Přeposlat Kawasaki Ninja ZX-6R konečně plní normu Euro 4 a hlásí se zpět do služby

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Ninja ZX-6R konečně plní normu Euro 4 a hlásí se zpět do služby

17.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki zveřejnila první várku informací o svém znovuzrozeném superbiku střední třídy, a to o modelu Ninja ZX-6R. Tato mašina se po dvou letech vrací do služby a vypadá to, že vnese do své kategorie nějaký ten svěží vítr.

Kawasaki Ninja ZX-6R konečně plní normu Euro 4 a hlásí se zpět do služby

Nejprve si povíme něco k historii tohoto motocyklu, která je poměrně rozsáhlá a jedná se o stroj, který má v motocyklovém světě své pevné postavení. Tento superbike střední třídy vznikl v roce 1995 a s velkým úspěchem se vyráběl až do roku 2016, kdy skončil. Nebylo to ale z důvodu nízkých prodejů nebo podobných věcí, bylo to kvůli motoru, respektive kvůli jeho neplnění emisní normy Euro 4. Kawasaki tak tento superbike střední třídy uložila na neurčenou dobu k ledu a místo něj vydala model s označením Ninja 650, který sice byl vnímaný jako částečná náhrada, ale tou ve skutečnosti nikdy nebyl. Skvělý řadový čtyřválec o výkonu 96 kW (130 koní) zkrátka nejde nahradit dvouválcem se skoro polovičním výkonem (50.2 kW/68 koní) a Ninja 650 byla vlastně jenom takovou odlehčenou a krotší verzí původního modelu ZX-6R. Ono celkově je to se střední třídou superbiků se čtyřválcovými motory velmi složité a tyto motocykly určitě nemají v poslední době na růžích ustláno. Suzuki superbike střední třídy už vůbec nemá, Honda má model CBR650F, ale ten nabízí podstatně nižší výkon (66 kW/90 koní) a vlastně jediný jakýs takýs konkurent této staronové Kawasaki je Yamaha YZF-R6, která ze svého čtyřválce dává 87.1 kW (118.4 koně).

Kawasaki Ninja ZX-6R konečně plní normu Euro 4 a hlásí se zpět do služby

Ani to ale na Ninju ZX-6R nestačí a tento stroj tak vlastně bude stát ve své kategorii tak trochu osamocený. Na druhou stranu, třeba se hlavní konkurenti Kawasaki trochu chytnou za nos a opět do třídy středních superbiků skočí rovnýma nohama. Určitě bychom to uvítali, protože konkurence není nikdy dost a tyto superbiky, které jsou výborné na silnici i na okruhu a mají výkon na to, aby se dal ještě jakž takž zvládnout, jsou parádní. Ano, sedlat 200 koňový superbike je bezesporu paráda, ale ne každý na to má (myslíme jak schopnosti, tak finance) a je škoda, že střední třída je tak moc na ústupu. Ninja ZX-6R to tedy zabalila na dva roky (tím myslíme samozřejmě v Evropě, norma Euro 4 se jiných kontinentů netýká) a nyní je zpět v takřka plné síle. Změny ve výkonu motoru jsou opravdu minimální a nová Ninja ZX-6R má proti staršímu modelu o pouhého jednoho koně méně a točivý moment je takřka identický. Na motor a jeho výkony se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který se u nového modelu změnil nejvíc. Ten je vyvedený ve stylu modelu Ninja 400 a jeho hlavním poznávacím znakem jsou úplně nové světlomety.

Kawasaki Ninja ZX-6R konečně plní normu Euro 4 a hlásí se zpět do služby

Ty už nejsou tak štíhlé a ve spodní části mají takový maličký ,,zub“ zasahující do okolní kapotáže, přičemž proti předchozí verzi mají také trochu jiný sklon. Světla jsou LED, a to i ta koncová a blinkry jsou opět zakomponovány do šasi. Změnil se také výfuk a kapotáž byla celkově hodně přepracována, přičemž nová verze působí podstatně sportovnějším a dynamičtějším dojmem. Velmi dobře pak vypadají i nová sedla (řidiče i spolujezdce) a zcela nová nádrž. Brzdná soustava byla posílena a brzdné kotouče budou větší, takže brzdy by měly být celkově výkonnější a odolnější. Podvozek se naproti tomu nezměnil skoro vůbec, ale to ani nebylo třeba. Vpředu má tedy své místo 41 mm obrácená vidlice Showa SFF-BP a vzadu pak najdeme tlumič Uni-Trak s oddělenou nádobkou. Zatímco vpředu půjde nastavit předpětí pružiny, zadní jednotka bude plně stavitelná, a kromě předpětí umožní i úpravu komprese a odskoku. Kola jsou vyvedena ve stejném designu a pořád mají 17 palců v průměru, nicméně použité pneumatiky už jsou jiné a v Kawasaki sáhli po gumách Bridgestone Battlax Hypersport S22. Palubní deska je pak kompletně nová a kombinuje klasický, analogový otáčkoměr s dvojicí displejů.

Kawasaki Ninja ZX-6R konečně plní normu Euro 4 a hlásí se zpět do služby

Ten menší je umístěný přímo v otáčkoměru a zobrazuje aktuálně zařazený převodový stupeň a čas, zatímco ten větší, umístěný vpravo, ukazuje všechny nezbytné informace typu rychlosti, stavu paliva v nádrži, nastavení elektroniky, spotřeby, ujetých kilometrů či teploty. Po levé straně otáčkoměru se pak nachází klasické informační diody a palubní desku chválíme, protože vypadá hezky moderně a zároveň zachovává analogový element v podobě otáčkoměru. Elektronická výbava nového modelu Ninja 6X-ZR vypadá velmi schopně a těšit se můžeme na ABS systém KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System), kontrolu trakce stavitelnou ve třech úrovních, dva jízdní režimy, technologii rychlořazení (pouze nahoru) či na antihoppingovou spojku. Motor má pořád čtyři válce uložené v řadě, zdvihový objem 636cc, kapalinové chlazení a čtyři ventily na válec. Jeho nejvyšší výkon by měl být 130 koní při 11500 ot/min a točivý moment by se měl pohybovat okolo 70.8 Nm při 11000 ot/min, což jsou proti minulé generaci takřka shodná čísla. Ta má o jednoho koně a zanedbatelné množství Nm víc, přičemž za zmínku stojí spíše to, že maximum výkonu je u ní posazeno podstatně výš, ve 13500 ot/min. Prozatím bohužel není jasné, kdy se nová Ninja ZX-6R dostane do prodeje a nic se ještě neví ani o ceně. 

Kawasaki Ninja ZX-6R konečně plní normu Euro 4 a hlásí se zpět do služby

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Ninja ZX-6R konečně plní normu Euro 4 a hlásí se zpět do služby


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.