT a 1290 Super Duke R

KTM platí mezi velmi populární výrobce a tato rakouská firma se angažuje jak v oblasti cestovních strojů, tak supersportů, endur, ryze SX/MX mašin i v kategorii rallye speciálů. KTM je velmi úspěšné také na poli všemožných závodů, třeba MotoGP a Dakar. Co se týče novinek představených na akci Intermot, tak zde tato firma ukázala lehce přepracované modely 1290 Super Duke GT a 1290 Super Duke R i jednu rallye repliku. Zatímco první model spadá do kategorie sportovně-cestovních strojů, druhý je klasická mašina z kategorie naháčů a nutno podotknout, že v této třídě patří Super Duke R mezi ty úplně nejdrsnější stroje. Začneme cestovním modelem GT, který se dočkal pro modelový rok 2019 několika hezkých úprav a víceméně všechny se nesou v duchu modernější výbavy. Několika málo úprav se ale dočkal i motor, který je pořád zastoupený ďábelským dvouválcem o zdvihovém objemu 1301cc, jehož válce jsou sevřeny v úhlu 75 stupňů. Motor dostal sací ventily z titanu či přepracované mapování a výsledkem toho by měl být výkon o nějakého toho koně vyšší. V aktuální verzi dává tento motor nejvyšší výkon 127 kW (173 koní) a 144 Nm točivého momentu, takže jeden či dva koně navíc budou jen velmi stěží rozpoznatelné, ale výkon by měl být dostupnější už od nižších otáček, a to se počítá.

KTM modernizuje své stroje 1290 Super Duke GT a 1290 Super Duke R

Podvozek je samozřejmě pořád částečně aktivní a je postavený na špičkových komponentech od firmy WP. Je možné zvolit si jeden z přednastavených jízdních režimů s označením Comfort, Street a Sport a k dispozici bude i volitelný režim Track. Při tomto režimu bude zasahování elektronických asistentů omezeno na minimum a řidič se tak bude muset spolehnout sám na sebe a na svůj um. Těmi elektronickými pomocníky myslíme samozřejmě hlavně stavitelnou kontrolu trakce, která jde i úplně vypnout a ABS systém. Oba tyto prvky pochopitelně reagují na zatáčení a náklony, takže jsou tvz. lean-angle sensitive. Podvozek pak umožňuje i jednoduché nastavení stiskem jednoho tlačítka podle toho, jestli pojedete sami, se spolujezdcem nebo s doprovodnými kufry. Za zmínku pak určitě stojí také přítomnost rychlořazení nahoru i dole, což je proti rychlořazení pouze nahoru u aktuální verze příjemnou změnou. Velkou novinkou je přepracovaný ochranný štít, u kterého bude možné provádět nastavení ve více polohách a všechny změny budou proveditelné jednou rukou.

KTM modernizuje své stroje 1290 Super Duke GT a 1290 Super Duke R

Přední světlomet je nově postavený na LEDkách, takže nabídne vyšší účinnost a nové jsou i LED světla pro přisvětlování do zatáček. Patrně největší změnou je zcela nová palubní deska, která je nyní kompletně digitální a před řidičem tedy sedí barevný displej s úhlopříčkou 6.5 palce. Ten nabídne několik režimů zobrazení a poskytne informace o všem důležitém (například rychlost, otáčky, nastavení elektroniky, čas, zařazený převodový stupeň). Tempomat a vyhřívané rukojeti řídítek ve výbavě zůstaly, a to jsou prvky, které platí u moderních cestovních mašin za jakousi samozřejmost. Ovládání palubní desky je pořád na svém místě, takže na levé rukojeti řídítek a nastavení se provádí pomocí podsvícených tlačítek. Super Duke GT 2019 bude nově možné také propojit s chytrým telefonem, a to pomocí platformy KTM MY RIDE a k dispozici budou dvě barevné varianty, černá a bílá. Co se týče novinek u drsného naháče 1290 Super Duke R, tak i zde se můžeme těšit na novou palubní desku, stejnou jako u modelu GT a dvě nové barevné varianty.

KTM modernizuje své stroje 1290 Super Duke GT a 1290 Super Duke R

Nový je také jízdní mód Track, který obsahuje technologii řízeného rozjezdu a hned trojici režimů pro nastavení odezvy plynu. Za příplatek bude k dispozici rychlořazení nahoru i dole. V jádru je ale tento stroj pořád stejný, takže obsahuje podvozek postavený na komponentech od WP, brzdy od italského Bremba a bohatou elektronickou výbavu (zatáčecí ABS, kontrola trakce, tempomat). Ani v oblasti výkonu se nic nezměnilo a těšit se tedy můžeme na poctivých 130 kW (177 koní) a 141 Nm točivého momentu. Na závěr jsme si nechali enduro KTM 450 Rally Replica, což je upravená verze již existujícího stroje postaveného na rallye speciálu. Dle prvních informací má nová verze přepracovanou hlavu válce, takže by měla nabídnout nepatrně vyšší výkon a těšit se můžeme i na nové šasi, předělanou kyvnou vidlici a vylepšené odpružení. Srdcem tohoto stroje je pořád jednoválec o zdvihovém objemu 449cc a bude to pěkně drahá sranda, cena by se totiž měla pohybovat okolo 670 000 Kč (+ daň). Pokud ale máte v plánu vydat se na cestu napříč pouští, tahle mašina bude ten nejlepší společník.

KTM modernizuje své stroje 1290 Super Duke GT a 1290 Super Duke RKTM modernizuje své stroje 1290 Super Duke GT a 1290 Super Duke R

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM modernizuje své stroje 1290 Super Duke GT a 1290 Super Duke R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.