Přeposlat Peugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasiku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasiku

15.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Z vyloženě motocyklové výstavy Intermot si odskočíme do Francie, a to na právě ukončenou akci Mondial Paris Motor Show 2018, neboli Pařížský autosalon. Zde totiž vystavoval také domácí Peugeot a nezůstalo pouze u automobilů, na své si přišli i příznivci dvoustopých dopravních prostředků.

Peugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasiku

Peugeot je vnímaný hlavně jako automobilka, ale tato firma produkuje také skútry a nutno dodat, že velmi úspěšně. Na autosalonu v Paříži představil Peugeot, mimo jiné, například nový skútr Pulsion 125, elektrickou tříkolku E-Metropolis a dva koncepty motocyklů. A právě těmi začneme.

Peugeot P2X
Peugeot v minulosti naučil Evropu milovat motocykly a zdá se, že se do této sféry tato francouzská firma brzy vrátí. Pomůže jí k tomu indická Mahindra, která má ve dvoukolové divizi Peugeotu majoritní podíl a tyto dva nové koncepty jsou postaveny právě na mašině od Mahindry s označením Mojo. Na autosalonu v Paříži byly představeny hned dvě verze konceptu P2X, a to jedna se 125cc a druhá s 300cc motorem. Varianta s méně objemným motorem se jmenuje Roadster a jedná se o víceméně klasického městského naháče vyvedeného v dnes velmi populárním retro stylu. Kousek s objemnějším motorem se jmenuje Café Racer a tento koncept působí podstatně dynamičtěji a dravěji.

Peugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasikuPeugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasiku

Hlavní designové prvky ale mají tito sourozenci stejné a liší se pouze v detailech, jako třeba v jiných řídítkách nebo sedlu. Spíše retro model Roadster disponuje také krásnými vyplétanými koly, zatímco Café Racer má kola litá a tento koncept zase obsahuje decentní kapotáž nad světlometem. Digitální palubní deska má úhlopříčku displeje 5 palců a nabídne možnost propojení s chytrým telefonem přes Bluetooth. Z výbavy bychom pak měli zmínit třeba USD vidlice, ABS na obou kolech nebo kompletní LED osvětlení. Velmi hezky vypadá dvojitá koncovka výfuku či držák poznávací značky na zadním uchycení kola a celkově hodnotíme tyto dva koncepty jako povedené. Oficiálně se sice neví, kdy se Peugeot P2X přetaví do sériové výroby, nicméně první zvěsti hovoří o tom, že by měly být sériové verze v Evropě dostupné za zhruba dva roky, tedy v roce 2020.

Peugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasikuPeugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasiku

Peugeot E-Metropolis
Elektrifikace se v posledních letech nesmírně rozmáhá i v motocyklovém světě a začíná pronikat samozřejmě také mezi skútry, kde se elektřina jeví jako ideální pohon. Opět máme před sebou pouze koncept, ale ten vypadá velmi reálně a působí tak, jako kdyby ho Peugeot mohl začít vyrábět prakticky okamžitě. V jednoduchosti by se dalo říct, že se jedná o elektrickou variantu modelu Metropolis 400, což je velmi populární a povedená tříkolka. Elektrická verze vypadá na první pohled stejně, jako ta spalovací a liší se víceméně pouze v detailech typu zakrytovaného zadního kola, absence výfuku nebo trochu jiné masky, která obsahuje ukrytou zástrčku sloužící k nabíjení elektromotoru. Přední kapotáž je poměrně robustní a neschází jí ani vysoký větrný štít, takže se dá očekávat, že ochrana jezdce před prouděním vzduchu bude velmi dobrá i ve vyšších rychlostech.

Peugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasikuPeugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasiku

Palubní deska je klasicky analogová a zmínit bychom měli brzdy od firmy Nissin, odpružení od švédských Öhlins a pneumatiky Michelin. Zde použitíý elektromotor dává standardně výkon 23 kW (31 koní), ale jeho maximální výkon se může vyšplhat až na 36 kW (49 koní) a výkon je na zadní kolo přenášen prostřednictvím ozubeného řemenu. Maximální rychlost by se měla pohybovat okolo 135 km/h a dojezd na jedno nabití by se měl přehoupnout přes 200 km, což nevypadá špatně. Prostřednictvím již zmíněné zástrčky mezi předními světlomety bude možné nabít baterie na 80 % kapacity z domácí sítě za 4 hodiny. Výroba této zajímavé elektrické tříkolky prozatím nebyla potvrzena, ale ani vyvrácena a E-Metropolis určitě nepůsobí jako něco nevyrobitelného a vypadá spíše tak, že je připravený na výrobu.

Peugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasikuPeugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasiku

Peugeot Pulsion 125
Na závěr jsme si nechali tento skútr klasického střihu, který patří mezi sportovně pojaté stopětadvacítky. Tato kubatura platí mezi skútry mezi tu vůbec nejpopulárnější a je to vidět i Peugeotu, který má v nabídce nejvíc skútrů právě se 125cc motorem. Sportovně pojaté stopětadvacítky tento francouzský výrobce umí na jedničku a dá se tedy předpokládat, že nový Pulsion 125 bude další povedený kousek. Vzhledově se jedná o opravdu povedený model a jeho dominantu dvoří dynamicky pojatá přední část s poměrně kompaktními světlomety a v typickém stylu Peugeotu pojatá ,,maska“. Dobře vypadá i větrný štít, rozměrné sedlo a stylová litá kola. Brzdná soustava je kompletně kotoučová a zmínit bychom určitě měli také fakt, že pohotovostní hmotnost tohoto modelu by se měla pohybovat pod hranící 170 kg. Pod sedlem můžeme očekávat úložný prostor (měl by pojmout klasickou i otevřenou přilbu), stejně tak jako v oblasti před koleny řidiče a v otázce spolehlivosti se u této novinky o nic nebojíme. Motor je zastoupený klasickým jednoválcem chlazeným kapalinou, jehož zdvihový objem je 125cc a výkon dosahuje hodnoty 10.7 kW, tedy 14.6 koně. Točivý moment se zastavil na čísle 11.9 Nm a motor ho dosahuje při 7000 ot/mi, přičemž jak výkon, tak točivý moment patří v této třídě k nadprůměru a můžeme tak očekávat slušnou dynamiku. Standardní model bude k dispozici v červené nebo šedé barvě a do prodeje půjde i sportovnější verze RS, která nabídne nižší ochranný štít, trochu jiná řídítka a dvě barevné varianty (bílo/modrá nebo černo/šedá).

Peugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasikuPeugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasiku

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot představil koncept motocyklu P2X, elektrický tříkolový skútr a 125cc klasiku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.