Přeposlat Fantasticky vypadající roadster Indian FTR1200 inspirovaný závodním speciálem je oficiální

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fantasticky vypadající roadster Indian FTR1200 inspirovaný závodním speciálem je oficiální

19.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se na otočku vrátíme do německého Kolína nad Rýnem, kde první týden v říjnu probíhala výstava Intermot. Jedno z největších překvapení se určitě událo na stánku amerického výrobce Indian, kde byl vystaven nový sportovní naháč FTR1200.

Fantasticky vypadající roadster Indian FTR1200 inspirovaný závodním speciálem je oficiální

Stačí jediný pohled na tuto novinku a je jasné, že do portfolia této americké společnosti ani trochu nezapadá. Indian totiž prodává velké koráby silnic a takové ty klasické macho retro mašiny obřích proporcí vyvedené v industriálním retro stylu. Nový model FTR1200 tedy působí tak trochu jako zjevení a podle nás je dobře, že se Indian k rozhodnutí vyrábět tento stroj odhodlal, protože se trochu vymaní ze škatulky výrobce motocyklů pro takové ty old-schoolové motorkáře. FTR1200 vypadá jako stroj i pro mladší zájemce a je to takový sportovně pojatý naháč (či roadster) a lehkými retro prvky, ale jinak po všech směrech opravdu moderní kousek. Tato novinka vychází z dříve představeného a nesmírně kladně přijatého konceptu Scout FTR1200 Custom a tento koncept zase stavil na závodním speciálu FTR750 určeném pro závody ploché dráhy. Dominantu tohoto krásného stroje tvoří zcela jistě profil, ze kterého vypadá nesmírně lehce a přímočaře a jak všichni dobře víme, v jednoduchosti je síla. Parádně vypadá i poměrně členitý přední světlomet, který je ale jinak klasicky kruhový a ostré, úzké a dlouhé blinkry. Dvě koncovky výfuku úctyhodných rozměrů trčí poměrně hodně směrem vzhůru a velkou pochvalu si zaslouží také minimalistky pojatá zadní část s jednoduchým koncovým světlem.

Fantasticky vypadající roadster Indian FTR1200 inspirovaný závodním speciálem je oficiálníFantasticky vypadající roadster Indian FTR1200 inspirovaný závodním speciálem je oficiální

Osvětlení tohoto stroje pak kompletně obstarávají LEDky, ale to asi nikoho nepřekvapí. Kompletní rozměry této stylové novinky jsou 2286 x 1297 x 850 mm, sedlo je uloženo ve výšce 840 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1524 mm. Nádrž zvládne pojmout 12.9 litru paliva a hmotnost tohoto stroje s prázdnou nádrží je 221 kg. Podvozek je postavený na 43 mm obrácené vidlici se zdvihem 150 mm vpředu a vzadu najdeme tlumič typu monoshock, který disponuje zdvihem 150 mm. Zatímco přední odpružení není stavitelné, vzadu je možné upravit předpětí i odskok pružiny. Brzdná soustava se skládá ze dvou 320 mm kotoučů na předním a jednoho 265 mm kotouče na zadním kole, přičemž do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny a do zadního dvoupístek. Určitě bychom měli dodat, že brzdy jsou vybaveny systémem ABS, a kromě něj obsahuje elektronická výbava tohoto modelu také tempomat. Zmínit musíme i přítomnost USB portu, pomocí kterého bude možné nabíjet třeba mobilní telefon a povedenou palubní desku. Ta je vyvedená v klasickém duchu, takže je analogová, kruhová a velký, přehledný tachometr je pouze doplněný o malý displej ve spodní části.

Fantasticky vypadající roadster Indian FTR1200 inspirovaný závodním speciálem je oficiálníFantasticky vypadající roadster Indian FTR1200 inspirovaný závodním speciálem je oficiální

Krásná litá kola mají průměr 19 palců vpředu, 18 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky Dunlop DT3-R Radial (jejich rozměry jsou 120/70 vpředu a 150/80 vzadu). Co se týče motoru, tak zadní kolo tohoto stroje roztáčí vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 1203cc, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon této jednotky je 89.5 kW (122 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 115 Nm, přičemž toto maximum je k dispozici při 6000 ot/min. Výkony to nejsou vůbec špatné a o dynamickou stránku věci se v případě této mašiny vůbec nebojíme. Převodovka je klasicky šestistupňová a je doplněna o antihopingovou spojku. Indian FTR1200 je již zalistovaný na oficiálních stránkách výrobce, a dokonce už má i oficiální českou cenu, která byla stanovena na 385 000 Kč s DPH. Nezůstalo ale pouze u modelu FTR1200 a náročnějším zákazníkům bude k dispozici varianta s přídomkem S, tedy FTR1200 S. Ta nabídne hlavně modernější podvozek, lepší výbavu v oblasti elektroniky a kompletně digitální palubní desku. Proti standardnímu modelu, který je k dispozici pouze v černém barevném provedení, je verze S rozpoznatelná i díky výraznějšímu kabátku.

Fantasticky vypadající roadster Indian FTR1200 inspirovaný závodním speciálem je oficiálníFantasticky vypadající roadster Indian FTR1200 inspirovaný závodním speciálem je oficiální

Do prodeje se dostane hned trojice barevných verzí a velmi dobře vypadá hlavně černá doplněná o bílou a červenou, ve které je zabarvený třeba rám. Právě tohle je stejná kombinace, v jaké je vyvedený výše zmíněný závodní speciál FTR750. Oproti základní verzi je dobře patrná také přední zlatá vidlice (i když ne od firmy Öhlins, která je zlatými vidlicemi známá) o průměru 43 mm a u modelu S je podvozek už plně stavitelný, takže odpružení jde upravit vpředu i vzadu. Elektronická výbava byla rozšířena o tří jízdní režimy (Sport, Standard a Rain), kontrolu trakce a technologii hlídající převrácení v případě jízdy po zadním kole. Zajímavě pak vypadá i kompletně digitální palubní deska s úhlopříčkou 4.3 palce, která je vybavena Bluetooth modulem pro spárování s chytrým telefonem. Port USB pro nabíjení ani tentokrát neschází. Digitální palubní deska sice poskytne řidiči mnohem více informací, ale klasický analog se k této mašině přece jenom hodí o trochu lépe. Motor pak zůstal úplně stejný, a to platí také pro brzdnou soustavu. Specifikace S je vzhledem k lepší a modernější výbavě samozřejmě dražší než standardní verze a příplatek čítá 34 000 Kč, takže Indian si za tuto variantu řekne o 419 000 Kč s DPH.

Fantasticky vypadající roadster Indian FTR1200 inspirovaný závodním speciálem je oficiálníFantasticky vypadající roadster Indian FTR1200 inspirovaný závodním speciálem je oficiální

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fantasticky vypadající roadster Indian FTR1200 inspirovaný závodním speciálem je oficiální


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.